Hallo Carolien,
Bedankt voor het plaatsten van je schema.
Halong Bay trips
Normaal gesproken ben je rond een uur of 5 a 6 wel terug in Hanoi van een Halong Bay trip.
Is wel afhankelijk van welke tour je hebt geboekt
Reken even mee met een tour die om 12 uur aanmeert.
Afscheid nemen van de bemanning, verzamelen bij de bus en misschien nog naar het toilet.
30 minuten
4 uur rijden
45 minuten voor een stop en/of wat eten.
Dan zit je op 17:15
Dan ben ook nog wat afhankelijk van de drukte en of de bus je afzet bij het station en al de andere gasten bij hun hotel; moet je misschien een heel rondje Hanoi maken.
Ben je de laatste en het is druk, dan is het al snel later.
Ik ga er even vanuit dat je de trein van 19:30 zou willen pakken, dat zou , zonder iets geks onderweg haalbaar moeten zijn.
Maar krijg je een lekke band onderweg , dan wordt het een wat moeilijker verhaal.
Zijn ook trips die om 11 uur aanmeren en dan heb je nog meer speling,
Dus antwoord is ja, je kan de trein van 19:30 halen, zonder gekke dingen onderweg.
Ik zou dit wel vooraf boeken en niet bij het station zelf.
Het is hoogseizoen in jullie periode en het is een vrij populaire route.
Je kan het in Hanoi regelen of wanneer je zeker van je schema bent die dagen ook al hier, weet je helemaal zeker dat je de tickets hebt.
Verrassend om er Thap Cham er tussen te vinden in je schema.
Dus het Cham museum zul je dan ook wel bezoeken?
Maar met Dalat erbij heb je je wel iets op de hals gehaald.
Hoe wil je reizen?
Ik denk dat je dit voor ogen hebt?
Van Thap Cham naar Dalat, bus, naar Mui Nee bus, naar Saigon bus.
Is wel elke keer dat ik bus schrijf minimaal 4 a 5 uur bussen, is minimaal 15 uur reizen overdag.
Ik zou wel proberen om met oud en nieuw in Saigon te zijn, dan weet ik zeker dat je je vermaakt en je ogen uitkijkt.
Mekong Delta,
Is een beetje afhankelijk hoeveel dagen je hebt bedacht.
Maar bijv het boeken van een bezoek aan de drijvende markt Cai Rang, kan je daar makkelijk regelen.
Fietsen huren geen probleem.
Aanvullingen
Alles wat je wilt doen in Saigon, laat het me weten, kan je zeker 75% besparen.
Omdat je zowel met de kerst als met nieuwjaar in Viet Nam bent , let dan wel even op dat je bij diverse hotels verplicht bent om te betalen voor een diner op 24-12 en 31-12 ondanks dat je daar geen trek in hebt.
Niet betalen is geen kamer; kosten zijn zo tussen de 30 en … euro pp.
Ik weet niet of het kan , maar een dagtrip Mai Chau zou ik proberen uit te breiden met minimaal 1 overnachting.
Van Chau Doc naar PP.
Je hebt daar diverse boten met verschillende prijzen, dus even shoppen; mits je natuurlijk met de boot wilt gaan.
Ik ben in dezelfde periode ook in Viet Nam ( met oud en nieuw in Saigon ) en dan naar Cambodja ( 2-1-2014 ).
Misschien ook in PP wanneer jij er bent, want ik ga eerst na SR ( 3 dagen ) en dan naar PP ( 3 dagen ), Chau Doc ( 2 dagen ) , Can Tho ( 3 dagen ).
Hoop dat dit je wat kan helpen, zoniet laat het even weten aub.
Gr.
Ton.