In april/mei willen wij (stel actieve dertigers) door het zuiden van Vietnam trekken.
Ikzelf ben een paar jaar geleden naar Sapa en Halong Bay geweest en vond het eerste te gek maar in HB de mensen niet heel aardig… Ben heel benieuwd hoe zuid zal zijn.
We willen een mix van cultuur, natuur, rust en actief en eindigen met wat daagjes strand.
We hebben bijna 3 weken maar aangezien we vliegen op Bangkok hebben we 17 dagen voor Vietnam.
Wat we nu in gedachten hebben;
Dag 1 Ho chi min city
2 Cu chi tunnels
3 Mekong Delta (waar verblijven??)
4 Mekong Delta
5 HCM City
6 Pleiku (vlucht) of beter naar Dalat?
7 Kon Tum
8 Kon Tum
9 Hoi an
10 Hoi an
11 Hoi an
12 Hue
13 Hue
14 Danang (trein wolkenpas)
15 Lang co beach
16 Lang co beach
17 HCM City
We willen graag een trekking in een NP, bergen, waterval en/of naar minority villages doen maar wat zijn aanraders op de route in mei?
En wat is een leuke plek om af te sluiten aan het strand?
Wat zijn mooie overland stukken en wat is beter met een binnenlandse vlucht?
We willen vooral niet haasten en de mogelijkheid hebben om ergens een dagje langer te blijven of juist iets extra’s te doen.
Ik kan je mening delen dat de mensen in het noorden een wat andere mentaliteit hebben dan de mensen in het zuiden; dat zal je echt wel gaan ervaren.
Je schema.
Geweldig om te lezen dat Kon Tum erbij staat; uitstekende keuze om jullie wens voor minderheden gemeenschappen te ontmoeten.
Dus Dalat overslaan.
In de omgeving van Kon Tum heb je een beetje wat je wilt gaan doen en zien; waterval, minderheden, trekking enz.
nu echt je schema.
dag 6
Viegen op pleiku.
dag -10
Wanneer je van Kon Tum naar Hoi An gaat, ZEKER NIET. het My Lay museum overslaan; is echt een must wanneer je de mogelijkheid hebt; en die hebben jullie.
Dit stukje geschiedenis mag je niet missen; neem wel voldoende zakdoeken mee om je tranen te drogen, ik kwam er te kort.
Was er met de 40 jarige herdenking en heb toen Lawrence Colburn in levende lijve gezien; die samen met de in 2006 overleden Hugh thompson diverse mensen het leven heeft gered.
dag 14
dat gaat niet over de pas, trein gaat door de tunne.
opties zijn dan een bus met 3 stops, wel goed opletten dat je de goede bus neemt.
Of prive reizen.
strand in jouw periode is de omgeving van Hoi An en dus is Lang Co een goed idee.
Bedankt voor je reactie!
Helpt weer wat verder met het uitzoeken van een globale route.
Mochten anderen nog aanvullingen of tips hebben dan hoor ik het nog graag.
Is het makkelijk om een visa on arrival te regelen? Heb de vorige keer in de rij gestaan op de ambassade maar was dat niet meer van plan
Als ik bij cheapvietnamvisa.com kijk moet ik ook een aankomstdag en vertrekdag invullen maar die weet ik nu nog niet precies.
Hoe wordt daar mee omgegaan?
Waarschijnlijk vliegen we 28 april vanuit Bangkok naar Ho Chi Min en 14 mei weer terug maar dat kan ook een dag eerder of later zijn. Gewoon 27 april aanhouden en dan een maand tellen dus?
Ja Esther, klopt nog steeds.
Helaas moet je wel in de rij staan, maar dan op het vliegveld in Viet Nam.
Wat nu wel heel jammer is dat het verschil tussen de Euro en de USD steeds kleiner wordt en dus ook het verschil.
Wanneer je een VOA wilt aanvragen is de datum van binnen komen in Viet Nam niet belangrijk.
Belangrijkste is de datum van het land verlaten; dus je hebt een marge van een maand bij een maand VOA.
Ik heb afgelopen december 15 minuten moeten wachten op mijn visum via VOA.