In de zomer gaan wij (5 personen) 3,5 week naar Vietnam! We reizen van noord naar zuid en willen graag een beetje aan het eind van de vakantie een paar dagen op een eiland of mooi strand verblijven.
We lazen dat er een aantal mooie eilanden helemaal in het zuiden van Vietnam liggen maar we weten niet of dat slim is ivm het regenseizoen. Kan iemand daar meer ver vertellen?
Mui Ne ligt wel mooi op de route. Hoe is het strand en weer in juli/augustus daar?
We hebben ook goede verhalen gelezen over Whale island (bij Nha Trang). Klopt het dat daar maar 1 resort is (whale island resort)? Deze vinden we namelijk best duur, dus dan zal dat al afvallen.
Of heeft iemand andere goede tips?
Alvast bedankt!
Isja
Ik vind dat voor een strand vakantie in de zomer het best doorgebracht kan worden in Hoi en omgeving.
Maar met de regen kan je het nooit zeker weten, maar is normaal gesproken een goede lokatie in Juli.
Normaal is Mui nee in januari ook droog en zonnig, maar ben daar enkele jaren geleden gevlucht na 3 dagen continu regen en het strand was zelfs weggespoeld.
Heb er fotoās van geplaatst op deze site bij "erosie Mui Nee / Phan Thiet ".
Kan dus ook gebeuren.
Maar ik denk dat hoi An ook wel op de route zal liggen, is het misschien een idee om daar wat langer te blijven en dan verder naar het zuiden gaan.
Dan een korte strandvakantie erbij in vung Tau wanneer het weer goed is; is maar 1.5 uur van Saigon met de ferry.
Is het weer minder, dan is er nog voldoende te doen in het stadje om je te vermaken.
lees zojuist dat je in Muine Phan tiet bent geweest en veel regen hebt gehad.
Wij zitten onze vakantie al te plannen voor december kerst en oud en nieuw en hebben ons oog laten vallen op Muine.
Denk je dat we dat wat regen betreft beter niet kunnen doen?
We zijn afgelopen jaar naar sri lanka geweest en was zo slecht wat weer betreft.
Graag je advies en Is het een goede strandbestemming?
En wat is het beste om van ho chi min daar te komen.
Missschien ook een tip voor een mooi kleinschalig schoon hotelletje.
Klopt, geloof dat was in 2010 en toen regende het 3 dagen aan 1 stuk.
Het was echt een uitzondering en omdat het ik het in een antwoord in dit topic schreef is om aan te tonen dat ik ook niet weet wat het weer wordt in een bepaalde periode.
het overviel ons ook omdat dit uitzonderlijk is.
De overige bezoeken ( 6x ) in Januari waren overigens zonnig en warm en helemaal geen regen.
Hotelletje
In Mui Nee heb je die eigenlijk niet, je moet meer denken aan resort en dan variƫrend van 15 villas t/m 800 kamers.
Mensen die , zeg 3 jaar geleden, naar Mui Nee zijn geweest, kennen het niet meer terug.
De gehele kust is volgebouwd met resorts en de strip is zeker 5 kilometer langer geworden.
Maar omdat je mij vraagt om iets kleinschaligs, is misschien dit iets voor jullie.
Omdat het zo klein is en heel gewild, zou ik zo snel mogelijk boeken wanneer je dit wilt.
Is wel misschien aan de prijs, maar echt geweldig.
Zwembad, 2 restaurants, strand bar, zwembad met bediening, geweldig mooie villas.
Het makkelijkste is, om in Mui Nee te komen, door een bus te nemen; zeer veel keuze.
Prive vervoer kan ook, maar reken dan op iets van rond de 150 USD enkele reis.
Trein is geen optie, omdat je dan ook nog veel tijd ( 1 a 1.5 uur ) kwijt bent aan het reizen naar het strand ( vanaf het station ) en de treinreis op zicht net zo lang duurt in tijd als de gehele busreis.
Heel erg bedankt Ton voor je tips.
Wij willen inderdaad snel alles boeken en hebben een klein hotelletje gevonden wat beter aan sluit op ons budget.
Ook nog een vraagje wij hebben veel gereisd in indonesie en is het lokale vervoer erg goed tuktuk of zoiets.
Is dat ook in Vietnam?
Denk je dat je met de bus makkelijk van Saigon naar Mui Ne komt?
Fijn dat je zo enthousiast reageert super fijn en bedankt alvast.
Hartstikke bedankt voor je positieve reaktie op mijn post, vind ik geweldig om te lezen.
Helaas, een tuktuk heb je niet niet Viet Nam in die mate als in Cambodja of Indonesiƫ.
Wanneer ik er over na denk, eigenlijk helemaal niet of je moet ze huren via een bureau.
Ik zou echt gaan voor de bus naar Mui Nee, je bent er in 4 a 5 uur en je hebt de maatschappijen echt voor het uitkiezen, zodat je daar misschien wat financieel voordeel , met wat zoeken, kan halen.
Ben heel benieuwd waar je verblijft in Mui Nee, zou je willen delen aub, misschien dat andere mensen dit ook interessant vinden voor hun vakantie.
Tuurlijk is dit een super reactie van jou Ton!
Wij willen eigenlijk direct vanuit het vliegtuig verder naar Muinee. Kun je uit het vliegtuig de bus direct nemen ?
Of staan daar taxis waar je gebruik van kan maken? Ik bedoelde eigenlijk als je bv aan de ene kant van muinee bent kun je makkelijk met vervoer naar de andere kant?
Ook een vraagje wanneer kunnen we het beste tickets boeken?
Welke maatschappij is het beste om mee te vliegen?
Nou weer een hoop vragen Ton hoop dat iemand ze kan beantwoorden.
Wij denken aan het Muine hill villa hotel. Weer bedankt en we zijn eruit dit word het Vietnam Muinee>
Helemaal blij gr Yolanda
Ik denk dat je bedoeld dat je vanaf Saigon vliegveld meteen op de bus wilt stappen naar Mui Nee.
Goede vraag, durf ik je niet te vertellen omdat ik hier geen ervaring mee heb.
Ik heb even gekeken naar jouw keuze en ziet er inderdaad leuk uit en voor een goede prijs.
Heb, sorry, wel even een opmerking over hotels die niet aan het stand liggen en geen binding hebben ( weet even niet hoe ik dit anders moet zeggen ) met een hotel direkt aan het strand.
Lligbed is dan wat moeilijker te verkrijgen omdat alle stranden prive zijn en alleen ligbedden voor hun gasten hebben.
Bij de grote resorts kunnen ze natuurlijk dit nooit bijhouden.
Deze zijn ook meestal al te weinig voor al hun gasten zodat het asociale handdoekje leggen al vroeg begint.
Zou dit even nakijken om een eventuele teleurstelling te voorkomen.
Vervoer in Mui Nee zelf.
Taxiās voldoende
Vliegen,
Misschien lees ik ergens overheen, maar welk traject?
Hoop dat je nog steeds de blije Yolanda blijft en we staan paraat om je vragen te blijven beantwoorden.
Hai Yolanda,
Van uit HCMC gaan bussen naar Mui Ne. Ik weet niet of er direct vanaf het vliegveld bussen gaan. Wel vanuit backpackerstreet (kom even niet op de naam). Vanuit deze straat hebben wij de nachtbus genomen om 20u en we kwamen om 1.00u aan bij ons hotel.
Het hotel dat wij hadden geboekt was Jardin des Thes. In de tijd dat wij er waren (eind aug 2014) waren wij samen met een ander stel de enige gasten.
Wellicht heb je hier iets aan
Super voor al jullie adviezen vlucht geboekt hotel ishet la marina geworden.
Volgens de eigenaar kun je bij sommige restaurants bedjes krijgen.
We worden door het hotel opgehaald kisting 70 euro.
Hoop dat weeƫn goede keuze maken.
We zijn geen backpackers we zijn allebei ruim 50 .
Ton en Bjƶrn echt super bedankt
Ik wil jullie een heel fijne tijd toewensen in het mooie Viet Nam.
Heb je eventueel nog vragen, laat het weten, we proberen deze te beantwoorden om zo jullie vakantie helemaal top te maken.