Hoi!
Ik ga met mijn vriendin 3 weken in de zomer naar Maleisië. Wij hebben een reisschema gemaakt. Tips zijn graag welkom!
Dag 1 ams- kl
Dag 2 aankomst kl
dag 3 kl
dag 4 kl
dag 5 kl- sadakan
dag 6 kinabatagan rivier excursie
dag 7 excursie
dag 8 van sadakan- kl (vliegen)
dag 9 kl naar cameron highlands (huurauto)
dag 10 cameron highlands
dag 11 cameron highlands
dag 12 cameron Highlands - kota bharu- Perhentian
dag 13 Perhentian Kecil
dag 13 Perhentian Kecil
dag 14 Kecil naar Besar. Perhentian Besar
Dag 15 Naar pulau kapas ?
dag 16 Naar Pulau kapas
dag 17 naar Langkawi ?
dag 18 Langkawi?
dag 19
dag 20
dag 21
dag 22
dag 23 kl - ams
Een aantal vraagjes. Is het een aanrader om naar turtle eiland te gaan vanaf sadakan? iemand ervaring mee?
Iemand ervaring met tioman eiland? ik lees dat het daar super mooi is, maar wat lastig om daar te komen. Iemand tips.
Pulau Kapas iemand ervaring mee? Langkawi is dat de moeite? wat missen we?
Ik en mijn vrouw gaan begin februari voor 3 weken naar Maleisie, wij gaan as zaterdag weg en we moeten nog een reisschema maken. Nog geen tijd voor gehad;) In kuala lumpur verblijven we 3 nachten in orange pekoe guesthouse voor 353 ringgit, guesthouse staat goed aangeschreven en zit in het centrum. Ik kan je adviseren indien je nog een budget heb de laatste 3 dagen naar de malediven te gaan. Wij hebben vandaag een guesthouse geboekt op het eiland Maafushi voor 2 nachten obv vollpension en 1 activiteit per dag voor 475 euro incl speedboottransfer van male naar het eiland (retour), het eiland Maafushi wonen veel locals, het eiland is niet supermooi wel cheap vergeleken met de rest. Je kan naar andere eilanden gaan, ook onbewoonde eilanden om het ultieme bounty strand gevoel te ervaren.
Wat gaaf dat jullie naar Maleisie gaan! Zelf ben ik in 2011 in september 3 weken naar Maleisie geweest om te backpacken. Was echt een schitterende reis waarin Borneo ook niet mocht ontbreken. Ik weet natuurlijk niet wat jullie als reizigers allemaal leuk vinden. Wij houden vooral erg van Natuur, wildlife en onderwaterwereld. Daarnaast ook echte bounty eilandjes.
Ik zou minstens de helft van je reis op Borneo verblijven, stuk authentieker dan het schiereiland. (alleen de palmolieplantages waren oneindig, deprimerend!! :tear: )
Wij zijn in de 3 weken tijd als volgt gegaan:
Singapore (vanaf daar begonnen we onze reis)
Tioman Island / Pulau Besar
Perhentian Kecil (super!)
Met de jungle train naar Kuala Lumpur voor 2 dagen.
vliegtuig naar Sandakan
Kinabatangan river lodge 3 dagen jungle, wow!
Aantal dagen Pulau Mabul om te snorkelen… (bijv bij KAPALAI) ZOOOO INDRUKWEKKEND, 100den schildpadden gezien onder water, barracuda’s, murene’s, etc etc etc
Toen teruggevlogen vanaf Sandakan naar Kuala lumpur om daarna weer richting Singapore te gaan en toen weer naar huis…
Tip: als ik jullie was zou ik persoonlijk de westkust vh schiereiland overslaan, is erg toeristisch, troebel water om te snorkelen/duiken, hoogbouw etc. Als je ECHT bounty wil en mooi onderwaterwereld, ga dan absoluut naar de oostkust van het schiereiland en oostkust van Sabah…
Cameron highlands zijn wij niet geweest, dit omdat we van meerdere mensen hoorden dat dit wel ‘leuk’ is om even te zien maar bleek voor velen niet de moeite waard om veel tijd in te steken.
Veel succes en plezier, als je nog vragen hebt hoor ik ze graag!
Dag Cynthia,
Wauw, jouw reis klinkt magisch.
Wij vertrekken 1 juli met onze 2 zonen van 10 en 8 voor een maand naar Maleisië. We zoeken ook echt rust, bounty eilandjes, plaats om te snorkelen en indien mogelijk om te golfsurfen.
We komen aan en keren terug op Kuala Lumpur. Heb je soms nog tips voor een mogelijke route? We reisden de voorbije jaren al naar Thailand en Sri Lanka en we hebben veel gehad aan de tips van andere reizigers! grtjs Sara