Ik ben ook van plan in september richting Curacao te komen. Ik ben momenteel aan het uitzoeken wat er allemaal precies voor nodig is en ook opzoek naar huisvesting! Ik heb wel het een en ander gelezen op wereldstage.com en stageplekcuracao.nl maar is misschien een leuk idee om inderdaad alvast wat mensen te leren kennen die ook ideen hebben over een woning huren ofzo.
@ Brockie en FSH,
Hoe lang willen jullie op cura verblijven, ik wil voor een jaar ongeveer op cura gaan wonen
Ik heb nog niet echt vaste plannen, ik wil gaan voor minimaal 3 maand, en als het bevalt, ik heb daar werk gevonden en wat leuke vrienden dan kan het ook maar zijn dat ik een jaar blijf hangen.
Iemand al een woning in de aanbieding welke hij wil delen.
Ik ben nog nooit op cura geweest dus ik weet niet wat een goede buurt of goede wijk is om in te wonen.
ik hoor graag jullie reactie’s
Gr.
Armando
Hoi, hallo!!
Via deze weg zou ik graag wat meer info willen over werken en wonen
op Curacao. Ik wil hier graag een half jaar tot een jaar naar toe gaan
en wie weet nog langer.
Lees veel reacties van vooral jongeren die er gaan stage lopen.
Zelf ben ik 38 en is het voor mij nog te doen, qua werken en wonen op Curacao?
Alle info is welkom!!!
Groetjes Peggy!! >>>
hey peggy,
heb je al een idee wanneer je wilt gaan.
Ik ben zelf 34 en vroeg mij ook wel af of er inderdad wel werk was voor “ouderen”
als je wat weet dan hoor ik het graag
Ik ben 28 dus hoor ook al bij de ‘ouderen’. Er is volgens mij altijd wel werk voor mensen hoor, jong en oud, als je maar niet te hoge eisen stelt. De jongeren gaan vooral voor stages naar het eiland en voor de horeca, maar misschien kunnen wij ons meer richten op winkels, kantoren of hotels. Wanneer zijn jullie van plan om heen te gaan en gaan jullie alleen of samen met iemand?
Ik wil alleen gaan, Ik ben gescheiden en wil deze periode gebruiken om afstand te nemen van alles en een nieuwe uitdaging aan te gaan.
Het werk wat ik wil gaan doen maakt mij niet veel uit, als er maar inkomen binnenkomt waar ik van rond kan komen en als ik daar maar kan wonen.
Ik heb ervaring in de horeca, ik zit nu op kantoor en ik heb veel verschillende werkrichtingen gehad dus ik ben wel breed qua werkervaring.
dus welk werk ik zou willen doen, ik wil alles wel aanpakken.
Gr
Armando
Oke dat klinkt dan wel alsof dat moet lukken! Spannend … goed plan ook om letterlijk en figuurlijk afstand te nemen van alles hier. Dan kom je als herboren terug! (als je teruggaat!). Wanneer is het plan om te gaan? Ik ga zelf half sept en dan voor een jaar. Wie weet ben jij er ook nog in die tijd …
:vak02:Hallo hoi!
Bedankt voor jullie info. Ik begin er steeds meer zin in te krijgen. Kreeg
van vele mensen het advies het niet te doen. Je weet wel, van die dingen
als onveilig eiland, geen goede banen, slecht betaalde jobs etc…
Maar moet het toch zelf ondervinden he.
Wie weet zien we elkaar daar wel en drinken we er eentje!!!
Groetjes Peggy!!
Ik zie hier allerlei leuke reacties en ik ben ook van plan te gaan in augustus voor een jaar. Alleen…Waar moet ik beginnen om alles te regelen? Het is allemaal zo onduidelijk! Is er hier toevallig ook iemand die al een jaar is geweest en dus weet wat er allemaal aan papierwerk geregeld moet worden?
Je kunt natuurlijk altijd eerst op vakantie komen, de kat uit de boom kijken en vervolgens beslissen of Curacao iets voor jou is. Kamers zijn er te kust en te keur op het eiland. Dat is voor de lange termijn voordeliger dan een appartement of een hotel.
Kijk eens op: Curakamers.nl
Veel sukses!
Het is niet dat ik niet zeker wil of het Korsow gaat worden, maar meer wat ik allemaal moet doen qua papierwerk. Woning heb ik namelijk via de UNA…
Het ligt eraan wat je gaat doen op Curacao. Je moet een vergunning hebben om op het eiland te mogen verblijven. Als je stage gaat lopen of al werk hebt kun je die meteen regelen bij aankomst op het eiland, soms al vanaf NL. Als je nog geen werk hebt en die op het eiland gaat regelen mag je 3 maanden verblijven zonder vergunning. Je moet vanuit NL een bewijs van goed gedrag meenemen, een geboorte uittreksel/bevolkingsuittreksel en een bewijs van uitschrijving bij de gemeente als je je uitschrijft. Verder heb ik deze week te horen gekregen dat ik wel verzekerd moet blijven bij mijn ziektekostenverzekering als ik nog geen werk heb op Curacao. Pas als ik daar werk heb en een contract kan overleggen vervalt mijn verzekering en kan ik me daar verzekeren. Hoe dat precies zit weet ik nog niet, daar ga ik nog even achteraan want dat is wel iets anders dan wat ik gehoord heb op de emigratiebeurs en wat ik al die tijd dacht …
Chotje, bedankt voor je reactie! Ik probeer nu gewoon ingeschreven te blijven staan in NL, omdat de verzekeringen daar blijkbaar erg duur zijn. (de accountant had het over 300-350euro per maand!)
Maar bedankt voor alle info!
Dat ligt aan je inkomen, want ik heb juist gehoord en gelezen dat verzekeringen heel goedkoop zijn. Ziektekosten in elk geval dan. Ik heb dan gekeken bij yoho en bij een leeftijd onder de 30 betaal je iets van 35 euro per maand. Een stuk goedkoper dan in NL. Als je ouder bent betaal je veel en veel meer, zeker boven de 60 dan betaal je idd iets van 300 euro per maand. Zij vinden dan het risico groter dat je wat hebt en dus moet je betalen. Als jongere ben je daar dus beter uit. Ik wil dus op zich wel daar verzekerd zijn maar ik heb begrepen van ONVZ dat je verplicht bent om hier verzekerd te blijven als je in dienst blijft van een bedrijf en dat blijf ik want ik heb onbetaald verlof. Dus ik moet even kijken hoe ik dat precies doe. Ik vind het een beetje eng om zo gewoon verzekerd te blijven want dan ben je mss niet goed verzekerd in het buitenland. Ik moet er volgende week gewoon even goed achteraan bellen zodat ik daar duidelijkheid over heb.
Nou, ik ga!!! Ga eerst 6 maanden en dan een weekje naar Nederland, dan weer 6 maanden. Heeft iemand hier dit al eens gedaan?
En moet ik hiervoor nog dingen regelen, buiten de papieren die de school nodig heeft?
Groetjes,
Nadine
Hallo,
Ik wil ook graag naar curacao maar ik ben zo olliedom geweest om in maart mijn ex het gezag over onze dochter te geven hoe doe jij dat met de vader van je kinderen?
Kent iemand het selectie en wervingsburo QRA JObs ?
Ik heb ze gezien op de emigratiebeurs en ook wel eens via de mail contact met ze gehad. Maar ik ga in sept naar Cura en het was toen nog te vroeg om al echt te zoeken naar een baan. Ik zal binnekort weer eens contact met ze opnemen. Heb jij er al ervaringen mee dan?
Wauw! ik lees hier heel veel mensen die volgende maand of over 2 maanden al willen gaan en nog niet weten hoe of wat, stelt me gerust. Ik wil begin oktober en dacht dat dat zelfs te kort dag was!
Mijn vriend en ik willen voor een klein jaar gaan werken en wonen.
Een vraag: we hebben geen geld, behalve voor een ticket en borg voor een huis etc. maar verder niet. We willen dus het liefst in Nederland echt al werk regelen zodat we daar niet zonder geld komen te zitten. Denken jullie dat dit wel mogelijk is? En hebben jullie ideeën?
Tabitha