Hallo Sofie,
Graag gedaan.
Ik zou 2 overnachtingen nemen, dus dag van aankomst en de dag erop overnachten.
De dag daarop 's-avonds met de trein naar Sapa.
Wanneer je terug komt vanuit Sapa meteen door naar Halong ( dus deze wel geregeld hebben voor vertrek naar Sapa ).
De trein komt al vroeg aan in Hanoi ( zo rond de klok van 5 a 6 uur ). dus de bus naar Halong is makkelijk te halen.
Ik denk dat je Ninh Binh bedoeld?
Is een beetje afhankelijk hoe je naar Hue wilt gaan; hue ligt noordelijker dan Hoi An.
Je kan overwegen om in de ochtend naar Tam Coc of Trang An te gaan en dan in Ninh Binh stad de nachttrein naar Hue te nemen.
Dan is het wel een leuk uitje; Tam Coc is Halong op het land.
Wil vliegen naar Centraal Viet Nam, dan zou ik het niet doen.
Van Hue naar Hoi n zou ik de bus nemen; is maar 3 a 4 uur.
Je hebt bussen met 3 stops voor mooie fotomomenten, is een aanrader.
Kite surfen.
Is uitstekend te doen in Mui Nee en zeker ook in november.
Voor Dalat heb inderdaad wat meer reisuren.
Van mui Nee naar Dalat is een uur of 4 en van Dalat naar Saigon een uur of 6 a 7.
Ga je van Mui Nee naar Saigon heb je 4 a 5 uur nodig.
Wanneer je een excursie naar halong pakt, heb je inderdaad het vervoer vv. erbij.
Geld natuurlijk ook voor Sapa, maar de meeste mensen doen dit op eigen gelegenheid, is een keuze.
Mekong delta.
Ik ga elk jaar naar de Delta en doe het eigenlijk altijd zo ongeveer.
Ga naar Cai Be en overnacht daar in een homestay/mini hotel.
Vandaar ga ik via Sa Dec naar Chau Doc en zo terug naar Saigon.
Cai Be is touristisch, maar deze touristen zijn bijna allemaal zo rond 14 uur weg, dus dan het er heel rustig en kan je fijn wandelen / fietsen langs de rivieren.
Of natuurlijk varen op de rivieren.
Wat drinken bij echt vietnamese cafeetjes, bij de mensen thuis wordt je ook wel uitgenodigd wanneer je aan de praat komt met hen.
In Chau doc kan je naar het Cham dorpje, Kmer dorpje, Sam mountain, varen, Tra Su vogelpark ( is een National park waar je vaart door mangroven omringd door duizenden vogels ).
Is zeer ontspannen en relaxt.
Ik denk dat ik al je vragen beantwoord heb, dus rest me je alleen nog veel leesplezier toe te wensen.
En natuurlijk een geweldige vakantie toe te wensen wanneer je niets meer te vragen hebt.
Gr.
Ton.