Hallo Inge,
Ik ben in Ben Tre geweest, en vond het een mooie stukje van de mekong.
Ook heb ik het filmpje bekeken op de post van nunu en kan dit alleen maar beamen.
Dit stukje Delta heeft vooral veel cocosnoten.
Maar een groot voordeel is wel dat er nu nog weinig touristen daar naar toe gaan.
Gaat echt helemaal veranderen en binnen hooguit 2 jaar is dit 1 van de meest bezochte touristische plekken van de Delta.
Ik weet dat veel touroperators hun boten aan het verplaatsen zijn van Cai Be naar Ben Tre.
Wij hebben gevaren door mooie kleine waterwegen en natuurlijk ook een werkplaats bezocht waar de noten worden verwerkt.
Vind het wel een aanrader.
Can Tho
Is misschien wel de meest touristische stad in de Delta, maar toch vind ik het niet echt touristisch overkomen.
Ik ga er overigens dit jaar alweer voor de 7e keer naar toe en verveelt nooit.
Moet wel toegeven dat ik de naweeën heb meegemaakt van het instorten van de brug in 2007.
Was er 1.5 maand later en ondervond er wat zoiets teweeg brengt in zo’n gemeenschap.
Overal vond je er potjes bij restaurants en winkels om wat te geven voor de nabestaanden.
De collega’s van de overledenen hebben hun maandloon afgestaan aan de nabestaanden.
Elke keer wanneer ik over deze brug rijd denk ik eraan.
Maar nu de markt.
Vlakbij Can Tho heb je dus de markt van Cai Rang, de grootse markt in de Delta, die wel elk jaar kleiner wordt en dus, zoals Anne al schreef commerciëler.
Daarom mijn tip, want om Can Tho kan je eigenlijk niet omheen, is om deze markt te combineren met de allermooiste markt in mijn ogen die van Phong Dien.
Wanneer je back packer bent zou ik na misschien een bezoek aan Ben Tre en/of Cai Be de bus pakken naar Can Tho en dan de lokale naar Phong dien en daar overnachten.
Een dorpje van niets maar wel heel authentiek en dus met een geweldige markt die niet commercieel is.
de markt begint vroeg, dus ben je zo op tijd en kan je na dit bezoek misschien doorvaren naar Cai Rang en dan in Can Tho overnachten en de dag erop naar je volgende bestemming.
Je kan ook een tour boeken vanuit Can Tho, betekend dus overnachten in Can Tho en dan heel vroeg naar Phong Dien en op de weg terug de Cai Rang Markt en de kanaaltjes in Can Tho.
Je kan dan de bus in de middag nog pakken naar Saigon wanneer dit je wilt.
Ik hoop dat dit een toevoeging kan zijn op de vorige adviezen?
gr.
Ton.
De