ik ga van noord naar zuid reizen begin volgend jaar en wil ergens halverwege of in het zuiden een weekje strand gaan doen…
nu zie ik veel plaatjes en dat maakt het niet makkelijker … vandaar mijn vraag…
waar zijn de mooiste stranden en hoe heten de stranden? ik wil dan graag in de omgeving wat kunnen zien maar ook lekker op een handdoek in de zon liggen en denken, ohhh wat is het hier mooi …
Mijn mooiste strand wat ik in Vietnam gezien heb ik op Phu Quoc echt het bounty gevoel. Hier kun je komen door een vliegtuig te nemen van Ho Chin Minh naar Phu Quoc het is namelijk een eiland. Of met de bus naar Rach Gia en daar de boot nemen naar Phu Quoc.
Verder ben ik alleen in Nha Trang en Hoi An aan de kust geweest en vond het niet echt indrukwekkend. Als ik ooit nog een keer terug ga naar Vietnam dan ga ik naar Phu Quoc maar dan wel in luxe naar La Veranda een 5 sterren hotel daar.
Mui Ne Beach heb ik ook erg mooi gevonden. Naast op het strand te vertoeven, kun je ook de omgeving bekijken. Mui Ne zelf is een heel leuk vissersdorpje en de natuur rondom Mui Ne is net weer wat anders dan in de rest van Vietnam. Aparte vegetatie en je hebt er rode, gele en witte duinen waar je vanaf kunt glijden. De resorts liggen aan het strand, dus je stapt zo van je hostel/ hotel het strand op. Naast de duurdere resorts zijn er ook goedkope guesthouses, dus je kunt er goed terecht als backpacker en ook als je wat meer luxe wilt.
Toen ik er was in 2007 had ik bijna het strand voor mezelf alleen, maar ik heb begrepen dat er nu wat meer toeristen zijn. Het lijkt mij zeker nog de moeite waard.
En verder lijkt mij Phu Quoc heel mooi. Wanneer ik terugga naar Vietnam, ga ik er zeker naartoe!
Phu Quoc heeft een van de mooiste stranden zoals Moira schreef, en in jouw periode, februari?, heeft het dan ook een goed klimaat.
Gezien jouw budget en wat er te doen is de volgende link http://www.discoverphuquoc.com/
In Nha Trang kan het weer tegen vallen, maar voor hetzelfde geld is het fantastisch.
Er is wel meer nachtleven en meer te zien in de stad en omgeving en de stranden zijn top.
Ga je naar Monkey island in Nha Trang heb je het gehele strand voor jezelf. Er komen wat mensen naar de apen kijken en gaan weer weg. Er is een terras, restaurant enz. Op mijn profiel staan enkele foto’s van Nha Trang en de foto met de speedboten is genomen op monkey island.
Voor elke prijsklasse is er verblijf; van dure resorts, tot midrange hotels en guest houses.
Mui Ne
Mooie stranden maar vanaf een uur of 11 begint het wel te waaien en daar profiteren met name de kite surfers dan van.
Mooi strand, begint weer terug te spoelen, en voldoende eetgelegenheden en cafe’s aan de strip tegenover de resorts. Voor elke prijsklasse is er een verblijf te boeken.
Volgens mij is juli nog voor de regentijd in het zuiden.
Wij zijn vorig jaar in september naar Phu Quoc geweest en qua stranden is het inderdaad echt het Bounty-gevoel. Gewoon scootertje huren en lekker het eiland rondtoeren. Nadeel was dat wij er in de regentijd zaten en een beetje off-season, dus het was erg/te rustig en vrij nat. Wel erg mooi!
Ik heb ook via dit forum vernomen dat er momenteel vele Russische toeristen in Mui Ne verblijven. Zelf heb ik die ervaring niet (in 2007 dus, maar dingen kunnen snel veranderen). Iemand nog een recente ervaring met Mui Ne?
Verder kan het zeker regenen in juli, met name in het zuiden, maar het weer blijft lastig te voorspellen. Het is ook maar net hoe vervelend je het vindt om in de regen te vertoeven om te bepalen of je wel of niet gaat. Lastige keuze, omdat het weer dus lastig voorspellen is. In principe valt juli wel in het regenseizoen, maar toch zijn er mensen met ervaring met een droge tijd in juli…
Ik kom net uit Mui Ne en we vonden het geweldig. We waren er dus eind september en het was echt hel erg rustig, was bijna geen kip. Maar het seizoen schijnt oktober (nu dus) pas te beginnen, omdat dan de wind ook wat sterker wordt (was nu de meeste dagen niet sterk genoeg voor het kitesurfen helaas). wij hebben geen Rus gezien, maar je ziet heel erg duidelijk dat er wel veel Russen komen; veel menukaarten komen ook in het Russisch, winkels en restaurants hebben Russische namen (zagen een ‘Moscow kitchen’) of in ieder geval teksten op hun gevels staan.
Ik zou Mui Ne zeker aanraden, maar misschien niet in het hoogseizoen (tot wanneer dat loopt zou ik niet weten).
Ook wij hebben in Mui Ne geen rus gezien maar het viel wel op dat aan het begin van Mui Ne er veel borden ook in het Russich waren maar verder op, waar wij zaten, helemaal niet. Wij zaten er afgëlopen augustus en hebben er 5 dagen prachtig weer gehad. Dat is dus altijd afwachten. Ik denk inderdaad dat als je echt voor het bounty gevoel gaat je naar Phu Quoc moet gaan. Wij zijn er uiteindelijk niet naar toe gegaan maar dat had puur financiele reden omdat we twee keer moesten vliegen. Het lijkt me ook prachtig.
Het hoogseizoen loopt zo’n beetje van novenber t/m april.
Het is eigenlijk wel vreemd, omdat dan de stranden het meest last hebben van de erosie.
Dit begint rond november en tegen maart is het zand weer teruggespoeld.
Russen zitten vooral rond Bamboo vlillage en vandaar zeg maar 200 mtr. naar en en 200 mtr. naar rechts in deze periode. Daar moet je, ik heb ze niet geteld, rekenen op ongeveer 60% rus.
Wil wel een kanttekening maken, deze russische touristen zijn anders dan de russische in bv Turkije.
Omdat de meeste geen engels kunnen verstaan en spreken zoeken ze ze contact bij elkaar en zo heb je dan meteen hele groepen, die in restaurants en bij het zwembad, strand overheersend kunnen zijn.
Ze praten nogal luid, maar dat is hun cultuur waarschijnlijk.
Kies je voor resort boven de $150 dan heb je de meeste kans, wanneer je dit zou willen, deze mensen minder tegen te komen. Of dit ook geld voor hostels ed zou ik niet weten, omdat ik daar geen gebruik van maak.
Dit is overigens niet specifiek voor Mui Ne maar zie je eigenlijk op elke populaire strandlokatie ( Nha Trang, Phu Quoc ed ).