reisschema

Beste lezers,

Voor iemand anders ben ik op zoek naar de beste reismogelijkheid in Maleisie incl. Borneo.

De mensen willen graag Kuala Lumpur zien, de Taman Negara, Malacca en de Cameron Highlands. Ook willen ze graag in Borneo de koppensnellers bezoeken en ze willen nog graag 4 dagen aan een mooi strand. Ze hebben max. 20 dagen de tijd. Is dit haalbaar? Ze willen het namelijk op eigen gelegenheid doen (huurauto) maar wel de excursies van te voren boeken.

Ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk kan helpen met een idee want ik kom er echt niet uit! Bedankt alvast!

Dat lijkt me toch wel een beetje teveel van het goede. Denk dat er moet worden gekozen tussen of West-Maleisie of Borneo. Als je Borneo doet kan je nog wel een paar dagen Kuala Lumpur en Melaka meepakken, maar dat is het dan ook wel.

Ik zou wel de koppensnellers als laatste doen lol2

Maar ik vraag mij altijd af als je zoveel in 1 vakantie propt of je dan wel kunt genieten van een vakantie. 1 van de vervelendste dingen van mijn vakantie vind ik altijd het reizen… En als je dit allemaal wilt doen ben je zóveel tijd kwijt met reizen. Ik weet dit is voor een ieder persoonlijk, maar het wel zeker iets waar je over na moet denken. Maleisië is geen Nederland waar je met anderhalf uur met de auto aan de andere kant van het land bent…

Wij zijn ruim 5 weken naar Maleisië geweest en hebben toen alleen west Maleisië gedaan. Dit omdat er zo veel mooi’s is te zien. Als je de laatste dagen wil genieten van een strandje dan moet je zeker naar Perhentian gaan mooiste eiland wat we ooit hebben gezien. Kijk goed wat je wil gaan doen en ga niet te veel doen waardoor je alleen maar aan het reizen bent en niet aan het genieten.

ik zat dit jaar in het vliegtuig naar maleisie met een groep mensen die een reis hadden geboekt via FOX. Zij gingen eerst naar Kuching en de koppensnellers daarna vlogen ze terug naar KL en vanuit daar gingen ze naar TM, CH, Penang en aan het eind Langkawi. Dit alles deden zij in ik geloof 16 dagen. Het kan dus wel maar ik hou er van om meer tijd te nemen voor alles. In melakka kwam ik mensen tegen die geland waren in KL en meteen naar Melakka gingen om daar hun reis te starten.

Ik denk dat het plan dus wel haalbaar is als je flink de vaart erin hebt. Ik zou denk ik dan beginnen in Kuching, van uit daar naar de koppensnellers. Dan Melakka, KL, TM, CH, eindigen op Langkawi. De stranden aan de ooskust zijn wel mooier. En vanuit Langkawi een binnenlandsevlucht naar KL.

Je moet niet vergeten dat bij Fox het vervoer en de overnachtingen al geregeld zijn, dit scheelt veel tijd en zo kun je door een strakke planning veel zien in 16 dagen. Neemt niet weg dat ik het ook te gehaast vind.

In het geval van de topicstarter zou ik kiezen of voor West Maleisië met als afsluiting Langkawi, afhankelijk van welke maanden ze gaan of voor Borneo in de eerste helft van de vakantie en KL, Malacca en strand voor de andere helft. in het tweede geval zouden ze meer van Borneo kunnen zien dan alleen maar de koppensnellers.

Altijd moeilijke keuzes maar 20 dagen voor en Borneo en West Maleisië met strand erbij vind ik zelf teveel.

Frank

Wij hebben Maleisie bezocht met een reis geboekt bij Fox en waren uiterst tevreden.en verslag van onze reis vindt U op onze website onder de vorm van foto’s en video’s:

http://home.scarlet.be/guidokestens/Maleisie.html

Nog een mooie reisvoorbereiding

Ria en Guido

Borneo is zoveel meer dan alleen de koppensnellers. Je kunt er gemakkelijk met een huurauto rijden en binnenlandswvluchten zijn ook goedkoop. Denk aan Mulu np, Kinabatangan river, Sepilok, Sepidan, Bako NP en nog een hele zwik meer. In 2 weken is het erg veel wat jullie willen. Ik zou kiezen tussen de twee.

Het ligt er ook in welke tijd van het jaar jullie willen gaan. Denk aan de regenseizoenen etc.