Tips voor een paar dagen strand in Vietnam of Cambodja

Hallo allemaal,

Wij vertrekken binnenkort voor 3 weken naar Vietnam/ Cambodja en terug via Bangkok.
Ik was een beetje aan het googlen voor tips en kwam zo op deze site terecht.
Aangezien ik meerdere mensen hun reisschema hier zag staan wil ik graag een ruwe versie voorleggen aan jullie en ik hoop graag reactie
s te mogen ontvangen.

Dag 1 aankomst Hanoi
Dag 2 Hanoi
Dag 3 Halong Bay
Dag 4 Halong Bay
Dag 5 reizen naar Hue
Dag 6 Hue
Dag 7 Hue
Dag 8 Hue naar Hoi an
Dag 9 Hoi an
Dag 10 Reizen Hoi an naar Mui ne
Dag 11 Strand Mui ne?
Dag 12 Strand Mui ne?
Dag 13 Reizen naar Ho chi minh city
Dag 14 Ho chi minh city
Dag 15 Phnom penh
Dag 16 Siem reap
Dag 16 Siem reap
Dag 17 Siem reap naar Bangkok
Dag 18 Bangkok fietsen
Dag 19 Bangkok
Dag 20 Vertrek Bangkok naar Nederland
Dag 21 Aankomst Nederland

De dagen in Mui ne zijn geheel even een gok voor een strand. Dit mag ook zeker een ander strand worden ergens in het midden of aan het einde van de reis.
Ik wil het liefste ergens tijdens deze reis naar een soort bounty strand en het liefste een hutje aan /op het strand. en niet TE druk.
Graag ontvang ik tips over een fijn strand en ook graag accommodatie die de moeite waard is.

Ik kijk uit naar jullie reacties en alvast bedankt. Alle op- en aanmerkingen zijn zeer welkom.

Groetjes, Leontien

Hoi Leontien,

Wij zijn vorige week vrijdag terug gekomen uit Vietnam en hebben onze prachtige reis afgesloten op het eiland Phu Quoc.
I.v.m. het regenseizoen was het even afwachten met het weer maar we hebben daar gelukkig erg mooi weer gehad.
We zijn 3,5 dag op het eiland verbleven en hebben daarvan 2 dagen een scootertje gehuurd.
Ten zuiden van het eiland is het Bai sao strand. Een prachtig wit strand met zand als meel en helder blauw water.
Ten noorden van het eiland zijn ook prachtige verlaten stranden wij je over zandwegen naar toe kunt rijden.
Op het eiland zijn verschillende ressorts waar je voor iedere budget wel iets moois kunt vinden.
Met vietjet air kun je redelijk goedkoop naar het eiland toevliegen, er is sinds dit jaar een nieuw vliegveld geopend op het eiland.

Succes! Groetjes Anne

Hey,

ik zou Mui Ne afraden als strandvakantie en gewoon in Hoi An blijven, in Hoi An/Danang zijn er veel betere en mooiere hotels aan het strand, en dan kan je nog even naar het stadje. Mui Ne is niet meer voor westerse toeristen.

Fietsen in Bangkok? Jullie liever dan ik, ik vind over het voetpad stappen in Bangkok al gevaarlijk.

Veel plezier!

Hallo Leontien,

Vind het mooi dat je deze site gevonden hebt met gegoogle en je het hebt aangedurfd om je schema en je vragen te plaatsten.

Alles wat ik nu ga schrijven doe ik zonder rekening te houden met het weer, want daar kan ik of wie dan ook niets over voorspellen denk ik?

Ik heb je schema even bekeken en dat roept even de volgende vragen op.

De dagen Hue, wil je dan ook de DMZ gaan bezoeken?, anders is 1 dag voldoende.

Reizen van Hoi An naar Mui Nee, per vliegtuig of bus/trein ?
Reizen van Saigon naar PP is 1 dag dus valt er 1 dag weg ( dag 15 ).

Jammer dat je de datums er niet bij hebt staan, anders had ik je nog meer adviezen kunnen geven.

Maar nu even zo met deze informatie.

Ben het helemaal met Duke eens, voor een rustig strand niet naar Mui Ne.

Dus ik zou dan gaan voor PQ , zoals Anne aanbeveelt of voor iets op een eiland in Thailand.

Maar je bent hier op het Viet Nam reiscafe en daarom is dit een idee

Dag 1 aankomst Hanoi
Dag 2 Hanoi
Dag 3 Halong Bay
Dag 4 Halong Bay, overnachten Hanoi
Dag 5 vliegen naar Danang en dan naar Hue
Dag 6 Hue
Dag 7 Hue naar Hoi An
Dag 8 Hoi An
Dag 9 Hoi an
Dag 10 Reizen Hoi an naar Saigon
Dag 11 Saigon
Dag 12 Saigon naar PQ
Dag 13 PQ
Dag 14 PQ
Dag 15 PQ naar PP
Dag 16 PP
Dag 16 PP naar SR
Dag 17 SR
Dag 18 SR naar Bangkok
Dag 19 Bangkok

Of

Dag 1 aankomst Hanoi
Dag 2 Hanoi
Dag 3 Halong Bay
Dag 4 Halong Bay
Dag 5 reizen naar Hue
Dag 6 Hue
Dag 7 Hue
Dag 8 Hue naar Hoi an
Dag 9 Hoi an
Dag 10 Hoi An
Dag 11 Hoi An
Dag 12 Hoi An vliegen naar Saigon
Dag 13 Saigon
Dag 14 Saigon naar PP
Dag 15 Phnom penh
Dag 16 Siem reap
Dag 16 Siem reap
Dag 17 Siem reap naar Bangkok
Dag 18 Bangkok fietsen
Dag 19 Bangkok

Even wat verdere opmerkingen.

Niet voor Danang gaan, want dan kom je in luxe resorts, waar vooral russen verblijven, dus in Hoi An stad of aan de kust.

Hotels, weet je budget niet?

Maar PQ is dit misschien iets?
Ben er niet geweest, maar ziet er geweldig uit en lijkt andere mensen ook leuk, misschien ook iets voor jullie?
Hebben wel geboekt geloof ik, maar we wachten hun ervaringen af.

Maar ik denk dat , afhankelijk ook van je budget het strand in Hoi An het meest praktisch is en je daar , met de besparing van de vlucht Saigon-PQ enz. is een wat duurder hotel eventueel aan het strand van Hoi An ook haalbaar.

gr.
Ton.

Bedankt voor jullie tips en aanvullingen.
Duidelijk dat we beter niet naar Mui Ne gaan. Hoi An strand lijkt mij de beste optie.
PQ eiland zal ik me nog even in verdiepen maar ik denk gezien de tijd dat Hoi an strand de beste optie is.
Ik ga meteen even kijken zometeen.
We hebben eigenlijk gepland om niet te vliegen maar alles met de bus en de trein te gaan doen.
Qua budget hebben we voldoende gereserveerd om naar hotels te gaan met eigen badkamer en toilet. Echt luxe geven we niet zo om.
Maar wat extra luxe op het strand voor een aantal nachten dat zie ik wel zitten, heeft iemand een hotel tip voor Hoi an strand?

Ton, ik ga nog even naar jou advies kijken mbt onze planning. Maar binnenlandse vluchten gaan we denk ik niet doen.
Ik denk dat we gebruik maken van de hop on bus van noord naar zuid
Heel misschien naar PQ vliegen dan. Heb geen idee waar het ligt maar ga het meteen even opzoekn

Hallo Leontien,

Mijn favoriet in Hoi An is dit hotel

Ik boek daar dan de “duperdeluxe room” op de begane grond ( 71 euro per nacht )

Ligt niet pal aan het strand, maar ongeveer 30 meter.
Maar hebben wel een lokatie aan het strand en daar vind ook diverse vietnamese eettentjes.

Tegenover het hotel heb je ook diverse restaurants waar je goedkoop kan eten en drinken.
Allemaal ook gerund door vietnamese families.

gr.
Ton.