Hallo Nadienh,
Ik weet niet wat je geboekt heb voor Halong bay trip, je schrijft “de”, maar ze vertrekken allemaal zo tussen 11 en 12:30.
Wanneer je dus vanaf Hanoi gaat en dan zeg 3 a 4 uur reizen rekent , heb je een idee hoe laat je wordt opgehaald of op plaats van bestemming moet zijn.
Wel zou ik de halong bay trip al geboekt hebben voordat ik naar Sapa ga, want je kan bij terug komst niet meer boeken omdat de kantoren nog niet open zijn. Je kan ook in Sapa de Halong Bay trip boeken natuurlijk.
Over je planning heb toch wel enkele vragen en begrijp je twijfel over Dalat.
Begin even bij dag 18 en 19
ik hoop dat je beseft dat Dalat naar Saigon een uur of 7 gemiddeld is.
Dus wanneer je op dag 18 op 19 overnacht in Dalat, je op dag 19 alleen maar reist naar Saigon en dus maar 1 dag Saigon overhoudt.
Dan dag 15, Hoi An naar Dalat.
Dit red je niet in 1 dag wanneer je niet vliegt.
Of je moet er ook een nacht bij gerekend hebben; reken op ergens rond de 15 a 20 uur reizen met minimale stops.
Wanneer je daar ook de uren van Dalat naar Saigon bijtelt kom je al snel op 27 uur reizen om van A naar B te gaan en dan van B naar C in 5 dagen ( als ik goed geteld heb ).
Tel je daar ook het aantal uren op dat je naar een Np of een andere attractie reist, is het wel heel veel reizen.
Misschien dat je zelf ook had bedacht en daarom je twijfel kenbaar maakte.
Je alternatief om een paar dagen strand is dus helemaal niet zo gek wanneer je niet zoveel uren wilt reizen.
Alternatieven.
Ik kijk even niet naar budget, want dat hoef ik niet te weten, maar kan je zelf bepalen of deze wat zijn.
1
Van Hoi An via de Pleiku naar dalat en dan naar Saigon met de ER
2
Vliegen naar Dalat vanaf hoi An / Danang
3
Vliegen vanaf Hoi An / Danang naar saigon en dan naar Con Dao ( NP en strand )
4
Vliegen van Hoi An / Danang naar Saigon en dan via de Delta naar Phu Quoc
5
Strand in nha Trang.
Ondanks een topic over veiligheid, waar Nha Trang enkele keren wordt genoemd, toch een prima standlokatie. Goed weer kan ik je niet 100% beloven maar dat is logisch.
Misschien dat Cor/Wilna je wat meer over Nha Trang kunnen schrijven, ze zijn hier afgelopen jaar geweest en volgens mij hebben ze daar een leuke tijd gehad.
ook Nunu is er dit jaar nog geweest en had dezelfde ervaring als Cor/Wilna; zeer leuke lokatie.
6
Phan Thiet
Prima strand, alleen na een uur of 11 begint het te waaien en is de zee wat omstuimig.
Prima om te (kite)surfen.
Wel heel veel russische touristen. Is eigenlijk in elke badplaats het geval, maar in Phan Thiet echt boven de 90%.
7
Vliegen vanaf Hoi An / Danang naar Phu Quoc en dan via de Delta over land terug naar Saigon.
Nadienh,
Hier laat ik het even bij voor wat betreft de ideeën.
Nu weer terug naar Dalat
Dalat is een heel mooie stad en ligt ook mooi in de bergen.
Je hebt het over 2 NP’s, heb je er Lang Biang ook bij geteld.
Dit is echt niet de moeite waard, volgens mij.
Is duur en touristisch; lopen zebra’s, hoe gek kan je het maken.
Deze horen bij een trip in Afrika en niet in Viet Nam.
Wanneer je je naar Dalat wilt, ga voor de watervallen, mooie pagodes op werkelijk schitterend liggende lokaties, de crazy table, wat geschiedenis, de mooie omgeving, de bloemen/orchideeën ed.
Jammer is alleen dat het wat uit een route kan vallen en het wat creativiteit en reistijd kost om het in te plannen .
Ik hoop dat ik je niet teveel aan het twijfelen heb gebracht en je wat ideetjes heb kunnen aandragen?
gr.
Ton.