Strandvakantie Vietnam

Volgende week is het zover. We landen in Hanoi en gaan vervolgens naar, Sapa, Halong Bay, Hue en Hoi An. Na deze plaatsen bezocht te hebben willen we voordat we naar Saigon en de Mekong gaan voor 5 dagen een strandvakantie boeken (21 juli). We zijn ouders met 3 jong volwassenen (19 en 22 jaar). Een aantal dagen aan het strand liggen lijkt ons wel wat met 's avonds lekker ergens gaan eten en nog een barretje of zo bezoeken. Wat raden jullie ons aan. Nha Trang of nog zuidelijker? En heeft iemand ook een leuke hoteltip? Ik hoor graag van jullie.

Hallo K,

In jouw periode heb je 3 keuzes

hoi An
Mooi strand leuke barretjes en restaurants langs de kust en in de stad ( ligt wel 5 km van het strand. Niet echt echt disco ed.
Tip voor hotel river/beach resort.
http://www.river-beachresort.com/default.htm

Nha Trang
Veel bars , cafe’s, disco.s.
Aanrader is de Sailing Club, voor alle leeftijden
http://www.sailingclubnhatrang.com/index.php
ook diverse engelse disco’s met veel uren happy hours en diverse leuke restaurants en bars.
ook voor leuke boottochten, mooie stranden, zelfs verlaten stranden, snorkelen enz.
Er zijn veel russen die dit ook leuk vinden.

ik verblijf hier altijd bij Nha trang Lodge; hebben een disco.
http://www.nhatranglodge.com/EN/index.asp
Stom dat happy new year nog op de site gespeeld wordt!
Prima lokatie.

Mui Nee.
Echt alleen strand, met een toeristische bevolking van rond de 90% russische touristen.
Wel veel restaurants en bars. Is tegenwoordig echt op de russische touristische toer.
Echt zwemmen in de zee na 12 uur in de middag is niet mogelijk; strand is mooi.

mijn keuze voor jouw zou zijn Hoi An als eerste en dan Nha Trang.
Gooi het in de groep zou ik zeggen.

Misschien ook even stiekem kijken naar Phu Quoc?

gr.
Ton.

1 like

Hoi,

Ik heb echt niets toe te voegen! Ik denk dat voor jong-volwassenen Hoi An (heel sfeervol!) of Nha Trang (feesten en duiken) het leukste is. In Hoi An is het Nhi Nhi Hotel erg leuk. Maar als je van tevoren boekt via hun site, ben je nu wel erg veel geld kwijt. Wij zijn op de bonnefooi gegaan en hebben over de prijs onderhandeld.

Groetjes, Anne

Ps: ik heb je berichttitel ietsje aangepast.

Ik heb nog een aanvullende vraag hierop, wij denken erover om in januari naar Vietnam te gaan voor een strandvakantie. Wij zijn geen verhuizers en blijven het liefst op 1 plek en doen dan graag veel in de omgeving (cultuur, natuur, van alles wat eigenlijk). afwisselend met stranddagen.

Wij hoeven geen Benidorm in Vietnam te bezoeken, maar wat toerisme is zeker niet erg (wij zijn tenslotte ook toeristen). Kunnen jullie ons de goede richting opsturen?

Alvast bedankt.

Hallo B,

Dat zijn dan, volgens mij, de onderstaande lokaties, gezien je interesse.

Phu Quoc
Natuur, beetje geschiedenis, strand en een wat begenadigd horeca gebeuren.
weer is in januari over het algemeen perfect voor strand.

con Dao
Heel veel natuur, geschiedenis ( de tigercage in het echt ), geen uitgaansleven, bijna geen touristen,kan in januari wat minder weer zijn om te duiken, temperatuur is perfekt maar kan wel flink waaien. ( ervaring van januari 2012 ). Prima stand, maar niet bij elk hotel en resort.
ook niet echt geschikt voor een lang verblijf, 3 a 4 dagen max.

Mui Nee
Wat cultuur, geschiedenis, iets minder natuur, normaal prima strandweer ( heb in geloof 7 x januari slechts 1x meegemaakt dat het helemaal pet was en zijn vertrokken ondanks dat we nog 3 nachten over hadden ), horeca is er volop aanwezig.

Vung Tau
Cultuur, geschiedenis, prima weer verzekerd in januari, prima strand, en natuur.

Nha Trang
Helemaal afhankelijk van het weer, maar daar heb je natuur, cultuur, geschiedenis, stranden, horeca volop.

Verder noordelijk is er geen strandweer meer te verwachten normaal gesproken.

Hoewel ik heel veel op heb met Viet Nam, denk ik toch dat dit niet echt het land is om een lange strandvakantie te houden.
Ik denk dat diverse mensen dit ook zullen vinden.

Na hooguit 1 week Phu Quoc heb je het eigenlijk wel helemaal gezien.
Ben je het beu dan zit je op een eiland , dus wanneer je een retourticket hebt en het bevalt je niet zit je vast.

Idem voor Mui Nee/ Pan Thiet, maar hou je echt van strand en alles wat er bij hoort, denk aan kite surfen, surfen, waterscooters en para sailing, dan kan je je daarmee vermaken.
Zit niet op een eiland, dus je kan, wanneer je het beu bent makkelijk ergens anders naar toe.

Nha Trang bied hetzelfde als Mui Nee / Pan Thiet.

Houd er ook rekening mee dat je in het hoogseizoen zit en dus vinden van kamers en vluchten , vooral na Phu Quoc, wat problemen kan opleveren wanneer je op een bepaalde datum wilt aankomen en vertrekken. Dus ook je keuze van hotel/resort/hostel kan wat moeilijker worden.

gr.
Ton.

Ik weet niet hoe het weer januari zal zijn maar persoonlijk vond ik Hoi An veel leuker dan Nha Trang aan het strand.
Wat ik miste in Nha Trang waren de gezellige eettentjes of waar je even wat kon drinken. Wij zaten echter niet helemaal in het centrum van Nha Trang maar in het Michelia hotel (overigens een goed hotel). Zij hadden een aantal ligbedden beschikbaar op het strand en indien je iets te drinken wilde dan kwam dat uit een koelbox. Meestal waren de ligbedden al bezet en kon je een 50-75 meters verder van een ander hotel een bedje huren. Ook de zee was minder prettig, gelijk diep in vergelijking met Hoi An.

Hallo ,

Ik vind dat ik even het antwoord van Korhoen wat moet nuanceren.

Wanneer ik ik in Nha Trang ben verblijf ik altijd in Nha Trang Lodge.
is niet echt super de luxe maar prima gelegen en voor een aanvaardbare prijs.
Even de straat oversteken en je kan een bedje aan het strand huren voor 1 usd per dag.
Lopen naar het centrum is 10 minuten.
Daar loop je je gewoon de zee in en na 50 meter sta je net tot tot je borstkast onder water.
Dus dit valt echt mee.
Ga je naar de eilanden dan is 100 meter geen uitzondering.

Nha Trang staat overal ter wereld bekend als 1 van de mooiste stranden ter wereld, in sommige poules in de top 10.

Wat betreft de cafeetje en terrasjes, volgens mij ontkom je er niet aan. en dus meer dan voldoende aanwezig. Maar wel wat meer richting naar het centrum gaan.

Hoi An beach is geen optie voor januari.
Het strand is hartstikke mooi en leuk, maar niet voor januari.

Ik zou ook Nha Trang niet op voorhand boeken voor een strandvakantie, zou wat wachten wat het weer doet.

gr,
Ton.

gr4.
Ton

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik verder mee. We moeten nog maar even kijken of we wel naar Vietnam moeten gaan voor een strand vakantie. We zullen ook de andere opties in ZO Azie nog eens bekijken.

Groeten Mike