Normaal gesproken kan ik al weken lang genieten van de voorpret voor ik weer is een mooie reis ga maken. Maar nu is het helaas even anders gelopen. Ik zou eigenlijk ca 1.5 week met vrienden naar de zon gaan, maar die hebben uiteindelijk allebei afgezegd. Ik heb al ervaring met alleen reizen dus zit nu te denken a.s. zaterdag last minute twee weken naar Vietnam te gaan. Afgelopen jaren ben ik al naar Indonesië en Thailand geweest. Omdat ik komende dagen druk ben, hoop ik een beroep te kunnen doen op jullie ervaringen en zal uiteraard het forum/lonely planet ook nog zoveel mogelijk doorlezen. Omdat ik maar twee weken heb is het denk ik verstandig enkel noord, of zuid te bezoeken en dus vanaf dezelfde luchthaven heen en terug te vliegen.
Ik vind het fijn om in een gebied te zijn waar de mogelijkheid is veel andere backpackers te ontmoeten. Ik wil natuurlijk wat van de natuur en cultuur zien, maar ga ook vooral even weg om lekker op het strand te liggen en gezellig met anderen een leuk feestje te pakken. Wat betreft stranden en toerisme kan ik denk ik beter naar het zuiden gaan dus vliegen op Ho Chi Minh. Vanaf daar starten met excursie(s): Mekong Delta in ieder geval en graag andere tips? Dan wil ik afsluiten op een mooi strand/stranden dus ook daar graag tips wat de beste plekken zijn in het zuiden.
Bij voorbaat dank!! Ik ben overigens een jongen van 24 jaar uit Amsterdam
Jammer dat je geplande vakantie niet doorgaat.
Maar wil je maar 14 dagen naar Viet Nam; is dat incusief internationaal vliegen?
Ik kan je voorzien van een heleboel informatie, welke ik je natuurlijk graag wil geven.
Maar denk dat je gewoon moet vliegen op Saigon en dan in het backpackers gebied een hotel/hostel moet regelen.
Aangezien je al veel ervaring hebt met het reizen , denk ik wel dat je dus ook wel snel contact kunt maken met andere backpackers.
Ik denk dat zij je kunnen helpen met actuele informatie; hoe te reizen, wat te doen, goedkope opties enz.
Maar toch wat ideeën.
Saigon voor het vertier en historische plekken ( misschien Cu Chi erbij ? )
Mekong Delta, vliegen ( betere optie ) of bus/trein naar Hoi An ( is nu niet zo droog ), en Mui Nee voor strand en backpackers bijv.
Bedankt voor je info ga het is bekijken. Ik wil a.s. zaterdag 29 november vliegen op Ho Chi Minh en zaterdag 13 december weer terug. Dus ik heb ca 12/13 dagen daar. Omdat ik niet zolang heb, wil ik alleen aan de zuidelijke kant te blijven. Dus vanuit Ho Chi Minh wat te ondernemen en uiteindelijk te eindigen op een strand. Phu Quoc is een typisch bounty eiland hoorde ik van vrienden? Ik ben dus vooral op zoek naar tips/must see’s voor zuid Vietnam zowel op cultureel vlak als de betere stranden waar evt ook te feesten is
Nog aanraders voor leuke hostels in Ho Chi Minh om te starten?