Wij (2 volwassenen en 2 kinderen, 9 en 12 jaar) gaan in augustus ruim drie weken naar Maleisie. We vliegen eerst naar Borneo en als we terugkomen willen we graag doorreizen vanuit KL naar Taman Negara. Kan iemand mij vertellen hoelang het reizen is en hoe we dat het best kunnen doen. Als we 's morgen vanaf Borneo vliegen is het volgens mij niet mogelijk om dit 's middags nog te doen en zullen we ergens moeten overnachten. Ik kan het niet vinden dus ik hoop op raad. Ook zoek ik nog een accomodatie voor een normale prijs 
Als we na ons bezoek aan Taman Negara doorreizen gaan we richting Tioman. Daartussen zoek ik nog iets leuks/moois/spannends/relaxed.
Groetjes,
Marjon
Hoi Marjon,
Ik heb al regelmatig gelezen dat als je naar Borneo bent geweest het een tegenvaller gaat worden om naar de taman negara te gaan… te toeristisch en gewoon stukken minder mooi.
Misschien dat iemand dit kan bevestigen… of ontkrachten die dit ook heeft gedaan? 
1 like
Ik vind het ook heel lastig om te kiezen waar we heen moeten gaan. We kunnen ook verder reizen op Borneo. De wandeling in de boomtoppen trekt de kids erg aan. Heb je nog goede suggesties voor Borneo??
Het is ook heel lastig om te kiezen. Wij hebben besloten om alleen het oostelijke deel van Sabah te bezoeken en dat uit te pluizen omdat we bang zijn anders teveel bezig te zijn met van A naar B te komen. Op ons lijstje staan duiken rondom Sipadan, Danum Valley bezoeken en de Kinabatangan rivier, mochten we nog wat tijd over hebben dan zien we wel hoe we dat in gaan vullen. Wij gaan bijna 3 weken , ik zou wensen meer tijd te hebben maar mocht het ons zo goed bevallen dan liggen er in de toekomst nog wel wat vakanties in het verschiet. 
Heb net eigenlijk ook een beetje besloten in Sarawak te blijven. Kwam op deze site een emailadres tegen van een Nederlander die daar woont en heb hem een mail gestuurd of hij suggesties heeft. Afwachten dus. Ik ga ook eens even kijken wat jullie gaan doen… misschien wel interessant :-).
Wij hebben iets meer dan drie weken maar had ook graag langer gegaan!
haha op een gegeven moment moet je gewoon wat knopen doorhakken, volgens mij is er zoveel de moeite waard maar het is gewoon niet te doen om zoveel te willen bezoeken in een beperkte tijd. Een kennis van ons gaf aan dat het Gunung Mulu national park wel erg mooi is als je naar Sarawak gaat herinner ik me… succes met het uitzoeken en misschien lezen we hier nog wel wat jullie hebben gekozen!
Hallo wij zijn een echtpaar van 50+ en hebben van 14 april tot 5 mei een rondreis gemaakt door Maleisie op de bonefooi. We hebben alleen de vluchten geboekt van Amsterdam naar Kuala Lumpur vv en van Kuala Lumpur naar Kuching vv. Wij zijn onze reis begonnen in Kuching op Borneo, we hebben een weekje bij vrienden gelogeerd die wonen 30 km vanaf Kuching. Op Borneo heeft onze vriend ons rondgereden en ons e.e.a. laten zien rond Kuching en de stad zelf. Op individuele basis zijn wij in het Bako National park geweest met één overnachting, erg goedkoop overigens €5,00 pppn, en we hebben een reis met overnachting in Batang Ai gedaan, hier staan de bekende longhouses nabij de grens met Indonesië. Het is allemaal heel makkelijk te boeken bij een travel agent, wij hebben dit gedaan in het Hilton hotel in Kuching, ook hebben wij daar de twee overnachtingen geboekt in Kuala Lumpur. Na een week Borneo dus naar KL, hotel hadden wij geboekt in Kuching. In KL kun je in het 5 Elements hotel in China town de reis door west Malesie boeken bij Han travel, wij hebben gekozen voor een reis per bus, altijd met airco, naar Taman Negara en vervolgens naar Cameron Highlands, de theeplantages. Vanaf hier hebben wij onze reis verder vervold naar Penang en vervolgens per boot naar Langkawi, op onze laatste dag in Maleisie zijn wij per vliegtuig vanaf Langkawi terug gevlogen naar KL en aansluitend naar Amsterdam terug. Je hoeft maar te zeggen wat je wensen zijn en ze regelen het voor je zonder extra te moeten bij betalen, hele vriendelijke en behulpzame mensen, wij hebben immers een hele fijne vakantie gehad. Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt, veel plezier alvast, oja neem Deet mee tegen vliegensteken.