Ik wil met mijn zus een mooie reis gaan maken, maar we twijfelen nog over de bestemming. Kan iemand mij iets meer vertellen over Maleisië; waarom er juist wel of niet heen te gaan? En zijn er inentingen nodig?
Waarom denk je in eerste instantie aan een reis naar Maleisie? Waarom twijfel je vervolgens meteen of het de moeite waard is? Tussen welke landen twijfel je, en waar liggen je interesses?
Ikzelf vond Maleisie de moeite waard. Zie ook http://www.ikreis.net voor mijn reisverslag, mss kan dat je helpen met het maken van je keus.
Vaccinaties worden voor bijna alle niet-Europese landen aangeraden, zo ook voor Maleisie. Vaccinaties tegen Hepatitis A en DTP moeten iedereen eigenlijk wel nemen, maar voor een persoonlijk advies kun je beter contact opnemen met bv de GG&GD.
Maleisie vind ik in een woord geweldig. Ik ben vooral verliefd geworden op Kuala Lumpur. Verder vind ik de Pherhentian Island helemaal geweldig. Heerlijk om je snorkel te pakken en zo de zee in te lopen en onwijs veel vis te zien. Verder vind ik de mensen er ook super aardig.
Dank jullie wel voor de reacties! Ik wilde eerst misschien naar nepal gaan, maar uiteindelijk kwam maleisië beter uit, maar ik wist er nog maar weinig van. Jullie reacties en reisverslagen hebben me helemaal enthousiast gemaakt! Vooral het feit dat de mensen daar zo aardig zijn spreekt me aan. Ik heb ook al hele mooie natuurfoto’s gezien, ook inderdaad van die theeplantage. Dus ik ben heel benieuwd…
Hoi
Maleisie was helemaal top.
Ik vond pulau pangkor, pulau kapas hele leuke eilandjes om te verblijven.
Het reizen in Maleisie gaat ook erg goed.Aardige en behulpzame mensen
Wil je weten waar ik allemaal geweest ben en wat ik er van vond kijk dan op ijn site www.ingridinzuidoostazie.waarbenjij.nu
Veel plezier
Mooie foto’s Lotte! Ik zag dat jij in september/oktober bent geweest. Ik wil ook graag in sept/okt gaan, maar las dat er dan wel veel kans op regen is daar… Ik zag op jouw foto’s maar af en toe wat regen. Hoe vond jij het weer daar?
groetjes, bianca
Wij hebben al vele reizen gemaakt in ZO Azië, maar tot kort geleden nog niet in Maleisië. In februari 2010 zijn we ruim twee weken in Maleisië geweest: Kuala Lumpur, Penang en Langkawi. Vanuit die plaatsen hebben we met privé chauffeurs trips gemaakt. We verbleven in luxe hotels. Onze ervaringen: een goed georganiseerd, ontwikkeld land, culinair, vele en goede restaurants, Langkawi was erg mooi van natuur, Penang viel op dat punt erg tegen. Wij vonden dat er in de gebieden waar wij kwamen een zware islamitische sfeer hing en ook zijn de toeristenoorden in trek bij mensen uit het midden oosten. Er is een hoog boerka gehalte. De culturele bezienswaardigheden zijn aardig. Kortom, wij vonden Maleisië niet een hoogtepunt. Aardig om een keer naartoe te gaan. Misschien dat Borneo wel bijzonder is, qua natuur. Ga je voor het eerst naar Azië dan zou ik dit land niet als eerste kiezen.
Als je inderdaad in luxe oorden verblijft en ook in bepaalde gedeelten van Kuala Lumpur dan kom je gewoon meer mensen tegen uit het Midden Oosten. Zoiets kun je ook verwachten, je bent tenslotte in een moslim land.
Er zij ook weer gebieden waar je minder van deze mensen tegen zult komen, ik heb ze nauwelijks gezien in de Cameron Highlands en ik weet niet hoe het met Borneo is. Trouwens ik heb het nooit als negatief ervaren.
Frank
Hoi
zie nu pas je berichtje… Bij mij viel de regen dacht ik wel mee… De meeste regen die ik me kan herinneren was in noord Laos en dat was in Juni.
Ik ga even heel diep denken hoor en mijn verslagjes eens terug lezen.
Nee ik heb helemaal niet veel regen gezien in Maleisie. Ik KL had het de nacht voor dat ik de petronastowers bezocht redelijk geregend en het heeft een nacht heel hard geregend toe ik in Tanah Rata (cameron highlands zat). Dus dat viel allemaal wel mee. Ik had het in tanah rata wel erg koud trouwens dat herinner ik me nog goed. Lag daar snachts echt met mijn vest en lange broek onder de dekens haha… was het niet meer gewend dat de temperatuur onder de 25graden kwam denk ik!
En je moet je niet zo druk maken om de regen, vaak valt dat reuze mee. Ja je bent door en door nat als je erin staat maar het niet zoals hier dat het echt dagen achtereen regent en dan de hele dag lang.
Groetjes Lotte
Hallo,
Weet je wanneer er veel regen valt in mei en juni ik heb 2 keer in KL gezeten in die tijd voor 1 maand en voor 2 maanden en elke dag aan het einde van de dag regen regen en regen.
Het lijkt me logisch dat je die tegen komt in een moslimland volgens mij heb je er totaal geen last van. Ik vind het ondanks dat het een moslimland is ontzettend modern en wat ik ook zo mooi vind is dat de vrouwen zich zo mooi kleden met vele kleurige hoofddoekjes en mooie speldjes. Ze hebben eigenlijk een goeie smaak ze hebben ook altijd kleding aan met bijpassende hoofddoekjes erg mooi.
Kun je vanuit Kuala lumpur veel dingen doen? En dan heb ik het over het bezoeken van de jungle en de cameron highlands?
Als je naar Taman Negara wilt en naar de Cameron Highlands, dan is dat prima te regelen vanuit KL. Je kan het echter niet als dagtocht doen, als je dat bedoelt. Ik zou op beide plekken toch minstens 2 nachten blijven.
Moet ik dan ook vooraf de hotels regelen in die twee plaatsen of is ter plekke regelen ook mogelijk?