Hallo L,
Persoonlijk denk ik, wanneer je op die aanbieding ingaat, er weinig onderhandelingsruimte is.
Ik zou zelf, wanneer hotelier was dit niet doen, geld is toch al binnen.
Mijn ervaring, wanneer je gewoon een hotel boekt, en dan op zoek gaat naar een Halong Trip, deze soms wel onderhandelbaar zijn.
Maar dan wel voor de last minutes; dus morgen vertrekken naar Halong.
Wanneer je een cruise op het oog hebt, of een idee hebt hoe de cruise eruit moet zien, zou ik deze gewoon op voorhand al boeken thuis.
Waarom
Ik denk dat je , bij het zoeken van een voor jullie geschikte cruise, wensen hebt over hoe een Halong cruise eruit moet komen te zien.
Vind je deze via internet, en kan je in Hanoi , deze niet meer boeken en moet je over op plan B; dus een cruise zoeken die je ideaal benaderd.
Vind je die niet, dan naar plan C, weer meer inleveren aan je wensen.
Stel je vind wel een cruise van plan B, dan kan je wat afdingen, maar vraag naar cruises is hoog, dus via hun verkoopkanalen ( hotels, bureaus enz, ) denken ze wel dat ze die cabin wel kunnen verkopen voor de door hun gevraagde prijs. wanneer je om een uur of 10 in de ochtend komt en wilt afdingen.
Om 10 uur in de avond dan gaan ze waarschijnlijk wel akkoord met een wat lagere prijs.
Normaal gesproken is een Halong Cruise een grote hap uit je budget en ik zou deze dan wel perfekt willen.
Dus alles wat ik ( jij ) wil; de boot welke ik wil, op de datum dat ik wil, de cabin die ik wil, aantal uren varen wat ik wil, gebied wat ik wil, excursies die ik wil, uren strand ( eventueel ) die ik wil, waar kayakken waar ik wil en de uren die ik wil enz.
Stel je vind deze perfekte cruise voor je, en deze zou 400 USD kosten op internet nu.
Je hoopt dat je ter plekke 10 a 15 % goedkoper uit te zijn of zoiets.
Dan gaat het over 40 a 60 USD, is 20 a 30 USD pp.
Kom je aan in Hanoi, en deze cruise is uitverkocht, dan moet je tijd en energie inleveren om iets vergelijkbaars te vinden .
Vind dat zonde van de tijd, de nodige stress enz., en besteed de tijd liever aan andere dingen dan zoeken naar een cruise.
Zelf vind ik het wel relaxt, dat ik weet dat dit in ieder geval geregeld is, en me daar geen zorgen over hoef te maken.
Andere mensen zouden het een uitdaging vinden, kan ik ook begrijpen, maar is niet mijn ding ( ben steenbok, misschien daarom ).
Mijn persoonlijke conclusie is, zoals je al begrepen hebt, is het op voorhand vast te leggen en dan meer relaxt van Hanoi genieten ipv op jacht gaan naar een Halong Cruise.
Gr.
Ton.
Ps.
Vind je een perfekte cruise en deze is volgeboekt op internet, stuur me een PM.
Misschien kan ik wel iets gelijks laten vinden door mijn contacten in Viet Nam.