Onderhandelen over hotelprijs + excursie

Hallo,

Ik ga in december naar Vietnam en wil graag een en ander vooraf regelen. Als ik nu twee overnachtingen in een hotel en een excursie boek, kan ik dan onderhandelen over de prijs of is dat ‘not done’? En kan ik mijn 1e klas treinticket ook boeken via het hotel of loop ik dan het risico dat ik op een houten bankje eindig?

hoi Nadienh,

Wij hebben over veel prijzen onderhandeld, hotelovernachtingen waren wel wat lastiger, alleen op de plekken waar veel hotels naast elkaar zaten konden we er iets af praten (vaak maar 1 of 2 dollar). Wij hebben in Hanoi onze treintickets via het hotel geboekt en dat was prima. Je betaald dan alleen wel wat meer dan wanneer je direct naar het station gaat, maar wij vonden dat zo weinig dat we voor het gemak gingen. We zijn in dat eerste hotel super goed geholpen, hebben er maar 1 nacht geslapen, maar mochten 3x terugkomen om onze spullen achter te laten en de douchen. Maar ook bij de andere hotels hadden we nooit het gevoel dat we ‘opgelicht’ werden. Ook daar hebben we wel eens wat geregeld.

Groetjes,

Annette

Voor de treintickets en vertrektijden kun je vast kijken op seat61.com. Wij hebben zelf de treinreis vanuit nederland geboekt en de tickets laten bezorgen op ons hotel. Dat ging prima. Onze ervaring is wel dat als je al; van te voren kunt boeken en dit b.v. doet bij booking.com, je nooit teveel betaalt maar wel zeker bent van een kamer. Ik weet niet of je rond kerstmis in Vietnam bent, dan is het wel aan te raden om te boeken, omdat dan ook veel inlanders bij hun geboorteplaats zijn.

groeten Cor en Wilna:wereld:>>>:zon02:

Hoi Annette,

Dank voor je reactie. Ik wil graag nu (vanuitNL) al een hotel regelen omdat ik na mijn lange vlucht waarschijnlijk doodmoe ben. Het treinticket naar Sapa wil ik ook vooraf regelen omdat ik graag een bed heb. Als ik mijn treinticket ter plekke regel, heb ik kans dat ik 4e klasse moet reizen. En 9 uur zitten op een houten bankje zie ik niet zo zitten. :slight_smile: Met die excursie naar Halongbay hoopte erbij ik dat ik wat onderhandelingsruimte had. Soms lees ik dat je echt overal over moet onderhandelen en op andere sites staat juist dat dit alleen geen voor ov ed.

Hoi Cor en Wilma,

Ik ga op 7 december naar Vietnam en vlieg de 31e weer naar huis. Het eerste deel van mijn reis wil ik graag vooraf vastleggen. Daarna ben ik het liefst flexibel. Denken jullie dat ik dan moeilijk een kamer kan vinden? Ik ga (uiteraard) naar de toeristische hotspots Hue, Hoi An en HCMC.

hoihoi.

Wij hebben het hotel ook vooraf geregeld (Artisan Boutique Hotel) via Booking.com. Was iets duurder hotel, maar vanwege de goede reacties hebben wij daar toch maar een nachtje gedaan, wel fijn na een lange vlucht. We zijn de volgende nacht met de nachttrein gegaan. Dit hadden we gelijk bij aankomst geregeld, we hadden gewoon softsleaper berds. Maar kan me voorstellen dat je het eerder wil regelen, helemaal in het hoogseizoen. Wij hebben wel onderhandeld, maar volgens mij heb je bv bij het boeken van Halong Bay meer kans bij een reisorganisatie dan bij een hotel, wij zijn naar hiervoor naar een van de bureautjes die in de LP staat gegaan, hebben er toch 10 dollar pp afgepraat. Moet wel zeggen dat ik het achteraf gezien nog steeds veel te veel geld vond, voor wat je kreeg iig. Volgens mij is alles onder de 80 dollar 1 pot nat en kan je beter voor de goedkoopste optie gaan. Wat daarboven zit is gelijk weer een stuk duurder (150-200), maar zal het denk ik een stuk beter zijn. Wij hebben 80 dollar pp voor betaald, maar hoorde van mensen die 40 dollar pp betaalden ongeveer dezelfde trip hadden. Misschien een iets minder luxe hut. Zij zaten wel op een volle boot met jonge mensen en hadden uiteindelijk een veel gezelligere tijd dan wij (3 zwaar teleurgestelde vrijgezelle mannen die een groots feest hadden verwacht, een koreaan die niets zei en een stel van middelbare leeftijd).

Hallo Nadienh,

Even of topic
Ik weet niet waar je op de 29e/30e december zit, maar ik ik ga op 30-12 vanaf Mui nee/ Pan Thiet naar Saigon en er gaan nog wat mensen die op deze site vragen stelden mee en heb nu een grote bus ( 16 zitplaatsen) en er is nog plaats over.
Kosten van Mui Nee naar Saigon is wat je er voor wilt geven, maar kosten van Continental Hotel Saigon naar je saigon hotel zijn voor je eigen rekening

Maar nu over het onderhandelen.

Onderhandelen kan echt, wanneer je bij een hotel direkt boekt.
kijk wel even eerst op hun site of er in jouw periode een promotie is; bijv, 1 nacht betalen/boeken is 2 nachten verblijven.
Wordt er een prijs van 2 nachten berekend dan meteen daar op reclameren.

Wat wel klopt uit de reakties van Cor/Wilna en anderen is dat op hotelkosten niet echt veel is op af te dingen.
Maar er zijn andere wegen om geld te besparen die je ook on line kan bedingen en laat vastleggen natuurlijk.

Buiten de promotie die ze niet altijd meteen doorgeven, kan je ook een superior room betalen en vragen naar een deluxe room.
gratis diner, korting op een eventuele transfer, visa, enz.

Voor Halong Bay
Wanneer je naar Halong Bay wilt gaan, kijk niet eerst naar de prijs.
Ga altijd eerst kijken naar de boot en dan naar de prijs en dan naar de goedkoopste aanbieder.
Prijzen van de boot liggen vast en er kan alleen onderhandeld worden over korting over de servicekosten en transfers.
Dus ga niet voor de goedkoopste zonder eerst te hebben bekeken wat voor boot.

Moet wel even schrijven dat naast bookings.com er nog heel veel andere zijn die ongeveer deze prijzen hanteren of lager en ook zeer betrouwbaar zijn, dus even neuzen op interntet.

Treinticket
Wanneer je ticket hebt geboekt staat deze op naam en is je plaats verzekerd.
Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Wil je nog meer tips, laat het even weten.

gr.
Ton.

Dank voor alle reacties! Het het hotel inmiddels geboekt (zonder onderhandeling). Vanavond boek ik mijn treinticket. :slight_smile:

@ Ton: 29 december zit ik (hopelijk) in de Mekingdelta. de 30e ben ik weer in HCMC (Saigon).

Hallo Nadienh,

Het begint dus vorm te krijgen, je vakantie, en het is al bijna zover.
Ik ben alvast aan het aftellen geslagen

Ik ben ook op de 30e ( t/m 3-1 ) in Saigon samen met andere van dit forum.

Deze waren toevallig ook in Pan Thiet / Mui Nee en gingen de 30e ook naar Saigon , maar hadden nog geen vervoer geregeld.
Dus gaan we carpoolen.

Leuk detail
Ik had al een auto gehuurd, maar deze was voor 2 personen.
Dus een andere auto willen regelen die wat groter is, maar die was niet beschikbaar en we hebben nu een bus voor 16 personen voor ons vieren.
Dit zonder meerkosten incl. ophalen bij de 2 hotels/resorts, ; wel met onderhandelen.

Misschien komen we elkaar wel tegen in Saigon, ik verblijf overigens in Hotel Continental midden in district 1 bij het opera house.

Hoop dat het boeken van een treinticket ook voorspoedig mag verlopen.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Ik heb mijn treinticket bijna geboekt. Wat een keuzes allemaal zeg! Weet jij toevallig hoe laat de Halongbaytrip begint? Kan namelijk op verschillende tijden aankomen op het station.

Dit is trouwens mijn planning geworden:

1 vlucht naar Vietnam
2 aankomst Hanoi
3 Hanoi/'s avonds in trein naar Sapa
4-6 trekking Sapa/'s avonds trein naar Hanoi
7 Halongbay
8 Hanoi/'s avonds bus naar Dong Hoi
9-10 Phong Nha-Ke Bang NP/'s middags naar Hue
11-12 Hue
13-14 Hoi An
15 reistijd Dalat
16-18 Easyriders Dalat
19-20 HCMC
21-23 Mekongdelta
24 HCMC
25 vlucht naar huis

Twijfel dus alleen over dat Dalatgedeelte. Er zijn twee NP’s daar maar daar heb ik geen Easyrider voor nodig. De highlands in kan ook. Iemand daar ervaring mee? Of toch een paar dagen strand? Iemand ideeen?

Hallo Nadienh,

Ik weet niet wat je geboekt heb voor Halong bay trip, je schrijft “de”, maar ze vertrekken allemaal zo tussen 11 en 12:30.
Wanneer je dus vanaf Hanoi gaat en dan zeg 3 a 4 uur reizen rekent , heb je een idee hoe laat je wordt opgehaald of op plaats van bestemming moet zijn.
Wel zou ik de halong bay trip al geboekt hebben voordat ik naar Sapa ga, want je kan bij terug komst niet meer boeken omdat de kantoren nog niet open zijn. Je kan ook in Sapa de Halong Bay trip boeken natuurlijk.

Over je planning heb toch wel enkele vragen en begrijp je twijfel over Dalat.

Begin even bij dag 18 en 19
ik hoop dat je beseft dat Dalat naar Saigon een uur of 7 gemiddeld is.
Dus wanneer je op dag 18 op 19 overnacht in Dalat, je op dag 19 alleen maar reist naar Saigon en dus maar 1 dag Saigon overhoudt.

Dan dag 15, Hoi An naar Dalat.
Dit red je niet in 1 dag wanneer je niet vliegt.
Of je moet er ook een nacht bij gerekend hebben; reken op ergens rond de 15 a 20 uur reizen met minimale stops.
Wanneer je daar ook de uren van Dalat naar Saigon bijtelt kom je al snel op 27 uur reizen om van A naar B te gaan en dan van B naar C in 5 dagen ( als ik goed geteld heb ).
Tel je daar ook het aantal uren op dat je naar een Np of een andere attractie reist, is het wel heel veel reizen.

Misschien dat je zelf ook had bedacht en daarom je twijfel kenbaar maakte.

Je alternatief om een paar dagen strand is dus helemaal niet zo gek wanneer je niet zoveel uren wilt reizen.

Alternatieven.
Ik kijk even niet naar budget, want dat hoef ik niet te weten, maar kan je zelf bepalen of deze wat zijn.

1
Van Hoi An via de Pleiku naar dalat en dan naar Saigon met de ER

2
Vliegen naar Dalat vanaf hoi An / Danang

3
Vliegen vanaf Hoi An / Danang naar saigon en dan naar Con Dao ( NP en strand )

4
Vliegen van Hoi An / Danang naar Saigon en dan via de Delta naar Phu Quoc

5
Strand in nha Trang.
Ondanks een topic over veiligheid, waar Nha Trang enkele keren wordt genoemd, toch een prima standlokatie. Goed weer kan ik je niet 100% beloven maar dat is logisch.
Misschien dat Cor/Wilna je wat meer over Nha Trang kunnen schrijven, ze zijn hier afgelopen jaar geweest en volgens mij hebben ze daar een leuke tijd gehad.
ook Nunu is er dit jaar nog geweest en had dezelfde ervaring als Cor/Wilna; zeer leuke lokatie.

6
Phan Thiet
Prima strand, alleen na een uur of 11 begint het te waaien en is de zee wat omstuimig.
Prima om te (kite)surfen.
Wel heel veel russische touristen. Is eigenlijk in elke badplaats het geval, maar in Phan Thiet echt boven de 90%.

7
Vliegen vanaf Hoi An / Danang naar Phu Quoc en dan via de Delta over land terug naar Saigon.

Nadienh,
Hier laat ik het even bij voor wat betreft de ideeën.

Nu weer terug naar Dalat
Dalat is een heel mooie stad en ligt ook mooi in de bergen.
Je hebt het over 2 NP’s, heb je er Lang Biang ook bij geteld.

Dit is echt niet de moeite waard, volgens mij.
Is duur en touristisch; lopen zebra’s, hoe gek kan je het maken.
Deze horen bij een trip in Afrika en niet in Viet Nam.

Wanneer je je naar Dalat wilt, ga voor de watervallen, mooie pagodes op werkelijk schitterend liggende lokaties, de crazy table, wat geschiedenis, de mooie omgeving, de bloemen/orchideeën ed.

Jammer is alleen dat het wat uit een route kan vallen en het wat creativiteit en reistijd kost om het in te plannen .

Ik hoop dat ik je niet teveel aan het twijfelen heb gebracht en je wat ideetjes heb kunnen aandragen?

gr.
Ton.

Hai Ton,

Dank voor je reactie. Halnongbay boek ik voordat ik naar Sapa ga want wil graag rechtstreeks door.

Ik had idd al bedacht dat de reisafstand van Hoi An naar Dalat zo´n 16 uur is (12 uur met bus naar Nha Thrang en dan nog eens 4 uur), optie vliegtuig leek mij idd fijner.:slight_smile:

Qua NP’s bedoelde ik Cat Tien NP en Yok Don NP (nee, ik wil niet olifant rijden)

Nha Thrang trekt mij niet zo, hoorde eerder de vergelijking met Salau. :tssk: En Phan Thiet val ook af ivm de Russen.

Vliegen vanaf Hoi An / Danang naar Phu Quoc en dan via de Delta over land terug naar Saigon, lijkt me ook wel wat.

Of toch vliegen vanaf Hoi An / Danang naar saigon en dan naar Con Dao ( NP en strand ). Maar mis ik dan niet de Mekongdelta?

Wat is er eigenlijk te zien in Pleiku?

Hoi Nadienh,

Nha Trang,

Je hebt gelijk dat het een beetje de kant van Salou opgaat.
Maar voor een rustdag heb je een prima stand, vele mogelijkheden om excursies te doen.
Ik kan je ook enkele geven die niet touristisch zijn en je op echt mooie stranden alleen bent.
En dan terug een bruisend uitgaansleven hebt, met wel grote verschillen.

Ga je naar de “Why not bar” helemaal engels en vele uren happy hours of je gaat naar de "Sailor Club " .
Wereld van verschil, helaas ook dus ook de prijs.

Con Dao
Ik ben daar pas 1x geweest ( afgelopoen januari), maar touristen moet je echt zoeken.
Ik zat op een wat duurdere lokatie en met een prachtig stand voor de deur.

We zijn wel elke avond naar Con Dao stad geweest naar het enigste cafe op het eiland.

Wanneer je van natuur, rust en even touristen beu bent is dit dit een goede lokate,.
Je kan er echt hiken ( 1 route zonder gids) ) en de andere met.

Echter is er 's-avonds niets te doen dan dat cafee aan de haven, maar daar komen dan wel alle touristen samen.
Maar de natuur is helemaal geweldig en je kan er in het NP diverse wandelingen maken.

1 kan er zonder gids en de andere met moet met gids.
Verdiep je er even in via internet en weeg de voors en tegens even af.

Ik heb Pleiku genoemd om de route te weergeven.
Dus via Hoi An , Pleiku naar Dalat.

Pleiku zelf is eigenlijk niet meer dan een ordinair provinciestadje maar wel met oorlogsverleden heeft en je kan dat daar ook vinden; HCM- route.

Of je de Mekong mist,

Nee, want je skipt dan Dalat, wanneer je voor Con Dao gaat.

Maar informeer je echt goed voor Con Dao.
Dit is nu echt iets waar touristen n iet naar toe gaan, en over enkele jaren helemaal hot is.

Nu dus niet, maar misschien dat er via deze site veel meer informatie te vinden is.

http://www.dive-condao.com/

gr.
Ton.

Hmm, je maakt het mij moeilijk. Twijfel nu tussen Dalat en Con Dao. Maar had bedacht dat ik tussen Hue en Hoi An ook met de Easyriders kan reizen. Of ik moet een dag Hue schrappen…

Is mijn planning haalbaar als ik ´m als volgt aanpas?

Dag 1: vlucht naar Vietnam
Dag 2: aankomst Hanoi
Dag 3: overdag Hanoi, 's avonds nachttrein naar Sapa
Dag 4-5-6: Sapa, 's avonds terug naar Hanoi
Dag 7: Excursie Halongbay (vooraf geregeld)
Dag 8: Hanoi, 's avonds met nachtbus naar Dong Hoi
Dag 9-10: Phong Nha-Ke Bang NP/ einde ochtend met bus naar Hue
Dag 11: Hue
Dag 12-13: met Easyriders van Hue naar Hoi An (of heb ik aan 1 dag genoeg, de rit zelf is niet zo lang natuurlijk maar het binnenland in leek mij wel interessant)
Dag 14-15: Hoi An
Dag 16: bus/taxi Hoi An - Danang, vlucht Danang - HCMC, direct door naar Mekongdelta (of is dat niet haalbaar?)
Dag 17-18: Mekongdelta, eind van de middag terug naar HCMC
Dag 19: 's ochtends vlucht naar Con Dao
Dag 20-21-22: Con Dao, 's middags vlucht terug naar HCMC
Dag 23-24: HCMC
Dag 25: ochtend HCMC, 's middags vlucht naar NL

Hallo nadienh,

Sorry dat ik je aan het twijfelen heb gebracht.

Je hebt gelijk, je kan me de ER van hue naar hoi An.
De rit is kort en wanneer je dit via de ER in 1 dag wilt doen, is het duurder dan een auto huren en de route is ongeveer gelijk; dus ook via de pas.

Je schema is helemaal goed te doen.
Maar hoewel dit je twijfel nog meer aanwakkert is dit misschien ook een optie?

Dan van dag 10, na bezoek aan het park, daar al de Er nemen; kan je met hen door de DMZ naar Hue op dag 10 ( dus halve dag ) en op dag 11 in de middag aankomst Hue.
Dag 12 met hen Hue ( heb je meteen vervoer in de stad en tussen de mausoleums, citadel ) en dan op dag 13 met hen naar Hoi An.

ik zou dan op de weg van Hue naar Hoi An vragen of ze My Lai ook kunnen inpassen; ligt wel wat onder Hoi An, maar als het kan zou ik dit zeker bezoeken.

Met deze optie heb je er ook meteen de DMZ erbij en kost je geen dag extra en heb je de ER tussen Hue en Hoi An.

Mekong Delta
Ja is haalbaar, maar zou dan wel een vroege nemen ( die van 7 uur, aankomst 8:30 ).
Reken op ruim 1 uur van het vliegveld naar het busstation.

Dan ben je rond een of 1 of 2 in Vinh Long en kan je ook Can tho halen ( aankomst dan rond 15 a 16 uur ).

Con Dao
Dit moet echt een bewuste keuze zijn, want er is werkelijk in de avonden weinig te doen, dan het ene cafeetje aan de haven.
ga echt voor de natuur en de rust.
Gezien het geringe aanbod van overnachtingsplaatsen moet je dit vooraf al regelen en boeken.

Ik hoop dat dit je niet meer twijfels bezorgt.

gr.
Ton.

Keuzes maken is niet mjn sterkste kant… :redface:

Twijfel nu toch ook weer over de haalbaarheid van onderstaand stukje van mijn reis:
Dag 16: bus/taxi Hoi An - Danang, vlucht Danang - HCMC, direct door naar Mekongdelta

De eerste vlucht vanuit Danang gaat om 8.00 uur. Dat betekent dat ik om 9.15 uur land in HCMC. Ik heb dan dus nog geen kans gehad om een busticket naar de Mekongdelta te boeken. Kan ik de gok nemen om direct met de taxi naar het Mien Tay busstation te gaan of is de kans groot dat ik daar niet direct met de bus mee kan?

Hallo Nadienh,

ik heb even gekeken op de site van Vietnam airlines, en de eerste vlucht gaat al om 07:05.
De vlucht erop met hun om 09:30.

Maar stel dat je die van 7 uur zou nemen, kom je om 8:20 aan in Saigon, koffers ophalen gaat vrij vlug en dan naar het busstation.
Je zit dan wel in de spits, dus reken op minimaal 1 uur.

Afhankelijk waar je naar toe wil in de delta heb je dan je voldoende tijd.
Dus wanneer je een bus naar de Can Tho zou pakken, ben je er tussen 14 en 15 uur.
Naar Vinh Long, My Tho, Ben Tre, Cai Ce ben je er natuurlijk eerder.

Heb je een ticket voor 8 uur vanaf Danang tel je er een uur bij op.

dit is wel wanneer je niet aansluit bij een tour.

Aansluiten bij een tour ga je niet redden want die vertrekken zo rond 8 uur.

Overigens vertrekken er vele bussen naar de delta met een interval van een half uur tot een uur.
Ben in het voorbeeld wel vanuit gegaan dat je meteen een ticket kan krijgen voor een bus van 10 uur.

Kans is er natuurlijk altijd dat je niet meteen een kaartje kan kopen, maar wanneer je naar My Tho enz. wilt is dit geen probleem.
Ben je er toch in de vroege middag wanneer je eventueel 2 uur zou moeten wachten.
Voor Can Tho kan je vrij laat in de middag aankomen dan, rond een uur of 5.

Misschien dat iemand die dit ook heeft gedaan je ook kan helpen.

gr.
Ton.

Haha, wat suf zeg. heb bij vier vliegmaatschappijen gekeken, alleen dus niet bij Vietnam Airlines (wel bij Vietnam Air). Maakt het qua omgeving nog veel uit of ik naar het noorden of naar het midden van de delta ga? Wil het liefst naar een homestay, rondfietsen in de omgeving en uiteraard naar een floating market (waar meer locals dan toeristen zijn) en als er nog tijd over is misschien nog een tochtje door de kleinere kanalen.

Hallo Nadienh,

Ik hoop dat het door de zenuwen komt omdat het vertrek steeds dichterbij komt.
Overigens is de echte site van Vietnam airlines deze.

http://www.vietnamairlines.com/wps/portal/en/site/home?country_code=NL&country=netherlands&lang=en

Ik vind het zelf wel een verschil uitmaken of je meer naar het zuiden ( omgeving Can Tho ) gaat of in de buurt van My tho/ Vinh Long.

De markt bij Cai Be is de touristische, maar je kan er wel geweldig varen door diverse kanaaltje, homestay geen probleem op de eilandjes en daar kan je ook fietsen.

Voordeel is dat je er alles hebt wat je schreef muv een minder touristischemarkt, en reisduur vanaf Saigon is maar 2 a 3 uur.

De omgeving van Can Tho
Hier bevind zich 1 van de grootste markten ( Cai Rang , ook touristisch) en kan je ook logeren in diverse homestays.
Kies je hier voor een verblijf in de stad zelf, homestays liggen wat erbuiten, kan je ook allerlei fiettochten maken en de stad ook bezichtigen en gebruik maken van alles wat dit stadje bied; avond markt, terrassen langs de rivier enz.

Maar het belangrijkste misschien voor jullie is dat ik de mooiste markt in de Delta die van Phong Dien vind.
Je moet deze markt dan wel combineren met het stadje.
Hier is het aantal touristen nog zeer beperkt en vind je voornamelijk de lokale mensen.

Het mooiste is eigenlijk om de Phong Dien markt heel vroeg ( rond 7 uur in de ochtend ) te bezoeken en op de terug weg naar Can Tho dan de Cai Rang markt en dan bijna halverwege Cai Rang en Can Tho naar links onder een klein bruggetje de kanalen in te gaan en daar wat te varen en misschien een fruitteler te bezoeken, wat te wandelen langs de rivieren. dan daar wat lunchen bij een lokaal restaurant en dan terug naar Can Tho.
Je bent dan rond 14 a 15 uur terug.

Nadeel van deze optie is dat wel prive moet, want je niets vinden die dit organiseren.
Betekend wel dat dit niet echt een goedkope optie is, denk hierbij al snel aan enkele honderden dollars.

Nu weet ik dat afgelopen januari Geert ( megareco ) Phong Dien heeft bezocht en aangezien ze ook op een wat lager budget reisden, misschien een tip om hem te vragen of het de moeite waard is. Zo heb je 2 meningen.

Conclusie
Wil je niet te veel reizen en homestay, fietsen, kanalen, rust, niet te veel reizen, idee krijgen van de Delta maar met een wat touristische markt is de omgeving van Cai Be een goede bestemming

Wil je een echt wat meer authentiekere markt, dan is die Pgong Dien en dus omgeving Can Tho.
Reisduur is wat langer, maar bied bijna hetzelfde ( vergeet dan ook niet Ben Tre met de cocospalmen kanalen te pakken wanneer je kan ), muv de minder touristloze markt.

Mijn advies zou dus zijn, bekijk eerst waar je voorkeur naar uit gaat en de mogelijkheden/ voorkeuren ( en tijd ) en dan kijken naar een verblijf.

Misschien andere aanvullingen?

gr.
Ton.