Strand Cambodja of Vietnam

Wij, mijn man en ik gaan in september 3 weken naar Cambodja en Vietnam. Vanuit Phom Penh willen we de grens over naar Vietnam. Dan een meerdaagse tour over de Mekong Delta richting Ho Chi Minh, waaruit we terug vliegen. Wie kan ons tips geven:
Waar een paar dagen strand, niet te toeristisch en het liefst slaapmogelijkheid op het strand ( wie heeft adressen) We zitten te denken aan bv. Phu Quoc of Phan Thiet ( Mui Ne) Wat is mooier en praktisch mbt het reizen.
Iemand leuke budget slaapadresjes, hoeft niet luxe te zijn, als het maar een beetje schoon is en een eigen douche.
En andere tips voor zuid Vietnam zijn natuurlijk ook meer dan welkom. Alvast heel eg bedankt voor jullie tips

Groetjes Nancy en Mark

Hallo Nancy en Mark,

Gezien de voorkeur voor strand en niet touristisch, blijft alleen Phu Quoc over.
Mui Nee/Phan thiet is bijna 1 en al tourisme.

Is ook je andere vraag beantwoord, want dit is de meest praktische route.

Je gaat dan van PP naar chau Doc naar Rach Gia en met de ferry naar PQ.
Na PQ naar Can Tho, My Tho/Ben Tre naar Saigon.

Heb je de delta en PQ in 1 trip.

Voor verblijflokaties in PQ kan deze site je misschien helpen, staan er diverse bij
http://www.phuquocmap.com/budgethotelsandresorts.htm

gr.
Ton.

Hallo Ton,

Danjewel voor je reactie. Wordt dus vanuit PP eerst een paar dagen stand bij Phu Quoc. Verblijfplaats ga ik via je opgegeven site eens uitzoeken.
Nogmaals bedankt voor je snelle reactie.

Groetjes Nancy en Mark

Wij zijn ook op Phu Quoc geweest. Een zalig eiland. We verbleven in het Sea Star Resort en huurden bij het hotel een brommertje (supergoedkoop) en zijn zo naar Bai Sao Beach geweest.
Een wondermooi strand waar je gemakkelijk zelf naartoe kan rijden. Echt heel mooi als het zonnetje schijnt…

Wij hebben ook gedacht om misschien op dit strand te verblijven, maar hier is 's avonds zo weinig te zien dat we liever wat meer bij het centrum zijn zodat we niet zo afgelegen zouden liggen.

Hallo Nancy en Mark,

Ik was eigenlijk nog 1 lokatie vergeten te noemen.
Is duurder omdat je er echt naar toe moet vliegen vanaf saigon, maar dit eiland is nu nog niet touristisch, maar gaat het echt snel worden.

Ik heb voor de meest luxe vorm gekozen maar er zijn mensen geweest die er wat meer basic zijn verbleven. gebruik even de zoekfunktie van deze site.
Misschien via een prive berichtje naar hun ervaring en tips vragen, die kan ik je je niet geven voor wat betreft de basic verblijven.

Het is het eiland Con Dao.

Kan ook een optie zijn?

gr.
Ton.

Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga eens kijken of dat een optie is. Alhoewel het vliegen het misschien erg duur maakt.
Maar ik ga kijken.

Groetjes. Nancy en Mark