Als forumbeheerder is het ook zo handig als iemand veel reiservaring in het betreffende land heeft. Goede tips Ton!
@Elma: wij zijn gewoon ergens binnen gelopen, maar weet de naam van het bureautje niet meer. Misschien handig om twee of drie bureautjes uit te kiezen en te vergelijken?
Ik sluit me aan bij Anne-Jitske.
Loop gewoon ergens binnen en leg je verlangens neer en kijk wat er geboden wordt welke prijs.
Met een prive reis heb je meer mogenlijkheden voor wat betreft accommodatie en bijv de keuze bij het eten ( a la carte ). Groepen komen meestal aan 1 tafel en die wordt volgezet met een mix diverse gerechten. Alle nationaliteiten kunnen in deze groep zitten. Zou het zelf hinderlijk vinden wanneer ik als enigste engels sprekende tussen bijv. een groep russen kom te zitten; die spreken bijna geen engels en praten dus met elkaar.
Ik ga, zoals je wel ergens gelezen zult hebben, altijd met Bufallo Tours. Zitten wat hoger met de prijs, maar maken alles waar wat ze beloven.
We hebben ooit, op terugweg van de tunnels met de speedboot motorpech gekregen. Eenmaal aan land kregen we van de gids een lunch aangeboden en de drank was ook gratis. Binnen 1 uur was er een auto ter plaatse en bracht ons terug naar Saigon. De dag erop gingen we naar Can Tho en kregen daar een diner aangeboden in een restaurant naar keuze ter waarde van $100 voor 4 personen voor het ongemak. Geloof me, voor dat geld kun je aardig wat eten en drinken in Vietnam.
Zij hebben een boekingskantoor bij Renaissance Riverside Hotel en in Dong Koi Street ( Satra House, de S ontbrak vorige op het gebouw). Satra house is vanaf Opera house richting Saigon River de tweede straat links meteen op de hoek.
Ik wens je veel plezier en mooie reis en hoop je ervaringen hier eens te lezen.
Dat waren we eigenlijk ook al wel van plan maar dan lees ik weer van alles en dan kan ik bijna niet wachten. Maar goed nog 4 nachtjes slapen:wereld:en dan gewoon 4 hele weken naar Vietnam. We hebben er zin in.
Nou om maar niet al te origineel te zijn Het is hier fantastisch. Zojuist terug gekomen van een 3 daagse mekong delta trip. Wel ruim 70 km gefietst dus een beetje zadelpijn maar het was geweldig.
Jullie als ervaren vietnam bezoekers hebben niets te veel geschreven.
gr. Elma