Allemaal nogmaals bedankt voor alle feedback.
Inmiddels zijn de tickets geboekt en het programma grotendeels rond.
Hieronder wat het plan is: goede idee-en om open delen in te vullen of dingen die we zeker niet mogen missen of andere dingen die wel/niet de moeite waard zijn, zijn natuurlijk van harte welkom.
We vertrekken do 14 Mei met Cathay Pacific vanaf AMS naar HCMC (aankomst vrijdag 10.20) en vliegen op zaterdag avond 6 juni terug vanaf Hanoi naar AMS (beide keren met een tussenstop van ca 2 uur in Hong Kong.
Alternatief was met Air France vanaf AMS naar CDG. Scheelde zowel heen als terug ruim een uur, maar AF besloot om die vlucht ineens 150 euro duurder te maken. We hebben ook de suggestie van Ton overwogen om met VA te gaan vanaf Frankfurt, maar dan zouden we om 7 uur 's ochtends of zo aankomen en dan nog 3 uur moeten rijden. Omdat ik meestal niet veel slaap in vliegtuigen vond ik dat uit veiligheidsoogpunt geen geschikte optie (levert wel wat tijdwinst op maar maakte qua prijs niet veel uit, zeker als je ook nog de extra benzine rekent).
Het programma is globaal als volgt
(veel dingen ga ik vooraf boeken via een lokale tour operator; ik wil geen tijd kwijt zijn om ter plekke dingen te regelen).
Dag 1 NL Vlucht Amsterdam naar Ho Chi Minh
Dag 2 HO CHI MINH Aankomst in Ho Chi Minh City: De middag is om de stad te bekijken; bonsai river cruise is geschrapt.
Evt zou ik nog wel naar de A O show willen gaan maar alle drie de avonden dat we in HCMC zijn is de show niet 
Dag 3 HCM - CAO DAI - CU CHI - HCM Dag tour naar Cao Dai tempel en Cu Chi tunnels
Ik weet dat de meningen over Cao Dai wisselend zijn, maar we hebben besloten dat we dit toch willen doen.
Dag 4 HCM - MEKONG DELTA: HCMC -> My Tho -> Ben Tre -> Chau Doc
Dag 5 MEKONG DELTA: Chau Doc -> Tra Su sanctuary -> Can Tho
Dag 6 MEKONG DELTA - HCM: Can Tho -> HCMC (ook bezoek floating markets)
Dag 7 HO CHI MINH CITY - CAT TIEN NP
Dag 8 CAT TIEN NP - DALAT
Dag 9 DALAT Dagtour in omgeving
Dag 10 DALAT - DANANG - HOI AN
Dag 11 HOI AN Dagtrip, vroege ochtend boot tocht + fietstocht naar Tra Que countryside + cooking class + foot massage)
Dag 12 HOI AN Vrije dag in Hoi An
Dag 13 HOI AN - HUE Dag trip van Hoi An naar Hue via de Hai Van pass.
Dag 14 HUE - HANOI Dag trip Hue, avondvlucht naar Hanoi
Dag 15 HANOI Dag tour Hanoi, Avonddtrein naar Lao Cai
Dag 16 SAPA - TA VAN Real Sapa Experience (wandeling (niet toeristisch) van 15km). Van Sapa naar TaVan
Dag 17 TA VAN - GIANG TA CHAI - SAPA - Bac Ha: Real Sapa Experience (niet toeristische wandeling +/- 8-10km)
Dag 18 (zondag 31 mei) BAC HA - LAO CAI - HANOI: bezoek Bac Ha, Ban Pho, Lung Ping
(gekozen voor overnachting in Bac Ha om de grootste toeristendrukte voor te zijn)
Dag 19: HANOI: nog niet ingevuld, maar omdat de trein rond 5 uur aankomt denk ik dat het een early check-in gaat worden, met daarna misschien nog een paar uurtjes slapen. Ik heb ook nog gedacht aan een tour van de Perfume pagoda maar ben bang dat het dan toch allemaal wat te druk gaat worden. We zijn geen 20 meer. 's avonds nog wel even naar Water Puppet show. Ook hier of op dag 24 een tour door het old district
Dag 20 HANOI - NINH BINH - HANOI Dag trip naar Hoa Lu Tam Coc (combinatie van oude (dynastie emperors) temples, boot tocht over de Tam Coc rivier, uitgebreid lunch buffet en fietstocht.
Dag 21 HANOI - HALONG BAY: 3 dagen
Dag 22: HALONG BAY
Dag 23 HALONG BAY - HANOI Halong Bay, retour in Hanoi rond 16.30
Dag 24 HANOI: vluch terug is om 19.30
Dag 25 AANKOMST NL
Lijkt mij een heel mooi programma met denk ik wel alle dingen die je de eerste keer wilt zien.