Hoi Annelies,
Ja, is een leuke route, en je komt na Continental voldoende terrasje tegen.
Ja, op deze route zie je overal de straatnamen vermeld op de hoeken van de straten.
Denk wel dat mijn favoriete restaurant/terras je wel zal bevallen, lekker barbecueën en voor weinig.
Voor rond de 6 usd heb je een leuke mixschotel ( vis en vlees ) + een consumptie pp.
Ik wil wel even iets rechts zetten over de floating markets, denk dat er iets verkeerd is overgekomen.
Ik vind de drijvende markten echt wel iets wat erbij hoort wanneer je naar de Delta gaat.
Alleen, omdat ik er elk jaar 2 zie, zie ik de omvang elk jaar kleiner worden.
Voor Cai Rang is dit niet zo erg ( blijft nog steeds redelijk groot ), maar voor die van Cai Be en phong Dien is het een beetje jammer.
Denk dat deze 2 a 3 jaar niet meer bestaan, of alleen voor touristen.
Ik heb ook dit jaar mensen ontmoet en deze vonden de markten helemaal geweldig, maar zoals geschreven is het jammer dat ze kleiner worden. Maar de meeste touristen kennen het verschil niet, dus is het het eerste bezoek aan een floating market is dan wel een must.
Maar nu naar Sa dec.
je hebt helemaal gelijk en Nung ook dat het hier helemaal niet touristisch is en mooi, maar ligt ook wel een beetje af van de gebaande wegen.
Ik bedoel eigenlijk, wanneer je naar Cai Rang wilt moet je een keuze maken. Wanneer je naar Cai Be wilt dus is het beste te overnachten in Can tho.
Ik ben ook in Ca Dec geweest, maar geloof niet dat er veel boottochten worden georganiseerd?
Maar de stad op zich is wel een bezoek waard, je bent er in 4 uur vanaf Saigon met de bus schat ik.
Je zou er kunnen overnachten wanneer je 3 dagen wilt uittrekken voor de Delta en daar wat gaan fietsen.
Opties voor 2 overnachtingen
Saigon - Sadec ( overnachten ) rond 14 uur naar Can Tho ( floating market boeken + overnachten ) Cai Rang , Cai Be, saigon.
Of
Saigon - Cai Be, Sadec ( overnachten ), vroeg naar naar Can Tho en naar markt Cai Rang, door naar Ben Tre ( overnachten ) naar Saigon ( is net te doen )
of
Saigon naar Ben Tre naar can Tho ( daar overnachten ) Cai Rang naar cai Be ( overnachten ) en door naar Saigon.
Hoogstwaarschijnlijk zijn er nog wel meer opties te verzinnen, maar je moet zelf even een keuze maken.
In principe kan je alles doen , maar alles hangt af van budget, want prive reizen maakt alles sneller.
Maar wanneer ik een wat beperkter budget zou hebben hebben, zou ik het zo doen ( is ook praktischer met reizen ).
Saigon naar Can Tho ; daar overnachten, markt regel + Phong Dien ( toch, al iis het maar voor de foto’s, maar dan wel rond 7 uur aanwezig op Phong Dien markt, dan naar Cai Rang ( kom je in eerste instantie wel langs op weg naar Phong dien ) , probeer dan ook even de markt te bekijken van Cai Rang zelf ( land markt ).
Dan na de lunch naar Cai be en naar een eiland voor een home stay ( mini hotel ).
Je bent daar dan rond 15 a 16 uur.
Daar wat gaan wandelen langs de oever; is wel rond 17:30 donker.
Dan dus overnachten Cai Be eiland en in de ochtend het eiland rondfietsen, lunchen en dan naar Saigon.
Zo heb je een globale indruk van de delta en een relaxte schema.
Ik weet dat heel traditioneel is, maar op de rondvaart in Cai Be na, valt het tourisme niet echt op.
In Can Tho zie je niet echt veel touristen op straten heb volgens mij heb ik mijn favoriete restaurant ook genoemd, geen touristische plek en goed en goedkoop.
in Cai Be zie op de eilanden geen tourist meer na 14 uur, want dan zijn ze allemaal weer op de weg terug naar Saigon.
Houd er wel even rekening mee dat ik steeds Cai Be schrijf, maar bedoel daar dan dus ook de eilanden mee.
Je hebt wel gemerkt dat ik Ben Tre steeds over sla.
Dit komt omdat je volgens mij ( graag een correctie wanneer het niet klopt ) in Ben Tre aankomt.
Dit is gelegen aan een rivier en de kanalen zijn een vrij ver varen hiervan en dus moet je naar een ander dorpje ( ben de naam kwijt ).
Maar ik zal morgen even een mail sturen naar Viet Nam voor opties met Sa Dec, Ben tre, Cai Be, Cai Rang, voor 3 dagen met enkele uurtjes fietsen.
Het Noorden
Ja, Ik heb dit ook allemaal bezocht, maar niet in 6 dagen.
Deze route ga je dus niet redden in 6 dagen wannneer je niet georganiseerd gaat volgens mij.
Ik denk dat je dan 1 dag erbij moet tellen.
Misschien heb je iets aan dit schema van deze tour, hoef je natuurlijk niet te nemen , maar heb je wel meteen een idee wat het je aan tijd gaat kosten en heb je meteen de afstanden erbij.
http://www.vktour.com/page1/page13/page35/page35.html
Maar misschien een tip, ik doe het ook altijd zo voor mijn vakanties en werkt echt echt om een schema te bepalen.
Maak in excell kolommen zoals dit bijv.
dag datum waar zijn we overnachten wat doen we
1 27-1 Can Tho transfer naar Can Tho
Can Tho home stay Ho Chi Minh hostel
2 28-1 Can Tho Cai Rang en naar Saigon
Saigon Continental
enz., ik maak voor de overnachtingen op excell zwarte vlakken met witte letters.
werkt echt goed en weet hoe je schema eruit ziet.
Sorry dat ik nu niet overal een antwoord op heb, maar misschien dat andere mensen je ook kunnen verder helpen, maar wil een leuke route in 3 dagen door de Delta, moet ik even een mail sturen naar viet nam hoe zij het zal doen , als je dat wilt.
Nu had je nog over mijn mooiste plekje in de Delta.
1
Muoi Huong
Binh hoa , Vinh Long
2
Can Tho / Cai Rang
3
Phong Dien floating marker + dorp
4
Ben Tre
Is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Laat het hier even bij.
gr.
Ton.
Zie ook dat het excell schema niet goed wordt geplaatst, maar denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel?