Reisschema met gezin ruim 3 weken

Hallo,

Onze reis zit eraan te komen!
9 juli vertrekken we met LOT naar Hanoi.We zijn: 2 volw met 2 zonen van 8 en 11 jaar.

Ons schema:
10 hanoi
11 hanoi
12 halong bay
13 halong bay
14 halong bay ochtend terug en dan de avondtrein naar sapa
15 sapa
16 sapa
17 sapa (bac ha?) en de avondtrein terug naar hanoi
18 vlucht hanoi-hue
19 hue
20 hue
21 hue-hoi an (bus)
22 hoi an
23 hoi an
24 hoi an
25 hoi an-HCMC (vliegen)
en dan weten we het nog niet goed, is HCMC een aanrader om wat langer te blijven? Lees ook dat Can Dao zo mooi moet zijn. En evt de tunnels bezoeken lijkt ons erg indrukwekkend.
Willen evt naar mekong Delta, maar is 3 dagen daar teveel? En hoe is Can Tho?
we vliegen 30e terug van HCMC naar hanoi en de 31e terug naar huis.

Verder moeten we visum nog regelen, maar doe dat deze week online.
en de inentingen… als ik het goed lees komen we niet in malaria-gebieden. wel goed smeren met DEET met name in Sapa-regio. Klopt dit?

Ivm de kinderen blijven we wat langer in Hoi an (strand) en proberen we het redelijk rustig te houden. Ook een deel van de hotels is geboekt maar kunnen we evt nog annuleren.
Hoop op jullie reacties,

groetjes Britt

Hoi,

Ik vind het een gooie schema. Als je denk dat het zuiden een dag meer nodig hebt, zal ik de 2e dag van Ha Long Bay al teruggaan naar Ha Noi.
3 dagen op de boat voor die 2 jongens…mischien gaan ze vervelen. Tenzij je daar wat gaan doen, zoals kanoeen, vissen of fietsen op Cat Ba eiland.
Maar goed, als je kinderen hebt, moet je meestal zien/denken/doen aan de plaatsen/dingen waar je kinderen leuker zullen vinden.

In Hue kan je het best fietsen en de stad bekijken, Het verkeer in Hue is te doen. (poncho daar kopen voor de regen, kost niets).

• Of een dag trip met easy riders langs Hai Van pass

En het zuiden…tja, Saigon is een geweldig city, maar dat is persoonlijks.

• Een leuk idee is Saigon verkennen met “xich lo”.

• 's avond in Saigon kun je naar Ben Thanh market gaan uit eten. Leuk druk.

• Cuchi tunnel zal geweldig voor die jongens.

• In de buurt van Saigon kun je een dagtour naar Can Gio. Zie links hieronder voor info: (bij ieder hotel kun je tour vragen en boeken)
    http://saigonrivertour.com/index.php?option=com_content&view=article&id=62&catid=40&Itemid=18&lang=en

• De pretparken in Saigon , niet doen, want de veiligheid en techniek daar loopt beetje achter tov die in het westen.

• Malaria pil is niet nodig, neem wat norit capsules mee voor diaree. Het eten daar is lekker, maar wel een een aanslag voor die jongens. (ook voor volwassen).

Mekong delta is leuk, Het eten/fruit is lekker en voor de jongens leuk boottochtjes.

Al met al, veel plezier met het reizen.

Can Dao ? ik neem aan dat je Con Dao bedoelt ? Ik ben niet daar geweest, schijnt heel verlaten mooie natuur daar is. Maar ik denk dat je vliegen moet en hier 2 dagen kost.

Hou rekening mee met het weer en vliegreizen boeken, in juli is vrij druk en het weer is vrij nattig.

Ieder geval, veel plezier met de reis.

Hallo Britt,

Je hebt een relaxt schema opgesteld.

Ook ik vind 3 dagen Halong Bay wel wat lang en zou er 1 dag vanaf halen en deze in Hanoi spenderen.

In Hue een boottocht nemen om de tombes en omgeving van de stad te bezichtigen.
Afhankelijk van je budget zou je met de easyriders op pad kunnen, maar is wel een aanslag op je budget. Kosten pp 65 dollar.
Twee dagen in Hue is goed, je verveeld je er niet.

Voor Hoi An kan ik je River Beach resort aan bevelen. Klein resort ( 85 kamers ) en met een zwembad en binnen 1 minuut op het strand. Hebben ook een familiekamer; is wel populair dus waarschijnlijk wel volgeboekt, maar je kan het altijd proberen.
Ook op slechts 5 km van de stad met gratis pendeldienst.

Voor Saigon zou ik zeker 3 dagen uittrekken.
1 dag voor een citytour, 1 dag Cu Chi tunnels en shoppen.
Cu Chi kan ook per speedboot, is wel duur.
Ook een dagje Vung Tau per hydro boot ( 1 uur varen ).
Jezusstandbeeld op een berg a la Rio en je kan er ook in om het uitzicht te bewonderen.
Kabelbaan, voormalig buitenhuis van de laatste koning en lekker eten langs de zee.

Mekong Delta
Kan in 1 dag, maar is eigenlijk te weinig voor dit mooie gebied.
Wil je iets meer zien dan zeker 2.
Bijv Saigon - Cai Be - Can Tho op de eerste dag.
En Can Tho - Saigon op de tweede.
In Can Tho kan ik je het Victoria hotel aanbevelen. Dit hotel heeft een mooi groot zwembad en een pendeldienst per boot naar de stad ( 10 minuten ).
Is wel een duur hotel, maar verblijf je daar dan zou ik er 1 dag aanplaken om bijv. in de ochtend te fietsen en in de middag te gaan zwemmen en luieren langs het zwembad met uitzicht op de rivier.

Maak je over het ziek worden van het eten geen zorgen. Ik ben al 13 maal in Viet Nam geweest en ben in die 8 maanden niet meer dan hooguit 5 dagen er ziek van geweest. Gewoon je verstand gebruiken en kijken hoe het bereid word en of het er hygiënisch uitziet.
Heb toch last gebruik dan gewoon imodium.

Succes met je planning en alvast een mooie vakantie toegewenst.

gr
Ton.

Hallo,

alvast bedankt voor de nuttige tips!

een vraag aan Ton: is er ontbijt inbegrepen bij het River beach resort? Kom daar op de site niet aan uit. Ja ze hebben nog een familie-kamer vrij! Ook vinden we de Ancient house resort een mogelijkheid, alleen dat is 2 km van het strand.

gr Britt

River beach resort is geboekt! en ja met ontbijt:chin:

Ga me verder verdiepen in de tunnels.
Wat is een goede organisatie om 1 of 2 dagen de Mekong mee in te gaan?

Mooi reisschema!!

Ook ik zou zeggen, 1 dag zeker minder in halong bay! Misschien zelfs 2 , met kinderen… Er is niet veel te doen op de boot: ff kano-en( 1 uur)… Boottochtje ( half uur)…
Mekong delta!.. Prachtig… Minimaal 2 dagen( homestay doen!)
maak je geen zorgen over eten en diaree, eten is overal, ook opstraat erg goed!! In 6
weken tijd heb ik geen diaree gehad, toen erna in thailand kwam had ik t meteen! De jaren ervoor heb ik overal in axie diaree gehad maar in het prachtige vietnam niks!
Con dao schijnt heel vaak slecht weer te zijn, dit zou ik bekijken als je in de buurt bent!
Easyriders( rijden max 70 km/ u) zal gaaf zijn voor je zonen!! Www.hueeasyriders.com en ook viir jullie!! Deze kun je overal nemen in vietnam.
Je kunt ook van hue naar hoi an met een easyrider ( in 1 of twee dagen) over de bekende en ongelofelijk prachtige wolkenspas!! En je stopt bij veel prachtige plekken!!
Beautiful trip gaan jullue hebben!!

Ik heb de bus genomen naar can tho, niks georganiseerd, daar bij t busstation staat voldoende lieve vietnamezen die graag willen dat je bij hun komt slapen. Wij hebben dit gedaan anders zit je met andere toeristen in n huis en dat voelt echt niet als homestay. Door dit te doen waren wij de enige.

Als je t op eigen houtje op deze manier doet zit er geen travel agent tussen die heel veel geld krijgt en de mensen van de homestay zelfvweinig. Wij wilde al ons geld aan t gezin zelf geven. Het is maar net wat je wilt.

Heeeel veeeel plezierr!!!

Hallo Brit,

Tientallen ( waarschijnlijk honderden ) tour operators organiseren tours naar de Delta.

Het belangrijkste is wat je zelf wil en wat je budget is en het aantal dagen die je ervoor over hebt…

Ben daarover uit ga even googlen en noem dan een bureau en vraag naar refenties.
Zit er jouw verlangde tour niet bij dan wordt het een prive tour en ook wat duurder.

Je reist met 4 personen dus het verschil tussen priive en georganiseerd is best te overzien.

Zelf ga ik altijd met Buffalo tours, maar er zijn meerdere te vinden op deze site die ook goede referenties hebben.

De tunnels is een tour van een halve dag, ga dit echt niet combineren met de Cao Dai tempel.
Is niet leuk voor kinderen volgens mij.

Goede keuze voor river /beach in Hoi An; is mijn favotiet, ben er al 8 vakanties verbleven.
Ik zou wel voor het avondeten naar de stad gaan of naar 1 van de restaurants tegenover het resort om te gaan dineren. Is goedkoper.

gr
Ton.

1 like

Jah ton heeft echt gelijk over de cao dai, dit is n sekte en je mag n dienst bijwonen, maar dit lijkt mij ook niks dat kinderen gezien moeten hebben.

Mee eens met Sara, ik zal ook zeggen , 1 dag ha Long Bay. Het is een prachtig landschap, maar wordt eentonig na 4 uur. :-).
Je heb echt veel meer tijd nodig voor andere plaats.

The Sinhcafe is een bekende tour operator. http://www.thesinhtourist.vn/
Ik heb daar geen aandelen, dus geen vooroordeel.

• Een voordeel van deze touroper is dat ze bijna op alle tourist-plekjes een kantoor hebben. Ik ben een paar keer van mijn vast geboekte tripjes afgeweken, Heb dat van tervoren doorgegeven op hun kantoor. Na hun sluitingstijd komen ze op dezelfde dag de tickets brengen op onze hotel voor
    de gewijzigde tickets. Men rekent wel af op 20% boete van die trip.
  • een ander voordeel is doordat ze veel klanten hebben, hebben ze vrij groot
    lijndiensten.

maar een grote touroper kan ook gaan vervremden in service.

Qua service kan ik niet veel zeggen, daarvoor heb ik te weinig ervaring.

Veel plezier met de reis

Mvgs

1 like

Bedankt voor de tips!

Easyriders: stoer, zeker een idee!

En Mekong Delta willen we wel 2 dagen doen, de tunnels idd ook.
Dat Victoria hotel in Can tho ziet er prachtig uit, maar een beetje duur…

In Hue zitten we in Pilgrim’s village, een zomerpromotie 3 nachten 2 betalen, dus dan is het te doen.

En halong Bay, ja we twijfelen tussen 1 of 2 nachten, maar gezien de jetlag die we hebben (eerdere ervaringen met de kinderen) ws toch 2 om heerlijk tot rust te komen met niks doen, zwemmen, kayakken en lekker eten.
Con Dao valt af,

iemand tips leuk hotel in Saigon?

Hoi, klinkt goed. Toch denk ik dat je echt na n dag klaar bent in halong bay, en t eten op de boot … Op de meeste boten eetbaar maar daar ook alles mee gezegd. Ik weet niet hoe de mensen op dit forum dat hebben ervaren… Ik heb t zelf als matig ervaren en dat hoorde ik van veel reizigers terug :slight_smile:

tips voor n leuk hotel in hcmc heb ik niet ik sliep daar in goedkope simpele kamers :slight_smile:

groetjes :slight_smile:

1 like

Azieazie, ja snap wat je bedoelt, toen wij met zijn 2-en backpackten hadden we zeker maar 1 nachtje gedaan… nog een twijfelgeval, maar laat onze ervaringen zeker terughoren hier op t forum!

Super leuk om te horen hoe jullie het gehad hebben :slight_smile:

geniet! :slight_smile:

hey ,

nog eens terugkomend op de dienst in cao dai -tempel ,op de middag dacht
ik , is dat echt een must …mooie foto’s van de sekte-leden al gezien …maar
soms lees je dan dat je die niet eens mag fotograveren ? Voelden jullie een
zekere sfeer ,beleving bij deze dienst …zit met twijfels ,voornamelijk omwille van tijdsgebrek , en het ligt toch verder van saigon af dan ik dacht …wel aan zelfde kant van de tunnels …maar die zeggen mij niet zoveel …

geert,

Die tempel schijnt gaaf te zijn, mijn reismatje was erheen. Ik hing niet mee. Ze heeft heel veel fotos gemaakt… Mocht gewoon alleen als je t georganiseerd doet samen met de chi tunnels zit je bijna de hele dag in de bus… T is ver weg en ligt ver uit elkaar

Hallo Geert,

Om van de Cu Chi tunnels naar Cao Dai te gaan kost 1.5 a 2 uur.
Saigon naar Cu Chi bijna uur.

Ik geloof dat de dienst om 13:00 uur begint en dan mag van tevoren over de vloer lopen om foto’s te maken.
Daarna moet je op een tribune staan/zitten en kan je de dienst volgen.
Je snapt er niets van ( ik dus niet ) en na 30 minuten vond ik het alweer genoeg.

De tempel op zich is mooi en zeer kleurrijk en zeker goed voor enkele foto’s.

Probleem in deze is dat ik je interesses niet ken.
Heb je iets met religie en hoe verschillende mensen deze beleven, dan zou ik zeggen het is een must.
Maar anders is het een halve dag reizen voor enkele leuke foto’s die je overal kan vinden op internet. Ik ben er geweest met mijn allereerste Viet Nam reis en zat in het programma en wist ook niet wat het was.
Maar met de kennis van nu zou ik hem meteen overslaan.
Beslissen voor jouw kan ik niet.

gr
Ton.

hey,

ben zelf niet biezonder gelovig , maar anderzijds is het een deel van de aziatisch cultuur die je ,al is het dan uit nieuwsgierigheid wel eens wil
bijwonen . Zo genoot ik bij het observeren van de religie-beleving van hindoes in india …al is die beleving niet overal even intens . De beste herinneringen heb ik aan Birma , waar ik toch een paar keer anoniem , ergens achteraan in een
verborgen hoekje van de vele kloosters, de zang-beden van de jonge monniken kon aanhoren …
Ton , ik zet “Cao Dai” op de reserve …je weet nooit dat het in 't noorden
zo’n slecht weer is dat we vroeger zuidwaarts trekken …

Geert,

Hallo,

we hebben 2 dagen ingepland voor Mekong en dan het liefst een homestay-overnachting. daar moeten we nog even achteraan, het geld moet ook echt voor die fam goed terecht komen en niet bij een tussenpersoon,
de inentingen zijn in huis en het visum even online regelen via die vietnamvisa-site en dan de 9e vertrekken, heel veel zin in!!

verder alle hotels geboekt, kan nog annuleren dus zit er nog niet echt aan vast.
het luxeste (schrijf je dat zo?)
is Pilgrime village in Hue (een goede deal gesloten)
verder veel boetiek hotelletjes, las wel dat op Tripadvisor er gefraudeerd is door oa boetiek hotels die mensen aansporen heel pos recensies in te leveren in ruil voor geld. We hebben in Hoi an en Hue hotel met zwembad/strand. Voor de jongens ook heerlijk,

groetjes britt