Vertrek Vietnam 26 maart 2013

Hallo Ton en andere vietnamkenners.

Eerst even onze globale planning en daarna de vragen aan jullie!

Vertrek:26/3/13
Aankomst HCM 27/3 om 18.50u 28/3: Chi Chi tunnels, Cao Dai tempel ect.
29/3: vertrek Mekongdelta: Sa Dec-Can Tho-Ben Tre.
30/3: begin vd avond retour HCM
31/3: Vertrek 'smorgens naar Dalat met de bus
01/04:Vertrek Eausy Riders
02/04:ER
03/04:ER
04/04:ER met aankomst Hoi An rond avonduur(?)
05/04:Hoi An
06/04:Hoi An
07/04:Vertrek naar Hue met de bus
08/04:Hue-Hanoi met vliegtuig
08/04:Aankomst Hanoi
09/04:Hanoi
10/4: Hanoi- Noord west of Noord-Oost (zijn we nog niet precie uit)
11/4:NW of NO
12/4:NW of NO
13/4:NW of NO
14/4: Quan Lan of Bai Tu Long
15/4:idem 14/4
16/4 Vertrek Hanoi-HCM met vliegtuig
17/4 Vertrek Amsterdam 's avonds

Mijn vragen:

1)Mekong Delta:
Bedoeling met de localbus naar Sa Dec. Ligt de Phong Dien floating market dichter bij Sa Dec of dichter bij Can Tho.
We overnachten dan of in Sa Dec of in Can Tho.
Is het makkelijk ter plekke nog een guesthouse te krijgen?
Bedoeling is om vanaf de floating market door te gaan naar Ben Tre en fietsen of boottocht maken.
Is het niet te vermoeiend om begin vd avond terug te gaan naar HCM (we zijn jong maar niet piep!!! haha)

Graag hier een reactie op of andere tips/suggesties.

1. Het is de bedoeling 4 dagen met de ER mee tot aan Hoi An.
    Zij geven de voorkeur aan om 5 dagen te boeken
    Wat is verstandig? (Zoals je ziet hebben we eigenlijk niet eens zoveel dagen in z’n algeheel in Vietnam
    en heb ik al keuzes moeten maken)

Vervolg vragen van Annelies
3) Ton kun je iets meer vertellen over het verblijf in die boomhut, 15km buiten DALAT?
4) Is het de moeite waard? en kun je vanaf hier opgepikt worden door de ER?
5) Is het verstandig om gelijk in HOI AN een vlucht te boeken met Jetstar van HUE_HANOI paar dagen later?
6) Als we Noord-Oost Vietnam nemen wat vind je van de volgende bezoekplekken
Hanoi-Babe lake-Cau Bang-Bang Gioc-Long Son en vandaaruit naar Bai tu Long of Quan Lan eiland (laatste een paar dagen)

Algemene vragen:
1A Hoeveel euros wisselen op het vliegveld HCM in $?
Volgens mij hebben we alleen $ nodig voor een taxi van en naar luchthaven en visum ter plekke. Rest VND nodig!
2A Wanneer gepast gekleed gaan (lange broek en lange mouwen)Alleen in de tempels?
3A Pinnen goedkoper dan geld wisselen bij de bank?

Tot zover mijn vragen
Alvast hartelijk dank
Annelies

Hallo Annelies,

Ik zal maar meteen beginnen over je verblijf in Saigon.
Je komt vrij laat aan en dan naar je hotel , denk dat je wel moe zult zijn, dus misschien daar je Cu chi trip boeken.
ik zou alleen voor de tunnels gaan en niet voor de Cao Dai; dit is een hele dag tour en dan zie je nog niets van Saigon dan alleen je hotelkamer.
zelf vind ik de Cao Dai ( had ik toch een typefout gemaakt, een “s” ipv van de “d”, wou hem eigenlijk laten staan ) tempel op zich wel mooi als gebouw, maar om daar een halve dag aan op te offeren???

Ik zou dan gaan voor een city tour, deze kan zelf prima doen zonder organisatie.
Kan je zo de route geven, als je dit wilt, en bespaard je bespaard zo maar 50 usd.
Even de entreegelden er vanaf zit je op 45 usd besparing, wel voor jullie niet piepjonge jongeren een kleine wandeling van ongeveer 2 a 3 km max. deze is dus gelijk aan de citytour van een halve dag.
Kan je ook georganiseerd doen met de cu Chi, wat je wilt.
Overigens kan je de Cu Chi zo duur maken als je wilt, van 10 t/m 500 usd en nog meer; dus keuze genoeg.

Mekong delta.

Ik daar afgelopen januari ook weer geweest en elk jaar valt me het weer op dat de drijvende markten elk jaar gehalveerd lijken te zijn.
Van de markt in Cai Be is zo goed als niets meer over, Cai Rang is nog maar een fractie van 10 jaar geleden.

Van Phong Dien schrok ik helemaal, was er 3 jaar niet meer geweest.

Voor de mensen die er geweest zijn, wanneer je het stadje invaart begion de markt en ging aaneen sluitend verder de bocht om naar links.

Maar lagen er een paar boten in het begin van de stad en dan niets, de bocht om en had je nog maar een kleine 100 meter markt.
Wel is het karakter hetzelfde gebleven, , kleine roeibootjes dia naar de wat grotere boten gaan,
Zal zo meteen of morgen wat foto’s plaatsen van dit jaar.

Dit geschreven te hebben en dan naar je schema.

De Mekong Delta.

Ik zal beginnen om te plekke een boot te regelen.
In Can Tho en Cai Be is dit helemaal geen probleem.
Maar of je een boot kan regelen in Ben tre weet ik niet, want deze had ik al van te voren geregeld.
Ook durf ik je nu niet te vertellen of er een halve tocht is in Ben Tre, zou ik moeten navragen als je dit wilt weten in Viet Nam.
Maar misschien andere mensen die dit weten???

Wel vind ik Sa Dec een opvallende keuze, is een leuk stadje en wanneer je van bloemen houd snap ik het helemaal.

Ik denk dat je een drijvende markt wilt bezoek en dan zou ik gaan voor die in Cai Rang ( Can Tho ).
Wil je Phong Dien erbij dan vanuit Can Tho; van Cai Rang naar phong Dien is 45 minuten varen.
Betekend dus dat je rond een uur of 11 / 12 terug bent aan de kade, dan naar je hotel, uitchecken, en naar Ben Tre ( 1.5 uur), boot/fiets regelen, 2 uur fietsen, lunchen en dan nog 3 uur naar Saigon.
Dit is wanneer je het van te voren geregeld hebt, anders kan het wat langer zijn omdat ik zo de reistijden van de bussen niet paraat heb.

Je kan ook , dan geen Phong Dien, de cai Rang markt bezoeken op het water en de cai Rang markt op het land.
Dan vroeg gaan ( rond 6 uur ), en dan ben je rond 9 uur terug aan de kade, naar je hotel en dan naar benTre.
Je bent daar dan 3 uur vroeger en dus ook 3 uur vroeger in Saigon of je hebt in Ben Tre 3 uur meer tijd.

Maar wil je geen drijvende markt, of een idee ervan, zou ik het zo doen.
Sagon naar Ben Tre en dan naar Cai Be en daar een op een eiland verblijven en dan dit in de avond en ochtend verkennen.
Dus daar dan ook overnachten en dan naar Saigon, je komt dan aan in Saigon rond 17 uur.

Maar dat is aan jouw wat je wilt.

In Can Tho kan je vrij makkelijk een overnachting zelf ter plekke regelen.
Wil je een populaire homestay dan kan het moeilijker zijn, maar maakt het je niet uit geen probleem.

Geld overigens ook wel een beetje op de eilanden rond Cai Be.

ER
Ik snap natuurlijk helemaal waarom ze 5 willen, levert meer op.
Maar welke route wou jij en welke zouden zij willen doen in die 5 dagen.
Ik denk dat we dan pas de meerwaarde kunnen bepalen.

Dalat,
Je kan logeren in het “crazy house” maar ik heb dit niet gedaan.
Je kan het wel bezoeken en is leuk om te zien maar ongeveer 75 usd voor te betalen voor 1 nacht vind ik het niet waard.
Is natuurlijk wel leuk om te laten zien op de foto’s na de vakantie, dus laat ik dit aan jouw over.
Ik zou wel altijd vragen om naar de crazy tables te gaan; kan in een pagode of er is nog 1 in de buurt.
Probeer ook My Lai mee te pakken; ik ben er nu een keer of 5 geweest en dan krijg echt wat mee van de oorlog toen.
Je ziet dan wel foto’s in een museum, maar wanneer je daar op die plek staat en het ziet en het indrukwekkende museumpje, houd ik het niet droog en krijg elke keer weer meer bewondering voor de Vietnamezen.

De ER pikken je op waar je wilt dus geen probleem daar mee.

Nu zitten we dus in Hue en Hoi An

Hebben we meteen een probleem, het vliegveld van Hue is gesloten tot ongeveer begin december.
Dus dit gaat niet, vliegen gaat dan over Danang naar Hanoi of een noordelijker vliegveld.

Hanoi eo.

Je hebt het idee voor de Cau Bang-Bang route.
Annelies doen geen twijfel mogelijk van van mij kant, geweldig dat je dit gaat doen en je krijgt er echt helemaal geen spijt van.

Houd wel even het aantal dagen in de gaten, want je zit al snel op een dag of 6 a 7, zeker wanneer je ongeorganiseerd gaat .
Denk dat je dat er 1 dag meer voor moet rekenen wanneer je te plekke alle transfers wilt regelen en excursies.

De algemene vragen

1A
0, misschien even pinnen voor Dong.
Klopt, alleen usd nodig voor visum en misschien , wanneer je geen dong wilt overhouden wat dollars voor de laatste dag of uren.

2A
Lange mouwen is niet van toepassing, mits je geen shirt draagt zonder mouwen en deze aan de onderkant eindigen ergens te hoogte van je navel .

Alles bedenkt tot onder de knie is goed, dus heb je hot pants aan , dan kan je kopen, weet het woord niet, maar is een stuk lange sjaal die je ook om je middel kan knopen ( opgerold ) en deze kan knopen om je middel en zo je benen bedekt tot over de knie…
Mijn vrouw is er niet want die had geweten hoe dat heette, maar misschien snap je wat ik bedoel.

3A
Kort en simpel , ja.

Maar ik doe het zo. beetje als bij pinnen bij de supermarkt.

Bij het uit checken laat ik mijn rekening verhogen en dan is de rekening betaald ( met credit card ) en heb meteen contante dongs.
Heb geen kosten.

Dit was het geloof ik met de vragen, en hoop dat het je verder helpt en op punten waar ik wat onduidelijk ben geweest hoop ik dat andere mensen deze kunnen aanvullen en verbeteren.

gr.
Ton

Als jullie nog geen hotel geboekt hebben in Dalat kan ik Dreams Hotel van harte aanraden. Ze hebben prima kamers met alles wat je nodig hebt en 's ochtends wordt er aan een hele grote tafel een fantastisch ontbijt geserveerd. Zie http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g293922-d582986-Reviews-Dreams_Hotel-Dalat_Lam_Dong_Province.html

Hoi Ton,

Dank voor je mail.
Saigon.
Ja we zijn moe bij aankomst in Saigon en ik was ook van plan om in hotel voor de tunnels te boeken.
Ik heb wel belangstelling voor je route betreffende city tour Saigon en we zijn jong genoeg om een aantal km te lopen.hahaa!

Mekon delta.
Ik heb voor Sa Dec gekozen omdat het niet zoveel toeristen aantrekt maar we kunnen overal heen, ik denk ook hierbij aan Anh Bing, ook Ben Tre gekozen omdat iedereen naar Can Tho wil en toeristen tegenkomen is niet erg maar ik wil niet met hordes mee, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb veel op internet gelezen dat als je aankomt met de bus er plenty vietnamezen zijn die je wat willen aanbieden in de vorm van bootreisjes ect. Het gaat mij erom dat ik een indruk krijg vd Mekong zonder hordes toeristen. en Ben Tre had ik als laatste gekozen omdat het voor de terugweg dichter bij Saigon ligt.

ER
Tuurlijk willen ze liever 5dg ipv 4, dat had ik zelf ook al bedacht.
Ik zal ze mailen en vragen wat de reis allemaal inhoudt en waar we naartoe gaan. ik had hier zoiets van: ik laat me verassen maar misschien is het beter om naar de route te vragen. Ga ik achteraan.

Kleding:
Je bedoelt een SARONG! Die heb ik thuis liggen. Het ging mij er meer om datik vind dat je te gast bent in een land en respect moet tonen. Ben geen 18 meer en zo bloot loop ik er toch niet bij maar bij warm weer is een korte broek soms ook wel fijn.

Je bent duidelijk omtrent het geld. Ik heb nu 500.000dong in huis, overgenomen van iemand op dit forum, is wel makkelijk!
Jammer dat we nu eerst terug moeten naar Danang voor een vlucht, ik zal hier nogeens naar gaan kijken.

Noor-Oost.
Moet ik ook nog eens naar gaan kijken, ik wil eigenlijk zoveel en dat is niet mogelijk maar het leek me zo mooi daar zonder toeristen.
We reizen low Budjet, even zonder luxe is goed voor ons en daarbij ben ik een en ander gewend van Afrika waar ik diverse malen ben geweest.

Alles in eigen hand hebben en gaan en staan waar we willen, daar hebben we voor gekozen.

Tot zover hartelijk dank Ton.
Mocht ik nog vragen hebben…weet ik je te vinden!
Ik heb er ontzettend veel zin in, temeer omdat ik uren achter m’n laptop hebt gezeten voor informatie.
Je hebt eigenlijk geen reisgids meer nodig.

Fijn weekend en vast tot horens!
Annelies

Hallo annelies,

Je was benieuwd naar de wandelroute , is helemaal gelijk aan een halve dag city trip voor Saigon, maar dan zonder gids.
De entree gelden zijn echt heel laag en denk aan bedragen van rond de 1 usd pp.

Hier is ie, heb hem zelf gemaakt en klopt helemaal en gaat vanaf Ben Than Market, maar je kan natuurlijk overal ergens beginnen.

Vanaf je hotel naar de Ben Than Market en deze voorbij lopen ( je hebt hem dan aan je linker zijde en de rotonde aan de rechterzijde ), straat oversteken ( heb je de markt in de rug, schuin linksachter ).
Vervolgens gewoon de weg volgen, kom je onderweg diverse souvenirwinkeltjes tegen. Straat heet Le Loi street.
Na 200 meter zie je winkels met de duurdere merken zoals Rolex ed. ( hierboven is Hotel Rex gevestigd, mooi maar duur dakterras waar wat kan drinken eventueel ) ) en op de hoek kijk je naar links en zie je het Community house ( kan je niet in ) en het standbeeld van HCM.
Altijd mooi voor een foto.
Wanneer je nu de straat oversteekt zie je weer een winkelcentrum met dure merken.
Dit gebouw lijkt oud, maar is afgelopen oktober pas open gegaan.

Je loopt deze voorbij ( dus aan de linkerkant dit centreum )naar het Opera house , zie je eigenlijk al veel eerder staan., maar dus naar Opera House en links zie je Hotel Continental ( hier verblijf ik altijd ).

Loop nu naar het hotel, dus de straat oversteken, en ga naar links ( dus Continental aan je rechterzijde ) en je loopt nu in Dong Koi street.
Je kan daar in het hotel, is een kleine binnenruimte met airco, misschien wat drinken als je er behoefte aan hebt en wat af te koelen.

Loop nu, dus hotel aan je rechterzijde en aan die kant en met opera House in de rug , verder.
Bij de eerste kruising zie je twee winkelcentrums. Kan je bezoeken.
Bij de eerste ( dan iet oversteken, kan je op de derde verdieping een normaal broodje hamburger vergelijkbaar als burger king eten voor een dollar of 2 )

Bij de 2e kruising oversteken en zie je na het oversteken een wit gebouw, 1 verdieping hoog.
Dit was vroegen in de oorlog een gevangenis, er is een plaquette geplaats ( wel even goed kijken want is meestal overwoekerd met struiken. ( kan je niet bezichtigen want is nu een kantoorcomplex ).
Waarschijnlijk heb je nu de Notre Dame al gezien.

Maar ga eerst bij die kruising ( dus bij de kerk ) naar rechts en je ziet het postkantoor, deze kan je wel in.

Loop nu terug naar de kerk en deze kan je ook bezichtigen; is niet de gehele dag op, maar komt wat later in mijn verhaal.

Wanneer je nu bij de ingang van de kerk staat, draai je je zo dat het postkantoor in de rug hebt en de ingang aan je rechterzijde.
Steek nu de straat over en dan naar rechts, na 25 meter de hoek om en naar links ( is bij een ziekenhuisje ).
Na 20 meter heb je een terras, kan je goed lunchen en hebben ook westerse kaart.

Wanneer je nu doorloopt, 2 straten nog oversteken ben je bij Reunifacation Palace.
Je moet nu nog wel 1 straat oversteken en deze kan heel heel druk zijn.
Kijk even uit naar mensen in een groen uniform en laat met tekens weten dat je wilt oversteken; zij zetten meteen het verkeer stil en je kan oversteken.
Bij het paleis misschien wel even een gids inhuren, kost je niet veel, en je ziet dan alle kamers en je krijgt ook meteen uitleg, anders verdwaal je misschien en mis je bijv ook de kelder.
Deze kan je inhuren bij de ingang van het paleis, dus niet waar je het kaartje koopt, maar waar deze afgescheurd worden; staat op de tafel een bordje voor deze gids. Is niet duur.

Na de bezichtiging naar links ( paleishek aan de linkerkant ) en bij de kruising de straat oversteken en dan naar ilinks.
Nu moet ik gokken of het de 1e straat of 2e straat is naar rechts.
Maar is geen probleem, want als je de eerste pakt en op de volgende kruising ( na 50 meter ) geen museum ziet ga je dus naar links en dan na 30 meter zit het oorlogsmuseum.
Is het de 2e dan loop je er meteen op.

Na bezichtiging het omkeerde en terug naar het paleis en deze aan de rechterkant houden en voorbij lopen.
De straat oversteken en na ongeveer 150 meter kom je bij Barbecue garden op de de hoek kan niet missen, de aanrader en even daar wat drinken en misschien wat eten.
Dit is mijn favoriete restaurant.

Wanneer je buiten komt; is eigenlijk verkeerd, want BBQ garden is 1 groot terras, op de kruising naar rechts, je bent nu in de ( Tham ) Ton street :-).
Na 75 meter ben je weer bij de Ben Than market.

Even wat opmerkingen

Het paleis en het oorlogsmuseum zijn tijdens de lunchuren gesloten.
De tijden heb ik niet even paraat, maar geloof tussen 12 en 2.
Dit geld ook voor de kerk, maar de aangegeven tijden van de kerk kloppen nooit.
Geloof dat er staat , voor de kerk, dat de openingstijden zijn van 9 tot 11:30, en van 14”00 to 17:00 maar zie regelmatig dat ze een half uur tot 1 uur na de aangegeven tijden nog dicht is ( bedoel de kerk en niet het paleis en met museum ).

Deze route is , wanneer je niets bezoekt te doen in 1 uur makkelijk.
De rest is natuurlijk afhankelijk van hoe lang je ergens verblijft.

Wens je ook een prettig weekend en voor verdere vragen staan we natuurlijk altijd open
Ton.

Hoi Ton,

Lijkt me een hele leuke route om te doen en we zullen er gebruik van maken, en misschien ook wel naar je favoriete restaurant. Fijn dat je de moeite hebt genomen om dit op te schrijven en wie weet heb wij navolgelingen die dit lezen ook doen. Staan de straatnamen in HCM altijd aangegeven?
Nog even terug naar de Mekong Delta.
Kijk wij zitten nergens aan vast. Ik had in eerste instantie Sa Dec gekozen, niet speciaal voor de bloemen maar omdat ene Ngung hier enthousiast over was, rustig en niet te toeristisch. Vandaar maar kan ik met de bus ook rechtstreeks naar An Binh?, daar bv fietsen en de volgende ochtend gelijk naar Cai Be floating market en vervolgens naar Ben Tre en vandaar uit terug naar HCM. Ik lees dat je niet zo enthousiast meer bent over de floating markets, is het bezoek aan zo’n floating market voor een toerist toch een must en ik proef dat het nu ook eigenlijk niet meer uit maakt welke market je bezoekt!? Met de bus naar Ben Tre of met de boot?
Wat vindt jij de mooiste plekken in de Mekong? Het zuidelijke deel is niet haalbaar voor ons! Of raad je ons aan om er 3 dagen van te maken?
Dan Dalat nog even: Is het verstandig om nu alvast een ER gids in te huren of heb ik genoeg mogelijkheden om het ter plekke te doen.
We gaan een vliegticket boeken vanuit Danang naar Hamoi.
Wat weet je van Noord-Oost Vietnam.
Mijn planning is :Bus van Hanoi-Ba-Be (duurt zo’n 10uur?)slapen en volgende dag Ba-Be bezoek en misschien nog tijd om Nat.Parkbezoek.(zijn dus 2 dagen)Verder met de bus naar Cao Dang (hoeveel reistijd is dit, kan dit ook met de bus, moet ik een permitt kopen? daarna Cai-Gioc watervallen en dooreizen naar Long San(hier eigenlijk niet blijven hangen) maar doorreizen naar Bai tu Long of Quan Lan eiland. Is dit alles te doen in 6 dagen? Welke tips heb je voor mij hierover enne…ben je er zelf ook geweest?

Nou Ton, al met al toch weer een aantal vragen. Hopenlijk heb je overal een antwoordt op.
Alvast bedankt maar weer.
Annelies

Hoi,
lees graag mee en sla alleminformatiemgoed in me op.

Even een vraag tussendoor: prijzen worden in dollars aangegeven. Betekent dit dat we dollars mee moeten nemen?

Hoi Maddeleen,

Je kunt wat euros wisselen in dollars op vliegveled VN. Ik gebruik ze alleen voor taxirit van en naar naar Hotel en $45 voor Visa. De rest kun je gewoon in Dong betalen.
Annelies

Hoi Annelies,

Ja, is een leuke route, en je komt na Continental voldoende terrasje tegen.
Ja, op deze route zie je overal de straatnamen vermeld op de hoeken van de straten.

Denk wel dat mijn favoriete restaurant/terras je wel zal bevallen, lekker barbecueën en voor weinig.
Voor rond de 6 usd heb je een leuke mixschotel ( vis en vlees ) + een consumptie pp.

Ik wil wel even iets rechts zetten over de floating markets, denk dat er iets verkeerd is overgekomen.

Ik vind de drijvende markten echt wel iets wat erbij hoort wanneer je naar de Delta gaat.
Alleen, omdat ik er elk jaar 2 zie, zie ik de omvang elk jaar kleiner worden.

Voor Cai Rang is dit niet zo erg ( blijft nog steeds redelijk groot ), maar voor die van Cai Be en phong Dien is het een beetje jammer.
Denk dat deze 2 a 3 jaar niet meer bestaan, of alleen voor touristen.

Ik heb ook dit jaar mensen ontmoet en deze vonden de markten helemaal geweldig, maar zoals geschreven is het jammer dat ze kleiner worden. Maar de meeste touristen kennen het verschil niet, dus is het het eerste bezoek aan een floating market is dan wel een must.

Maar nu naar Sa dec.
je hebt helemaal gelijk en Nung ook dat het hier helemaal niet touristisch is en mooi, maar ligt ook wel een beetje af van de gebaande wegen.
Ik bedoel eigenlijk, wanneer je naar Cai Rang wilt moet je een keuze maken. Wanneer je naar Cai Be wilt dus is het beste te overnachten in Can tho.

Ik ben ook in Ca Dec geweest, maar geloof niet dat er veel boottochten worden georganiseerd?
Maar de stad op zich is wel een bezoek waard, je bent er in 4 uur vanaf Saigon met de bus schat ik.
Je zou er kunnen overnachten wanneer je 3 dagen wilt uittrekken voor de Delta en daar wat gaan fietsen.

Opties voor 2 overnachtingen

Saigon - Sadec ( overnachten ) rond 14 uur naar Can Tho ( floating market boeken + overnachten ) Cai Rang , Cai Be, saigon.
Of
Saigon - Cai Be, Sadec ( overnachten ), vroeg naar naar Can Tho en naar markt Cai Rang, door naar Ben Tre ( overnachten ) naar Saigon ( is net te doen )
of
Saigon naar Ben Tre naar can Tho ( daar overnachten ) Cai Rang naar cai Be ( overnachten ) en door naar Saigon.

Hoogstwaarschijnlijk zijn er nog wel meer opties te verzinnen, maar je moet zelf even een keuze maken.
In principe kan je alles doen , maar alles hangt af van budget, want prive reizen maakt alles sneller.

Maar wanneer ik een wat beperkter budget zou hebben hebben, zou ik het zo doen ( is ook praktischer met reizen ).

Saigon naar Can Tho ; daar overnachten, markt regel + Phong Dien ( toch, al iis het maar voor de foto’s, maar dan wel rond 7 uur aanwezig op Phong Dien markt, dan naar Cai Rang ( kom je in eerste instantie wel langs op weg naar Phong dien ) , probeer dan ook even de markt te bekijken van Cai Rang zelf ( land markt ).
Dan na de lunch naar Cai be en naar een eiland voor een home stay ( mini hotel ).
Je bent daar dan rond 15 a 16 uur.
Daar wat gaan wandelen langs de oever; is wel rond 17:30 donker.
Dan dus overnachten Cai Be eiland en in de ochtend het eiland rondfietsen, lunchen en dan naar Saigon.

Zo heb je een globale indruk van de delta en een relaxte schema.
Ik weet dat heel traditioneel is, maar op de rondvaart in Cai Be na, valt het tourisme niet echt op.

In Can Tho zie je niet echt veel touristen op straten heb volgens mij heb ik mijn favoriete restaurant ook genoemd, geen touristische plek en goed en goedkoop.

in Cai Be zie op de eilanden geen tourist meer na 14 uur, want dan zijn ze allemaal weer op de weg terug naar Saigon.

Houd er wel even rekening mee dat ik steeds Cai Be schrijf, maar bedoel daar dan dus ook de eilanden mee.

Je hebt wel gemerkt dat ik Ben Tre steeds over sla.
Dit komt omdat je volgens mij ( graag een correctie wanneer het niet klopt ) in Ben Tre aankomt.
Dit is gelegen aan een rivier en de kanalen zijn een vrij ver varen hiervan en dus moet je naar een ander dorpje ( ben de naam kwijt ).

Maar ik zal morgen even een mail sturen naar Viet Nam voor opties met Sa Dec, Ben tre, Cai Be, Cai Rang, voor 3 dagen met enkele uurtjes fietsen.

Het Noorden

Ja, Ik heb dit ook allemaal bezocht, maar niet in 6 dagen.

Deze route ga je dus niet redden in 6 dagen wannneer je niet georganiseerd gaat volgens mij.
Ik denk dat je dan 1 dag erbij moet tellen.

Misschien heb je iets aan dit schema van deze tour, hoef je natuurlijk niet te nemen , maar heb je wel meteen een idee wat het je aan tijd gaat kosten en heb je meteen de afstanden erbij.

http://www.vktour.com/page1/page13/page35/page35.html

Maar misschien een tip, ik doe het ook altijd zo voor mijn vakanties en werkt echt echt om een schema te bepalen.

Maak in excell kolommen zoals dit bijv.

dag datum waar zijn we overnachten wat doen we

1 27-1 Can Tho transfer naar Can Tho
Can Tho home stay Ho Chi Minh hostel
2 28-1 Can Tho Cai Rang en naar Saigon
Saigon Continental

enz., ik maak voor de overnachtingen op excell zwarte vlakken met witte letters.
werkt echt goed en weet hoe je schema eruit ziet.

Sorry dat ik nu niet overal een antwoord op heb, maar misschien dat andere mensen je ook kunnen verder helpen, maar wil een leuke route in 3 dagen door de Delta, moet ik even een mail sturen naar viet nam hoe zij het zal doen , als je dat wilt.

Nu had je nog over mijn mooiste plekje in de Delta.

1
Muoi Huong
Binh hoa , Vinh Long
2
Can Tho / Cai Rang
3
Phong Dien floating marker + dorp
4
Ben Tre

Is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Laat het hier even bij.

gr.
Ton.

Zie ook dat het excell schema niet goed wordt geplaatst, maar denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel?

Hoi Ton,

Ik wacht nog even je andere mail af.
Ondertussen nog even een vraagje over air Jetstar. Ik had in januari bevesteging gekregen dat ik een vlucht geboekt had, ook betaald maar met de mededeling “this is not a boardingpass” Nu is het 13/2 maar ik krijg ook geen E-ticket toegesturd en ik
kan maar geen email-adres van hun vinden waar ik vragen kan stellen.
Ben jij bekend met air Jetstar en wat kun je me hierover vertellen. Misschien ben ik ongeduldig hoor!!!
Dank!

Annelies

Hallo Annelies,

Klopt dat de mail geen boarding pas is, deze krijg bij het inchecken aan de balie of via de computer op het vliegveld, wanneer deze aanwezig zijn.

Wat heb je wel gekregen ?
Staat er een ticketnummer op?

Ik krijg deze bijlage in een mail van Vietnam Airlines.

PASSENGER ITINERARY RECEIPT
[TABLE=“width: 663”]

Passenger(s):
Ticket(s) #:

***Mr Antonius ***
7382428763732

Mrs Gertruda
7382428763733

[/TABLE]
Itinerary Details

Travel Date
Airline
Departure
Arrival
Other notes

**22Dec

• 23Dec **
    VIETNAM AIRLINES
    VN 120
    FRANKFURT, GERMANY
    Time
    13:55
    Terminal
    TERMINAL 2
    HO CHI MINH CITY, VIETNAM
    Time
    08:00
    Terminal
    TERMINAL 2
    ClassEconomy +
    Seat NumberCheck-in Required
    Baggage Allowance30K
    Booking StatusConfirmed

**15Jan

• 16Jan **
    VIETNAM AIRLINES
    VN 121
    HO CHI MINH CITY, VIETNAM
    Time
    23:20
    Terminal
    TERMINAL 2
    FRANKFURT, GERMANY
    Time
    06:30
    Terminal
    TERMINAL 2
    ClassEconomy +
    Seat NumberCheck-in Required
    Baggage Allowance30K
    Booking StatusConfirmed

Denk dat dit ongeveer je mail is?
Zeker als je kijkt naar booking status confirmed.

Maar iets snap ik niet, heb je via de site van Jetstar zelf geboekt?
Bedoel dan deze

http://www.jetstar.com/au/en/homeIs meteen weer een antwoord.op een vraag van je.Ik zie dat je nog on line bent dus voor even laat ik het hierbij.gr.Ton.

Hoi Annelies,

Wij hebben onlangs ook een vlucht geboekt via Jetstar. Als het goed is heb je een mail gekregen met in het onderwerp ‘Jetstar Flight Itinerary for …’, dit is je e-ticket. Gewoon het mailtje printen en alles komt in orde :slight_smile:

Groet, Diane

Hoi Ton,

Ik heb via Jetstar zelf geboekt maar wat ik in jouw mail zie en wat ik dus zelf ook hebt verwacht te krijgen, heb ik niet.
Zie hier onder de mail van Diane waar ik ook even op zal reageren.
Annelies

Hoi Diane,

Lief dat je ook even reageert.
Het volgende heb ik gekregen:
Inderdaad staat er in de mail behalve this is not a boarding pass ook:
Your Itinerary met de vlucht van Hanoi-HCM maar heel kort beschreven en niet zoals bij Ton, zie zijn mail hierboven.
Verder daaronder staat nog: In-flight service : Mijn naam en die van mijn vriendin.
Al met met komt het bij mij vreemd over maar als jij zegt dat dit voldoende is, ben ik er gerust op.
Oja…ik had ook een bijlage gekregen maar daar staat bij Receipt: een uiteen van wat ik betaald hebt en dat ik met creditkaart betaald hebt (is toch niet relevant?)
Stel me nogeens even gerust!!
Dankjewel!
Annelies

De mail die je hebt gekregen heeft een boekingnummer. Met dat nummer moet je inchecken. Dat kan op meerdere manieren. Met een print van je mail bij de checkin-balie, bij de checkin automaten op het vliegveld of online. Pas als je ingecheckt hebt dan kun je je bording pass krijgen of uitprinten Zie ook: http://www.jetstar.com/vn/en/planning-and-booking/checking-in/domestic

Hallo Annelies,

Zpo te lezen komt het wel goed.

Maar nog even 1 opmerking, want zag dat je zelf met een CC hebt betaald.
Zorg in ieder geval dat je deze bij je hebt ( dezelfde dus ), want ze mogen je weigeren wanneer je deze niet kan tonen.

gr.
Ton.

Hoi Nunu,

Je hebt me helemaal gerustgesteld.
Dankjewel!!
Annelies

Hoi Ton,

Ja…ik had al ergens gelezen deze mee te nemen, doe ik dus ook!
Dankljewel voor je bijdrage!

Annelies