Altijd lastig natuurlijk om zo “point Blanc” tips | overnachting|reis advies te vragen, maar goed om onze gezinssituatie te schetsen, wij familie - 2 ouders met kids (11 en 13) wij reizen graag variërend gematigd luxe (hotel met zwembad, wifi , tv etc etc ) tot down to earth (simpele homestay, bamboo hut, geen wifi , tv etc.)
We zitten in een “spagaat” en weten het even niet meer en daarom graag tips, advies, ervaringen etc gewenst De helft van onze vakantie inmiddels gepland en geboekt - variërend zoals hierboven beschreven - maar nu ff een soort van - help - voor wat betreft “tussenstukje” van onze reis. Om een indicatie te geven hoe of het eerste en laatste stuk van onze 3 weken familie reis eruit ziet :
10-7 aankomst Saigon + slapen dichtbij vliegveld
11-7 vroege vlucht naar Hanoi + dag|nacht daar (homestay)
12-7 dag in Hanoi + avond trein naar Sapa
13-7 Sapa (homestay)
14-7 Sapa + nachttrein terug naar Hanoi
15-7 Vroege aankomst in Hanoi + door naar Halong Bay (alles al geregeld, we worden opgepikt bij de trein etc)
15-7 Halong Bay + overnachting (boot)
16-7 Halong Bay + middag arrival in Hanoi + overnachting (home stay - zelfde gezin als 11-7)
17-7 Hanoi - vertrek met vroege vlucht naar Hue
17-7 Aankomst Hue rond uurtje of 10 in de ochtend en dan staan de easyriders voor ons klaar om ons naar Hoi An te vervoeren via alle mooie sightseeing plekjes en uiteraard de " wolkenpas"
17-7 laat in de middag aankomst Hoi An - 4 overnachtingen geboekt in wat wij denken voor ons “perfect plekje” (homestay met zwembad)
21-7 Hoi An –> naar???
Hier ligt dus DE vraag…Nha Trang? Mui Ne? OF…?
Rest na de reis is dat we naar Mekong Delta willen (toch minimaal 2 nachten) & zeker ook de tunnels etc willen bezoeken de 30e terugvliegen vanuit Saigon naar NL.
Dus graag tourtrips | adviezen vanaf 21-7 Where to go na Hoi An? We hadden Nha Trang in gedachten maar word niet blij van de recensies over de Russen daar… Mui Ne word niet blij qua weer in juli wat er geschreven wordt…
Reden voor Nha Trang is de modderbaden | spa –> absolute must voor 1 van onze kids maar wellicht ook in omgeving Hoi An ?
Lang verhaal - kort maken Kom maar op met jullie reacties
Ik snap je dilemma.
Maar omdat het modderbad in Nha rang een must is, ontkom je dus niet aan Nha Trang.
Maar je kan dit ook hebben in Danang, is vlakbij Hoi An.
Heb snel even een sms gestuurd naar Viet Nam en ze attendeerden me op dit.
Phuoc Nonh in Danang en Binh Chau in Vung Tau.
Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar misschien is het wel wat gelijkwaardig als de modderbaden in Nha Trang??
Even googlen.
Maar nu je schema.
Ik zit ook met een dilemma, het is regenseizoen.
Maakt voor Saigon en de delta niet veel uit want dan kan je je toch wel vermaken.
Maar gezien je keuze voor Nha Trang en / Mui Nee, lijkt het dat je graag strand wilt en modder (-: is er dan misschien ook na een plensbui?
Is dan helemaal geen probleem, maar denk dat je die modder niet bedoeld?
Wanneer ik in jouw schoenen zou staan zou ik dit doen.
Modderen in Danang, mits het natuurlijk wat je zoekt.
Van Hoi An naar Dalat voor 2 dagen, dan naar Saigon.
Niet vooraf boeken en het verder per dag bekijken afhankelijk van het weer.
Je bent vanaf Saigon in 2 uur in of Can Gio , strand en mooi natuurpark in de buurt , of in Vung Tau, ook strand en leuke dingen te doen.
In Can Gio kom je bijna geen rus tegen en in Vung Tau natuurlijk wel, maar dat kan je in kustplaatsen toch niet ontlopen .
Je hebt dan de keuze wanneer je naar de Delta gaat, je kan naar het strand wanneer de voorspellingen zijn.
Ook kan je naar de tunnels wanneer het je schikt
Omdat je in het laagseizoen zit is dat allemaal prima te regelen wanneer je daar bent in Saigon of een andere stad.
Hallo Ton, super dat er alweer zo’n snelle reactie van je is met tips | trucs & suggesties. We gaan e.a. uitzoeken. Nha Trang en Mui Ne zijn geen must en zeker niet als het een modderboel daar is. Als we daarvan kunnen genieten in de buurt van Hoi An is dat ook prima
Hoi, wij ( 2 volwassenen en 2 kinderen van 15) zijn vorig in Na Trang geweest en vonden het het minste leuke plekje van Vietnam waar we geweest zijn. Een soort benidorm met heel veel russen. Wat wij erg geweldig vonden was Walviseiland. Zijn daar 2 nachten geweest, kids gedoken en gesnorkeld, een paradijsje op aarde.