Tja dat ligt er natuurlijk aan of je een goedkoop huis kunt vinden in Cura. Ik denk wel dat het verstandig is om wat geld op een spaarrekening te hebben staan, want je bent toch in een ander land en wie weet heb je eens iets nodig. Werk regelen vanuit NL is wel moeilijk want de meeste bedrijven willen je in levende lijve zien voor ze een contract met je afsluiten. Je kunt wel al gesprekken regelen vanuit NL, dat heb ik ook gedaan en ik heb al een gesprek in de eerste week dat ik op het eiland ben en mijn man ook. Dus gewoon solliciteren en hopelijk wordt je uitgenodigd. Maar veelal zul je horen dat je welkom bent als je op het eiland bent en dat ze dan pas afspraken met je willen maken. Heb je al een datum dat je heengaat?
We willen begin oktober gaan, en daarvoor kunnen we nog wel wat bij elkaar sparen. Je hebt gelijk dat een goedkoop huis belangrijk is, maar ik heb ook geen idee wat je gemiddeld verdient daar. Ik hoor iets van 500 euro per maand?
Eigenlijk best spannend om zonder werk te gaan, straks zit je daar zonder geld, of denk je dat je wel gemakkelijk werk kan vinden als je eenmaal op het eiland bent?
Ja gemiddeld is het inkomen 500 euro per maand, maar er zijn wel uitzonderingen in hoor. Ik vind het wel spannend om te gaan zonder werk, maar ik denk dat het wel snel zal gaan lukken want ik pak alles aan dus dat zal wel lukken. En we hebben geld gespaard dus kunnen wel eventjes overbruggen. Maar het liefste zou ik met baan op zak weggaan natuurlijk!