Beach resort Vietnam

hallo allemaal,

in onze 3 en halve week in vietnam zouden wij ook graag een halve week lekker relaxen op het strand.
het lijkt mij leuk om echt zo’n hutje aan het strand te boeken.
weet iemand waar dat kan?
het liefst in de buurt van nha thrang.

Groetjes

Hoi Ilona,

Zelf vond ik het heerlijk om in Mui Ne Beach te verblijven in het Hong Di Guesthouse. Je zit daar aan het strand en er bevinden zich op de binnenplaats van het guesthouse vele hangmatten. Ik weet niet of het nu (drie jaar later) nog zo rustig is op het strand daar (ook al zijn er vele resorts gebouwd), maar in juni 2007 had ik het strand bijna voor mij alleen. Licht misschien ook aan het seizoen. Maar dit is mijn tip.

Anderen nog leuke suggesties?

Groetjes,

Anne

Hoi Anne,

Het strand voor je alleen hebben is daar bijna voorbij, want ongeveer 40 meter verderop zit een Russische kitesurfschool. Overigens bestaan de toeristen in Mui nee voortaan voor 75% uit russen. Prijslijsten buiten de restaurants zijn in het Russisch en wat kleiner in het engels. De sfeer van het guesthouse is overigens wel behouden. Maar overal langs de kust stampen ze resorts uit de grond.
Ik was er voor het eerst in 2005 en daarna 2 keer per jaar, afgelopen januari voor het laatst en de veranderingen tussen 2005 en 2010 zijn gigantisch.

gr
Ton.

Op dit moment is Mui Ne nog wel klein vergeleken met Nha Trang. Ik ben het zeker met Ton eens dat het erg hard gaat en dat de Russen het er voor het zeggen hebben. Ik heb er geen problemen mee gehad, maar de eerste high buildings waren vorig jaar toch al wel een feit!
Ik denk wel dat je hier op dit moment nog de meeste “hutjes” vind.

Groetjes
Edwin

Oh, wat jammer! Ik was er al bang voor. Toch blijft de natuur er erg mooi en blijft het van duinen afglijden leuk.

Wat apart dat er nu menu’s in het Russisch zijn. Wel slimme marketing, maar toen ik er was in 2007 hadden ze naast Vietnamese menu’s alleen Engelse (met de nodige spelfouten, hihi).

Groetjes,

Anne

Wij hebben een geweldige ervaring gehad in The Sailing Club in Mui ne!
Echt helemaal top.

Wat super Jolien!

Groetjes,

Anne

Ja en misschien ook noemenswaardig dat dit ik in dit resort niet 1 rus ben tegengekomen. Over mui ne zelf kan ik niet veel zeggen. Na een hele backpacktrip zijn wij uiteindelijk een week lang niet verder gekomen dan het resort zelf en het strand :wink:

Grote gebouwen heb ik overigens ook niet gezien

Voor foto’s: