Wat is het mooiste/ leukste...Mui Ne, Nha Trang of Phu Quoc...?

Wij moeten een plaats gaan schrappen in onze planning, maar welke?

Ik zou Nha Trang schrappen. Bij Mui Ne kun je ook in de duinen crossen naast strandliggen en Phu Quoc is een gezellig backpackersplaatsje.
Als je perse ergens wil gaan snorkelen dan is Nha Trang wel de beste optie.

Sluit ik me helemaal bij aan :wink:

Groetjes,

Anne-Jitske

Ligt er ook een beetje aan in welke periode je gaat. Phu Quoc is niet altijd goed wat betreft klimaat en dan is het toch wel stil daar. Ik zelf was er in september en dat was erg stil!

Groet
Edwin

Hallo,

Ja ik zou ook Nha Trang schrappen. Ik was er zelf ook in september vond het druk genoeg het is natuurlijk ook of je het zoekt die drukte dus.

Is het weer dan wel goed? Zie ik nou goed Moira, dat jij al 2,5 jaar aan het reizen bent? WOW

Ja dat klopt inderdaad ben nu in Australie waar ik nog ongeveer 1 maand verblijf daarna vlieg ik naar Indonesie ga daar 1 maand rondreizen. Dan 1 week KL en dan 11 weken Koh Tao Thailand.
Daarna hopen we dat we een verblijfsvergunning hebben voor of Nieuw Zeeland of Australie waar we mee bezig zijn.

wat gaaf zeg!! werken jullie dan ondertussen op reis ofzo?

Hallo,

Mijn man werkt inderdaad nog steeds zelf voor Nederland hij heeft alleen een computer en internet nodig hij zit in de IT. We leven van het geld wat hij verdient in NL

Oh wow, wat heerlijk zeg! Nou gezien je uitgebreide reiservaring, welk land zou je me aanraden voor 4 weken in september? Neig nu heel erg naar Vietnam, vorig jaar Maleisie gedaan. Dachten ook aan Indonesie, maar zitten wel net met de laatste dagen ramadan (niet zo erg) en het suikerfeest (minder handig). Waar heb jij het het meest naar je zin gehad?

Hallo,

Vietnam ga ik nooit meer naar toe ik voelde me daar niet prettig dit kwam vooral door de mentaliteit van de mensen en het land trok mij ook niet echt. Het is heel persoonlijk natuurlijk.
Ik voel me het meeste thuis in Thailand, Maleisie en Indonesie. Ik ga zelf vanaf eind mei weer in die 3 landen reizen. Wij gaan 1 maand naar Indonesie dan naar Maleisie alleen naar KL voor 1 week en dan ben ik 11 weken in mijn 2de huis op Koh Tao te vinden.

September is niet de meest ideale maand voor Vietnam vanwege meer regenval en in het noorden tot centraal (Hue) kans op wervelstormen.
Die regen kan overigens zeer tijdelijk zijn, het een gok. Uit voorzorg ben ik vooralsnog alleen in februari/maart naar Vietnam gegaan.

Toch zou ik bij voorbeeld nog wel een keer terug willen naar de regio Sapa net voor de oogsttijd in september.
Indonesie lijkt me in die tijd een iets betere optie.
September is ook een mooie maand voor China.

Johan

Bedankt voor jullie antwoorden. Dit brengt me wel weer erg aan het twijfelen over Vietnam. Het trok mij juist aan omdat het me wat meer ‘onbedorven’ lijkt dan bijvoorbeeld Thailand (zoo enorm populair dat moet wel al toeristisch zijn, tenzij je van t gebaande pad afgaat natuurlijk, maar daar is 4 weken te kort voor) of Maleisie (vrij modern/westers voor een Aziatisch land). Maar wervelstormen en veel regen is toch ook niet leuk… :frowning:

China, ja ik heb t niet zo op Chinezen (hoe bedoel je generaliseren) maar dacht ook wel dat 4 weken veel te kort was daarvoor.

We hebben ook nog Borneo overwogen, maar daar ben je denk ik nog relatief veel geld kwijt.

Toch nog maar eens Indonesie overwegen dan…Wat zouden jullie aanraden voor 4 weken in september daar? (zit helemaal in t verkeerde forum voor deze vraag, ik weet t)

Hallo MP,

Laat je niet afschrikken om niet naar Vietnam te gaan, na het lezen van negatieve reakties.
Het klopt dat vanaf eind september het typhoon seizoen begint, zoals Johan schreef. Maar wij zijn in novemberr 2007, oktober 2008, maart 2009 en jan 2010 in Hoi An en Hue geweest en alleen in 2007 hebben we echt last gehad van de typhoon en regen; Hoi An stond helemaal blank. De andere keren was het weer goed en hebben we gezwommen in de zee.
Dat statistieken niet helemaal kloppen ondervonden we afgelopen januari toen we in Pan Thiet echt weg geregend waren en “gevlucht” zijn naar Saigon, hoewel het normaliter de een van de beste maanden is om daar te vertoeven.
Overigens is september een uitstekende maand om Dong Hoi te bezoeken, het is daar schitterend weer met max van 38 en min van 25 graden Celsius.

Ook is er wel degelijk verschil in mentaliteit tussen het noorden en zuiden van Vietnam. Persoonlijk vind ik de noordelijke vietnamezen, vanaf ongeveer de DMZ, niet echt de gezelligste.
Ze zijn wat opdringeriger en willen meer van je profiteren.
De zuidelijke zijn oprechter, vriendelijker en behulpzamer, natuurlijk na mijn mening… Overigens het weer is daar dan stabieler in jouw periode.

Wat betreft de vluchten naar Phu Quc kun je alleen met Vietnam airlines vliegen. Ik had gekeken op die site en diverse datums ingevuld, en vond alleen nog maar beschikbare vluchten vanaf november. Er zijn misschien nog wel vluchten te vinden bij organisaties die vluchten hebben ingekocht. Ook kun je een rondreis maken door de Mekongdelta en vandaar uit de veerboot naar Phu Quoc nemen. Ook een optie zou kunnen zijn om zuidelijk Vietnam te verkennen en via Cambodja naar Thailand te gaan.

gr.
Ton.

Vietnam wordt steeds toeristischer, dat klopt, maar het ligt aan jezelf of je dat vervelend vindt. Maar het is zo’n mooi land met een divers landschap en een geschiedenis dat je zeker aan het denken zet. Ook het ervaren van de tegenstrijdigheden (arm-rijk) zetten je aan het denken en de kansen die mensen zien in het toerisme en vaak grijpen, maar dan ook vertellen dat ze het stukje bij beetje verliezen van hun cultuur wel erg vinden. Greep me wel aan. Ik heb de reis zeker als leerzaam ervaren, juist door de diverse kanten van het land, maar vind het ook zo interessant dat ik ‘verliefd’ op het land ben geworden.

Zelf heb ik de mensen in het zuiden van Vietnam ook als vriendelijker ervaren dan de mensen in het noorden. En ben ook niet zo van heftig toerisme, maar toch zou ik de ervaring echt niet hebben willen missen en de leuke Vietnamese mensen die we hebben ontmoet en nog contact mee hebben.

Het is heel goed om allemaal verschillende ervaringen van mensen te lezen, om zelf een beetje een idee te krijgen hoe het kan zijn, maar het ligt helemaal aan jezelf wat je wel of niet trekt. Misschien is zelf ervaren toch ook een optie? :wink: Dat vind ik ook het handige van zo’n forum: je krijgt allerlei ervaringen mee om een beeld te kunnen vormen.

Daarnaast ben ik wel een beetje jaloers op je Moira :wink: Wat een superervaring! Enne, natuurlijk is dit het Vietnamforum, maar beheer (dat ben ik :wink: ) is zelf ook geïnteresseerd in Indonesië. Dus hier een klein stukje erover en zullen dan eens een kijkje nemen op het Indonesiëforum? :slight_smile:

Groetjes, Anne

Hallo,

Wat is het mooiste om te doen in Indonesie. Ik zou 2 delen van Indonesie kiezen. Ik zou Java doorreizen en Bali.
Ik heb zelf de reis gemaakt van Sumatra en dan naar Medan en Banda Aceh en dan doorgereisd naar Pulau Weh waar je prachtig kunt duiken.
Toen zijn wij van Medan naar Jakarta gevlogen.
Daar rondgekeken en de trein genomen naar Bandung zeer de moeite waard omdat je hele stukken door de jungle reist.
Toen met de trein van Bandung naar Yogyakarta en daar naar de Borobudurer en Pramadan geweest.
Van Yogyakarta naar Surabaya gevlogen vanwege een vriend die daar vandaan kwam verder weinig te doen.
Laatste stuk gevlogen van Surabaya naar Bali.
We hebben anderhalve week in Bali gezeten en vooral geluierd en wat toertjes gedaan.

Klinkt goed! Bedankt Moira. Dan ga ik nu maar eens snuffelen op het Indonesiëforum, hihi.

Groetjes, Anne

wij vonden Sulawesi ook heel geweldig. Je kunt tegenwoordig met Air Asia zowel naar het zuiden als het noorden vliegen.

gr. Elma

Hallo allemaal,

Om weer een beetje on topic te komen. Ik ben afgelopen september in Phu Quoc geweest. De eerste dagen was het heerlijk weer en dan is het er zeer goed toeven. Daarna werd het slecht weer en mede omdat het niet zo druk was (off-season), was er vanaf toen echt heel weinig te doen. Voordeel was wel dat de prijzen van de hotels dan ook meer dan gehalveerd waren.

Wij zijn eerder teruggegaan omdat er zo weinig te doen was en we met slecht weer liever in HCMC waren dan in Phu Quoc, maar de dagen dat het lekker weer was was het heel erg goed toeven (strand liggen/scooter huren/relaxen). Ik zou dan ook daar het weerbericht afwachten (al is dat natuurlijk ook niet altijd te vertrouwen!!) en dan de keuze maken. Heb van medereizigers toen ook gehoord dat Mui Ne wel leuker/mooier is dan Na Thrang.

Wij zijn trouwens de hele maand september geweest en de zondagen en regendagen waren ongeveer 80-20 verdeeld. Alleen in Hue en Phu Quoc echt last gehad van de regen. En ook dat hoort er een beetje bij. Geen vakantie in Azie is compleet zonder zo’n ongelooflijke Aziatische hoosbui:-)

Veel plezier iig!

Groeten,
Rob