Graag tips over ons reisschema

Hallo,

Mijn man en ik gaan in Oktober een maandje reizen door Maleisie.
Door ons druk bestaan willen we vooral veel rust inplannen.

Wat vinden jullie van onderstaand schema en hebben jullie tips over accommodatie…?

Ik hoor graag reacties…

29 September (Zaterdag) - 12:00 vertrek vanaf Schiphol
30 September (Zondag) - 06:30 aankomst Kuala Lumpur (Capitol hotel)
1 Oktober (Maandag) Kuala Lumpur
2 Oktober (Dinsdag) Reisdag Kuala Lumpur – Pangkor island
3 Oktober (Woensdag) Pangkor
4 Oktober (Donderdag) Pangkor
5 Oktober (Vrijdag) Reisdag Pangkor – Taman Negara
6 Oktober (Zaterdag) Taman Negara
7 Oktober (Zondag) Taman Negara
8 Oktober (Maandag) Jungle trein Taman Negara – Kota Bharu http://www.veelzijdigmaleisie.nl/highlights-jungletrain.htm
9 Oktober (Dinsdag) Kota Bharu
10 Oktober (Woensdag) Reisdag Kota Bharu – Perhentians (Besar Mama’s Abdul’s)
11 Oktober (Donderdag) Perhentians (Besar mama’s)
12 Oktober (Vrijdag) Perhentians (Besar mama’s)
13 Oktober (Zaterdag) Perhentians (Besar mama’s)
14 Oktober (Zondag) Perhentians (Besar mama’s)
15 Oktober (Maandag) Reisdag Perhentians - Terengganu (Kapas)
16 Oktober (Dinsdag) Kapas
17 Oktober (Woensdag) Kapas
18 Oktober (Donderdag) Kapas
19 Oktober (Vrijdag) Kapas
20 Oktober (Zaterdag) Reisdag Kapas - Malakka
21 Oktober (Zondag) Malakka
22 Oktober (Maandag) Reisdag Malakka – Kuala Lumpur
23 Oktober (Dinsdag) Kuala Lumpur
24 Oktober (Woensdag) 23:55 vertrek Kuala Lumpur
25 Oktober (Donderdag) 06:55 aankomst Schiphol

26X bekeken en geen reactie…?

Hoi heb ik ook mijn pagina al 48 keer bekeken en geen reactie.
Wij gaan over 2 weken, we gaan ook naar pankor naar island beach resort, strawberry park in cam. woodland resort in teman negara en dan gaan wij naar tioman eiland.
Als we geweest zijn zal ik je laten weten hoe het was.

Groetjes Evelien

Geduld is een schone zaak, je vertrekt pas in Oktober. Ik heb 3 jaar geleden ooit eens een vraag gesteld die tot op de dag van vandaag niet beantwoord is.

Hoe dan ook, ik weet natuurlijk niet exact wat je bedoelt met ‘rust inbouwen’ maar dit ziet er mijn inziens een beetje saai uit. Als je een maand de tijd hebt zou ik op zijn minst een weekje Borneo meepakken. Dat vond ik het allermooiste gedeelte van de reis!

• 1 week avonturieren in borneo
  • 1 week cultuur en natuur snuiven op het schiereiland
  • 2 weken de zwerver uithangen op het strand

Daarnaast ben je nu 5 dagen te vinden in Kuala Lumpur en dat is, tenzij je een ontzettende shoppingmall fanaat bent, te veel van het goede. KL heb je in 2 of 3 dagen even goed gezien.

Ik zou:

• vanaf KL meteen doorvliegen naar Kuching op Boreno
  • daar een week vertoeven en dingen ondernemen
  • terugvliegen naar KL
  • vanaf daar KL, cameron highlands, taman negara en kota bharu pakken
  • en vanaf dan uitgebreid chillen en relaxen op de perenthians en kapas voordat je weer terugvliegt naar Holland.

Succes met de planning!

hoi je zou ook eens op http://www.veelzijdigmaleisie.nl/ moeten kijken daar wordt wel gereageerd.
Groetjes Evelien

Hi, ik ben maar op een klein deel van de route die jij gaat doen geweest, maar ik zou ook zeggen dat je nu in verhouding erg lang in Kuala Lumpur bent en zelf had ik het er ook al na 2 dagen gezien. En ik weet niet hoe de verbinding Kapas - Malakka is, maar is dat niet een erg lange dag? Misschien dat je beter eerst vanuit Kuala Lumpur Malakka kan bezoeken en dan later in de vakantie vanuit Kapas naar KL?

Evelien:
Bedankt! Ik hoop dat je een leuke tijd gaat beleven en ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Mikeyboy:
Bedankt voor je reactie.
Wij willen voldoende rust inbouwen in ik vind dus niet dat je borneo kunt zien in 1 week. Wij willen daar toch echt (een volgende keer) langere tijd voor uittrekken. Ik wil niet in een vogelvlucht een land zien, daar zijn wij geen types voor.

Dutchgirl:
Ik was inderdaad door meer mensen “gewezen” op de route Kapas - Melakka. We hebben nu Melakka geschrapt uit het schema en ik ik Tasik Chini toegevoegd.

Dus we gaan nu:
Van KL naar Pangkor
Van Pangkor naar TM
Van TM naar Kota bharu
Van Kota bharu naar PI
Van PI naar Kapas
Van Kapas naar Tasik Chini
Van Tasik Chini naar KL.

Heb er onwijs veel zin in…!

Ik vind het alleen toch wel erg jammer dat je zoveel accommodatie van te voren al vast moet leggen…

Mocht je nou een dag in KL “over” hebben, dan zou je altijd nog een dagtrip naar Melakka kunnen overwegen. Vond het wel een leuk stadje namelijk!

Bedankt…
We gaan zeker een dag over hebben :slight_smile:

Hoeveel tijd kost het om van KL naar Melakka te reizen?

Ik meen een uur of 2? Maar zou je even moeten nakijken.

Bedankt!

Hoi Rivella,

Borneo zou ik zeker meepakken, als je je reisschema nog kunt aanpassen tenminste!
:slight_smile:

Wij gaan volgende week ruim 2 weken naar Borneo met een stopover in KL.
Alleen voor Borneo zou je al een paar weken kunnen uittrekken. Daar is zoveel te doen en te zien!

De highlights van onze Borneo reis kun je lezen op:
http://www.onestop-travel.nl/maleisie/maleisie-borneo-vakantie.html

en daar komt tzt ook ons reisverslag met foto’s!

Groet en succes met de voorbereidingen van jouw/jullie reis!
Robert

Hallo, ik zou ook zeker Borneo meenemen, wij zijn in april dit jaar geweest en zijn een week op Borneo geweest en twee weken in west Maleisie. Op Borneo zijn Kuching, Bako national park en Batang Ai zijn zeer de moeite van een bezoek waard. Kuala Lumpur heb je in één dag gezien. Taman Negara heb je in drie dagen gezien, wij hebben er twee overnachtingen gehad. Wij zijn naar Cameron Highlands doorgereisd en we hebben daar de theeplantages bezocht, ook even heerlijk koel op onze doorreis naar Penang. Vanaf Penang de boot genomen naar Langkawi, deze bootreis was al een belevenis op zich. Je hoeft in principe alleen de vluchten te boeken, wellicht even een hotel voor de eerste nachten. De rest kun je ter plekke, vaak veel goedkoper, bij een travelagent boeken, zeer behulpzame mensen zonder er extra’s voor te rekenen. Ze staan ook nooit met een hand klaar om een fooi te krijgen wat ons in Afrika vaak is overkomen. Wij hebben het als een van onze mooiste reizen evaren en gaan beslist nog eens om toch meer van Borneo te zien.

Hoi,

Klinkt als een topvakantie! Staan er ergens foto’s en/of een verslag online?

Groet,
Robert

Wij hebben geen foto’s of een verslag op internet gezet, wel bijna 1000 foto’s gemaakt en dagelijks bijgehouden wat wij die dag gedaan hadden. Even een tip, zoek internet af en je vind een wereld aan mogelijkheden, wij hebben onze inspiratie opgedaan van Fox reizen (internet) en ik heb reisgidsen gehaald bij een reisbureau. Voor de vluchten moet je eigenlijk dagelijks kijken op b.v. Tix.nl, hierop staan de goedkoopste vluchten, wij hebben door vroegboeking tickets kunnen kopen voor +/- €600,00 pp retour Amsterdam-Kuala Lumpur. Dit is spotkoedkoop omdat nu de prijzen liggen op ongeveer €1400,00 pp. Wij vlogen met Malaysia airlines, super goed, veel beenruimte en goed te eten en drinken, m.a.w. goede verzorging.
Gewoon dagelijks even kijken en toeslaan wanneer de mogelijkheid zich aanbiedt. Wij hebben in onze drie weken vakantie ruim €1000,00 pp uit kunnen sparen tov eenzelfde georganiseerde reis. Succes met uitzoeken en een fijne vakantie.

1 like

Hoi,

Wij zijn vorig jaar in Singapore gestart en via Penang, Lankawi (scooter huren), Perhentians, Taman Negara en Camaron Highlands weer geeindigd in KL.
Vergeet niet naar het Lookout Point te gaan!
Heeeel mooi!!! maar pak een huurauto want een taxi terug kan nogal een uitdaging zijn kan ik je uit ervaring vertellen :slight_smile:

Zou ook niet teveel tijd besteden in KL, het een relaxte stad maar er zijn veel meer mooie dingen te zien!

Wij zijn niet naar Borneo gegaan omdat we ook meer rust wilden in onze reis. We hebben besloten hier nog eens naar terug te gaan en daar te tijd voor te nemen. Wij reizen echter wel veel… Dus als je denkt dat die optie niet praktisch is voor je, zou ik er zeker een week aan besteden!!

Veel plezier!

Groetjes Noelle