Vriendin en ik vertrekken 19 oktober voor 6 maanden naar Azie. Nu komen begin Januari haar ouders 2 weken langs komen. Ik denk dat ze het mooier zullen vinden in Vietnam dan Cambodja, dus vandaar dat we daar ergens zullen zijn.
Nu mijn vraag: Op welke plaats kunnen wij deze mensen het best onderbrengen? De plaats moet aan de volgende eisen voldoen: (zeer mooi) strand, niet al te toeristisch en verder willen haar ouders ook wat actie ondernemen. Zo willen ze ervaren hoe wij daar leven. (moet op elke plek kunnen inprinciepe, maar wellicht dat iemand ideeen heeft voor een locatie hiervoor)
Phu Quoc is inderdaad echt aan te raden maar voor meer cultuur ik vond Hoi An erg leuk om naar toe te gaan alleen ligt dat niet in de buurt van Phu Quoc.
Ok, thanx voor de informatie! We zijn van plan om naar Phu Quoc te gaan en daar wat rondtrekken. De bedoeling is dat we niets plannen hier in Nederland. Misschien dat wij een aantal dagen een mooi hotel boeken daar voor mijn schoonouders. Dit voor een aantal dagen, want we willen wel de rondtrekken daar.
Nu zijn we op zoek naar een vliegticket, maar ik vraag me af wat verstandig is. Allereerst, waar in Vietnam moeten ze op vliegen? En waar kan ik een redelijke vliegticket boeken? Is het misschien beter om naar Bangkok te vliegen en vandaar een ticket naar Vietnam te boeken? Heb totaal geen ervaring met vliegen op Vietnam, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
:chin:
Mijn advies zou zijn naar Bangkok vliegen en je kunt met www.airasia.com zeer goedkoop doorvliegen naar Vietnam. Weet wel als je mocht willen verblijven in 4 of 5 sterren hotels je beter wel kunt boeken dit is namelijk goedkoper dan dat je binnen wandelt.
Daarnaast werkt airasia wel hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is.
En hoe zit dit dan met je baggage? Ik boek dus een losse ticket naar Bangkok, en wil dezelfde dag naar Vietnam doorvliegen (welk vliegveld?) Moet ik dan eerst uitchecken, en dan direct weer inchecken? Ik denk dat het verstandiger is dat ze dan een dag Bangkok aandoen, maar ik vrees dat ze dit niet durven alleen.
ja ze moeten eerst bagage ophalen en opnieuw inchecken bij Air Asia. Ligt er dus aan hoe laat ze aankomen of ze dezelfde dag door kunnen.
Dezelfde mogelijkheid heb je ook vanaf Kuala Lumpur. Moet je kijken welk tickets het gunstig is. Je kunt vanaf KL of Bangkok naar Ho Chi Minh of Hanoi vliegen. Wij betaalde voor KL-HCM retour 40 euro p.p.
direct op Vietnam kan wel maar is over het algemeen wel duurder.
Ik vlieg altijd vanaf Frankfurt, 3.5 uur vanaf Tilburg, naar Vietnam.
De kosten voor benzine haal gemakkelijk terug door het goedkoper parkeren in vergelijking met Schiphol.
Nu koop je vanaf Frankfurt, met 1 overstap van 1.5 uur in Doha, Quatar airwys €650,== retour; 14 uur heen en 16 terug.
Rechtstreeks met Vietnam airlines €850,==; slechts 10.5 uur vliegen heen en 12 terug.
Mij lijkt het niet erg handig om via Hanoi te vliegen, gezien dat aan de andere kant van het land ligt. Aangezien Phu Quoc aan de grens van Cambodja ligt is het misschien makkelijker om via Cambodja te vliegen of niet?
Ik heb nu een ticket gevonden van Amsterdam naar Bangkok voor 560 euro. Dan komt er nog zo n 50 euro bij voor Bangkok > Vietnam. Lijkt mij een goede prijs. Alleen twijfel dus waar ik naar toe zou moeten vliegen.
In mijn ogen is Cambodja geen optie; vlieg naar HCMC.
€560 + €50 is een leuke prijs mits de overstap niet te lang is. Niets begint meer te vervelen dan wachten op een vliegveld en de kosten voor eten en drinken maken het voordeel steeds kleiner.
Wanneer er ook een overnachting bijkomt en de eventuele transfers is het voordeel snel teniet gedaan. Dus misschien is mijn eerdere reactie toch nog een optie om vanuit Frankfurt te vertrekken. Er gaat ook een trein rechtstreeks naar het vliegveld van Frankfurt voor enkele euro’s meer dan naar Schiphol.
Nee cambodja is niet handig je zou dus kunnen vliegen naar Bangkok en dan met airasia van BKK naar Hoi Chi Minh. Dan kun je van Ho Chi Minh naar Phu Quoc vliegen of je kunt vanaf Rach Gia met de boot. Vietnam Airlines vliegt naar Phu Quoc.
Ik sluit me aan bij bovenstaande tips: lijkt mij het handigst om via HCMC te vliegen. Plan toch wel voldoende overstaptijd in (i.v.m. vertragingen e.d.).
Verder klinkt jullie reis erg goed, en goede deal wat betreft je ticket!
12 jan Ho Chi Minhstad boeken cu chi tunnels + mekong deltatours
13 jan Ho Chi Minhstad Tunnelcomplex van Củ Chi
14 jan Ho Chi Minhstad
15 jan Bus naar Mui Ne
16 jan Mui Ne
17 jan Mui Ne
18 jan mekong deltatours
19 jan mekong deltatours
20 jan mekong deltatours
21 jan Phu Quoc
22 jan Phu Quoc
23 jan Phu Quoc
24 jan Phu Quoc
25 jan ?
26 jan ?
Ziet er goed uit, en in deze regio heb ook de meeste kans op goed weer tijdens deze periode.
Alleen heb je al gedacht dat een busreis van Mui Ne naar bijv My Tho ( Cai Be ) al snel 7 a 8 uur is.
Ook vertrekken de meeste tours naar de delta vanaf Saigon en in de ochtend.
Misschien een tip om vanuit Mui Ne ( aankomst in de middag) 1 nacht in Saigon te verblijven.
De laatste dag te benutten voor de laatste souveniers te kopen en te overnachten in Saigon.
Ton, ik ga helemaal met je mee. Begreep dat jij er 2 maanden per jaar zit dus vertrouw blind op je. Nog meer plaatsen/tips die ik zeker moet zien? Normaal ben ik niet zo n planner met dit soort reizen, maar vind het vervelend voor de mensen die ons op komen zoeken na al die maanden. Die houden toch van wat meer zekerheid.
Bedankt voor je vertrouwen en ik hoop dat ik die na je reis niet beschaamd heb.
Ik zie trouwens aan de data dat ik op dezelfde periode ook in Saigon ben ( ik vertrek weer op 30-12 t/m 22-1 ) en zit 15 dagen in Saigon, 3 dagen Can Tho en 3 dagen Mui Ne; misschien komen we elkaar wel tegen?
Ik weet niet waar je interesses naar uitgaan en je leeftijd niet maar voor Mui Ne is het wel leuk om daar in Phan Thiet naar de lokale markt te gaan ( daar heb je ook terrasjes waar je goedkoop iets kunt eten en drinken ) de haven en de school (waar Ho Chi Minh les heeft gegeven). Zorg wel dat je continu vervoer bij de hand hebt. Bijv een taxi ( zou waarschijnlijk voor deze ochtend rond de $25 liggen) Je resort weet wel een betrouwbare.
Ook de rode duinen zijn mooi, maar op de duinen is het bloedheet en lopen is wat ongemakkelijk zoals je zult begrijpen. De witte duinen liggen wat verder weg en zou ik overslaan vanwege de beschikbare tijd evenals de red canyons ( lees geulen ). Ook kun je, wanneer je interesse er toe neigt in de buurt enkele Cham towers bezoeken voor wat cultuur.
Voor de Delta vind ik de drijvende markt van Cai Rang een must. Boek wel een priveboot en niet voor een groep. Kosten zijn echt te overzien ( rond de $5 pp meer ). Vraag aan de bestuurder om te stoppen bij een ananas boot en daar op het dek deze te eten ( $0.50 ). Maar dit kun al in Saigon regelen, zoals de bedoeling al was. Als je budget toereikend is zou ik altijd gaan voor een prive reis met vieren naar de Delta. Verschil is het echt waard, aandacht, sa
Ton wij vertrekken a.s. zondag maar heb jij dan nog tips met welke touroperator we dan het beste kunnen gaan naar de Mekong Delta. Er zijn er zoveel en we hebben 2 dagen.