Alleen Naar Maleisie

Hoi,
wie kan mij helpen?
Ik wil rond januari graag naar Maleisie maar het lukt maar niet bepaalde info te vinden.
Zo zou ik graag weten of het leven daar duur is en wat de toeristische trekpleisters zijn…

Welke plaatsen spraken jullie nou erg aan? En waar kan ik het beste in mn eentje naartoe gaan als ik veel kans wil hebben andere reizigers te ontmoeten?

Ik hoop dat iemand zijn ervaringen met mij zou willen delen!
Alvast bedankt.

Hoi Sanne,

Ik zelf zat vorig jaar rond deze tijd in Maleisië, op m’n eentje :slight_smile:
Als voorbereiding kan je goed gebruik maken van boekjes van vb reeks van ‘Marco Polo’.
De zaken die ik er bezocht heb zijn Kuala Lumpur waar de Petaling straat een straat is waar je eens moet doorwandelen. De grootste, kleurrijkste namaak markt:). In KL heb je een groot vogelreservaat. Van KL naar het noorden via Ipoh. Even verbleven in de Caron Hoghlands. Prachtige streek, veel geleide bezoeken, theeplantages, jungle, … Vervolgens Penang Island met Georgetown. Dit eilandje is verbonden met het vasteland dmv een brug van 13 km. Ik denk de derde langste brug in Azië of zo.
Dan ging het weer naar het zuiden, Malaca. Mooi stadje, er zijn veel Butterfly farms te vinden. zoals doorheen heel Maleisië.

Andere buitenlander kan je makkelijk ontmoeten in en in de buurt van de Twin Towers. Ook het bezoeken waard. Binnen kan je een lijst vinden van bedrijven. Het zoeken van landgenoten was niet mijn bedoeling dus ik stel voor dat je contact opneemt met de ambassade alwaar men je zeker verder zal kunnen helpen.

Ik kan je er nog veel meer vertellen over vertellen maar dan stel ik voor om een aantal gerichte vragen te stellen. Op deze site, of te mailen.

groetjes,
Pieter

ik vond maleisie vrij duur, althans bijna ned. prijzen maar dat is in Azie duur. Wel mooie steden als Georgetown, prachtige mengeling van culturen en melakke (zie pieter)
Ook heel fraai vond ik de Perhentian Island, aan andere kust, wel wat verlaten maar toen, 2 jaar terug, nog vrij onaangetaste natuur…

beorn

Originally posted by Gast: Sanne@09-11-2003, 12:44:03
** Hoi,
wie kan mij helpen?
Ik wil rond januari graag naar Maleisie maar het lukt maar niet bepaalde info te vinden.
Zo zou ik graag weten of het leven daar duur is en wat de toeristische trekpleisters zijn…

Welke plaatsen spraken jullie nou erg aan? En waar kan ik het beste in mn eentje naartoe gaan als ik veel kans wil hebben andere reizigers te ontmoeten?

Alvast bedankt. **

Hi Sanne,
waarom Maleisie??/ das 1 vd duurste landen in azie.
heb je al eens ged8 aan een land als Thailand of Taiwan?
ikzelf ga eind jan. begin feb. 2004 naar Taiwan om een baan te zoeken als leraar Engels of nederlands.
Een goed koop land waar voor een Europeaan best wat te verdienen valt.
groetjes Cheddy

Originally posted by Gast: Sanne@09-11-2003, 12:44:03
** Hoi,
wie kan mij helpen?

Alvast bedankt. **

Hallo,

Ik ben anderhalf jaar gelden naar Maleisie geweest.
Ik wil je wel aan info helpen, maar ik heb nu niet zoveel tijd.
Je kunt me mailen.
Skramer32@hotmail.com

Groetjes, Susan!!!

Originally posted by Gast: Sanne@09-11-2003, 11:44:03
** Hoi,
wie kan mij helpen?

Alvast bedankt. **

Hallo Sanne,

Ik ga op 22 januari ook naar Maleisie voor de 4e keer samen met 2 kennisen die al voor de 6e keer gaan, een 4e persoon die mee zou gaan is afgevallen ivm een operatie.

Heb goede contacten daar en kan je alles vertellen wat je wilt weten over het land.
Wat ik niet weet kan ik voor je opvragen bij hun, je zou ook een kijkje kunnen nemen op hun website abcmalaysia.com.

Het klopt wat de andere schrijven dat het wat duurder is dan de omringende landen m.u.v Singapore.
Maar als je de weg weet en hoe je het aan moet pakken zit er niet veel verschil in, en bespaar je een boel tijd.

Stuur me maar een mailtje met je vragen wat je wilt weten.
Mijn adres is richard_jeronimus@hotmail.com

Groetjes Richard.

Hoi,

Kijk eens op www.lonelyplanet.com. Daar vind je veel informatie.!!

Succes

Diou