Hallo irene,
Ik denk, gezien de bodem van je budget in zicht komt misschien even contact moet opnemen met onze belgische vriend Geert; nickname is Megareco.
ik weet dat hij in Phong Dien is geweest en dacht ook Cai Rang.
ook reist ie budget; misschien heeft hij betere tips voor je uit zijn eigen ervaring en kan hij je op dit gebied beter helpen dan ik.
Hij is afgelopen januari daar geweest; we zijn nog samen uit wezen eten in Saigon.
Vind het vleiend dat je naar Phong Dien wilt , omdat ik deze markt de mooiste vind.
Hij is gewoon de mooiste ( volgens mij ) omdat ie de markt is die nog niet touristisch is, kleinere bootjes, fabriekjes, stadje bezoeken enz; het gehele pakket is gewoon geweldig.
Maar misschien zeg je later lijkt op die van Cai Rang of Cai Be, hebben we daarom zoveel kosten en moeite gedaan; smaken verschillen nu eenmaal en zou het jammer vinden dat je dit zou denken.
Geert is er ook geweest en misschien met onze ervaringen samen kan je een afweging maken.
Maar wanneer ik die zonder emotie kijk naar de drijvende marketen dan blijft het principe hetzelfde ongeacht in welke stad deze gehouden wordt.
Misschien ook even kijken naar je budget en kiezen voor de homestay die Wilna adviseert bijv.
Is helemaal niets mis mee.
Of alleen naar Cai Be en daar iets van een drijvende markt te zien en lekker varen door de kanalen en daar in een budgetverblijf overnachten.
Lekker gewoon de tourist uithangen en met andere touristen en langs de ricepopfabriek ed. varen door de kanalen daar is ook heel leuk.
Doe het zelf elke keer als ik in Viet Nam ben; poppen van de rijst doen we voortaan zelf.
TNK
Deze tour ziet er goed uit, maar ik ben zelf geen favoriet van groepsreizen.
Maar is een optie, maar je wel opletten dat je niet tussen bijv. Koreanen of dat soort touristen komt waar niet kan met communiceren ( bedoel dit dus niet discriminerend ). De gids is dan ook niet altijd engelstalig en de gerechten kunnen dan ook weleens op die landen zijn toegespits.
Dus neem even contact op met Geert.
Ik weet zeker dat hij je wil helpen, schrijft ook heel leuk overigens.
gr.
Ton.