Ik ben in beide plaatsen geweest en ik zou je Phu Quoc aanraden de stranden zijn daar veel mooier echt het bounty gevoel witte stranden en prachtig blauw water.
Je kunt met Vietnam Airlines van Ho Chi Minh naar Phu Quoc vliegen.
Hier de website http://www.vietnamairlines.com
Ik had een vlucht ingetypt op 2 augustus als vb one way kost ongeveer 40 euro per persoon dus retour is zo’n 80 euro per persoon dus dat is best goed te doen.
Ohja als je nog accomodatie zoekt en je wilt 4 of 5 sterren ik ken 2 plekken die erg de moeite waard zijn. Low Budget kan ik je niet in adviseren.
wij waren van plan naar pho quoc te gaan. het nam toen echter wel de nodige tijd in beslag om daar naar toe te gaan (ook omdat we daarna naar Cambodja gingen) dus hebben het toen op nha thtang gehouden.
wel aardig, weer ff wat civilisation (kroegjes enzo) maar ook gelijk wat duurder dan de rest. Phu quoc weet ik dus niet, heb wel gehoord dat het al een behoorlijk toeristisch toestand is geworden!
Dat toerisme is het nog niet ik ben er in 2008 geweest maar in 10 jaar zal het zeker veranderd zijn. Nha trang is meer toeristisch dan Phu Quoc.
Nha trang vonden wij persoonlijk niet echt de moeite waard vonden de zee ook wel erg wild.
Maar nogmaals het is natuurlijk heel persoonlijk.
nee het is ook zeker niet bijzonder, gewoon een strand/toeristen dorpie. Ach als je een paar dagen wil ontspannen (zoals wij graag wilden) is het prima te doen.
Onze voorkeur lag bij phu quoc maar dat lukte dus niet. maar denk wel dat je daar wat meer te zien hebt.
maar als de route hcmc naar hanoi is lijkt me nha thrang wat logischer klinken.
dat klopt inderdaad het ligt meer op je route.
Hoe ik het zou doen is bv 2 dagen in Ho Chi Minh blijven dan vliegen naar Phu Quoc en dan nog wat dagen in Ho Chi Minh en dan verder reizen.
je kan (als je niet te toeristisch wil) bij nha trang ook nog naar een eilandje voor de kust gaan. lekker rustig bijkomen, er is dan alleen als keerzijde ook echt geen f*ck te doen. dus je moet wel jezelf kunnen vermaken.
Moet je trouwens ff kijken wel eiland je doet. zit namelijk ook een eiland waar alleen resorts op staan (vet suf natuurlijk). staan van die grote witte letters op dat eiland a la hollywood.
Ach en verder is een strand natuurlijk ook maar een strand. Ik ben ook wel eens heel erg mn best wezen doen om een bounty strand te vinden. in het begin is dat natuurlijk wel mooi maar uiteindelijk boeit het eigenlijk geen donder. en vond ik het achteraf eigenlijk zonde van mn tijd.
zelf zou ik de voorkeur geven voor de logische route (al had in phu quoc wel graag willen zien haha).
Er staat ook een resort op maar het is bedoeld als pretpark ik ben er zelf geweest. Die kabelbaan is erg leuk. Er is ook een heel stuk met winkeltjes te vinden.
Het pretpark zelf is niet zo heel veel aan maar je hebt vanaf daar wel een onwijs mooi uitzicht.
Maakt niet uit hoor. Ik ben van de 4 en 5 sterren hotels maakt me niet uit of het een resort is of niet. Sommig resorts zien er uit als een hotel ik zie dat verschil niet zo.
hoi
ik ben naar beide geweest ik zou ook ter harte phu quoc aanraden. Ik heb me daar echt een aantal dagen kunnen vermaken met overdag een scooter (naar alle kanten van het eiland rijden is zeer goed te doen) en 's avonds op het strand met boekje ed. Ik weet zo niet meer waar ik geslapen heb maar het was een soort leuk bungalowparkje (ongeveer 8 bungalowtjes, is een apart gebouwtje met een slaapkamer en badkamer, stel je dus geen centerparcs voor).
nha trang vond ik erg tegen vallen. de zee is wel helder maar er drijft zoveel troep in. allerlei fruitschillen, plastic ed. verder vond ik aan het standje niet veel aan.
als je op phu quoc een beetje rond crosst kom je inderdaad de bounty eilanden tegen en je kan er goed snorkelen als je met een tour meegaat, dus een stuk van de kust af.
succes met de keuze maken.
groetjes lotte
Asianair the best lowbuget compangie van zuid oost Azie zie google,en natuurlijk de parel van de eilanden van vietnam zijn Con Son en Con Dao Island, zie google, you tube en op panoramio.nl zie je gelijk de plaatsen waar je bent de foto’s en de hotels of huisjes op het strand,als je wil stuur ik je de recente foto’s van de huisjes van Con Dao Islands net door gemaild gekregen vliegen van ho ching minh. 50 dollar per nacht +ophaal van het vlieg veld Con Dao Islands. Veel plezier met de informatie,oja zuidoostazie.nl daar staat werkelijk alles watje maar wil weten over elk land in zuioostazie en natuurlijk ook veel over VIetnam.