Nog wat followup:
De reis zit erop en was geweldig.
Wat losse dingen:
Wij vonden Cao Dai zeker de moeite waard (al is het inderdaad wel een stuk rijden).
Daarentegen vond ik zelf Cat Tien wat tegenvallen. Het is wat ik begrepen heb wel het mooiste natuurpark van Vietnam.
Oorzaak dat het tegenviel ligt waarschijnlijk aan ons. We zijn hiervoor al in Madagascar en het Amazonegebied geweest.
Halong Bay is geweldig mooi. Ik zou iedereen willen aanraden om 3 dagen te gaan (je bent een halve dag kwijt om er te komen en een halve dag terug, dus met een 2 daagse reis heb je effectief daar maar 1 dag. Wij hadden de garden bay geboekt. (http://www.gardenbaycruise.com/)
En water puppet show is iets wat je gewoon een keer meegemaakt moet hebben. Duurt een uurtje, kost 100.000 dong (ca. eur 4)
AO show in HCMC hebben we niet gedaan; was iets van eur 30 pp (voor een show van een uur). Reviews waren wisselend.
Gebaseerd op de reviews heb ik besloten niet te gaan; beter wat meer uitgeven en een keer naar Cirque du Soleil…
Super Frans dat je dit met ons deelt!
Heb je de mekong delta niet gedaan?? En halong bay waar heb je dat geboekt ??
Als je nog tips hebt graag wij gaan eind december en willen graag van alles weten.
Vanwege mijn gezondheid kunnen we niet een complete rondreis maken alles rustig aan .
,
Maar willen wel graag dingen zien .
Bedankt alvast .
@Y62:
Halong bay hebben we geboekt via het reisburo, maar zou je ook rechtstreeks kunnen boeken.
Er zat in ons programma ook een stukje kayakken maar dat zou je evt kunnen skippen.
De Mekong delta hebben we ook gedaan (zoals beschreven hierboven)
Ook via reisburo geboekt. Dit was 3 dagen en werd uitgevoerd door TNK Travel.
Wij hebben dit gedaan: Mekong Delta Discovery - 3 days - TNK Travel
Mekong delta was ook mooi, alleen de groep was naar onze mening vrij groot (er is een twee daagse en 3 daagse variant, een gedeelte wordt samen uitgevoerd in een grote bus). Is verder fysiek niet zwaar of zo.
Wel even een kanttekening: het was er de afgelopen weken behoorlijk warm. Gemiddeld > 35 graden (behalve in Dalat, daar was het iets van 25, en in Sapa (maar daar was het rond de 30). Geen idee hoe het in december is.