Heeft iemand nog een tip voor een (onbekend) guesthouse of hotel in Mui Ne? De planning is om hier oud en nieuw te vieren maar ik ben niet de enige want alles wat ik tot nog heb aangeschreven zit volgeboekt.
Hallo Mliesa,
Het is in jouw periode hoogseizoen; Australie, new zeeland, en de rest van de regio hebben zomervakantie. Ik denk dat je misschien het beste een Vietnamese reisorganisatie kunt mailen.
Die hebben de kamers geboekt, zoals het in europa ook gebeurt. Als particulier is het toch moeilijk om hier tussen te komen in het hoog seizoen.
Misschien dat Saigon Tourist, de allergrootste speler op dit gebied en staatsbedrijf, iets voor je kan betekenen. Alternatief is misschien Nha Trang, zag nog diverse hotels met vrij kamers in de diverse prijsklasses ( van 21 tot 400 dollar ).
Waag er een mailtje aan kost je tenslotte niets.
gr
Ton.
Op een aantal restaurants na, valt er volgens mij toch niet echt veel te vieren in Mui Ne. Het is meer een plek waar je heen gaat voor de rust. Wil je echt oud en nieuw vieren, dan heb je wellicht kans in Nha Trang, waar regelmatig wat wordt georganiseerd. Oud en Nieuw in Vietnam wordt niet heel groot gevierd, dat doen zij begin februari. In Nha Trang heb je tevens meer guesthouses, waar je makkelijker terecht kan. Mui Ne is toch een stuk kleiner, vandaar dat veel al vol zit. Probeer inderdaad eens een lokale touroperator… zij hebben nog wel eens allotments met hotels.
Hallo Mliesa en EdjeQ,
Nieuwjaar en oudjaarsavond wordt in Viet Nam echt wel uitbundig gevierd. Overal wordt ook vuurwerk afgeschoten en worden de laatste secondes geteld. In bv. Saigon staat het gehele kruispunt bij het stadhuis tot opera house helemaal vol mensen en zijn er dj’s aan het werk. ook bij de Notre dame en andere plekken in de stad. Wij waren er in dec/jan 2006/2007
Omdat het uitgaansleven in Nha Trang wat verder is dan in Mui Ne bruist het hier wat meer.
Vooral door de aanwezigheid van grotere discotheken zoals bv Sailors club, Why not bar enz.
Deze zitten wel tjokvol en de prijzen zijn wat hoger voor deze avond. Hier waren we in dec/jan 2007/2008.
Het klopt wel ongeveer wat EdjeQ schrijft, dat het wat rustiger is in Mui Ne.
Maar het aantal restaurants is toch iets hoger dan een aantal; ik heb ze niet geteld maar schat toch zeker ergens rond de 80/125 langs de gehele strip ( zeer voorzichtige schatting ). Alle restaurants van de resorts zijn gewoon voor iedereen toegankelijk ( heb ik meegeteld ); alleen met oudjaar niet allemaal.
Dezel resorts organiseren dan een avond met eten en drinken die moet elke gast betalen ( ook maakt ie er geen gebruik van ) en de prijzen kunnen behoorlijk zijn. ( geld overigens voor meerdere hotels/resorts in geheel Viet Nam).
Langs de strip vind je ook meerdere bars, ook met live muziek. Deze kun je gewoon bezoeken na 24.00 uur, of van te voren, wanneer je geen gebruik maakt van het arrangement van je verblijf of er geen aangeboden wordt. In dat geval organiseren ze wel iets en dat is dan weer toegankelijk voor iedereen. Waren hier in 2008/2009.
Afgelopen nieuwjaar hebben we in Nederland doorgebracht want we waren door vrienden uitgenodigd voor TET te vieren in Viet Nam.
Dit jaar zijn we in Saigon met oud en nieuw omdat wij dit wel de mooiste oud en nieuw vonden in Viet Nam. Je hebt weleens waar geen zee bij de hand, maar er wordt volop gefeest en de straten en etalages zijn mooi versiert in de kerstsfeer.
Wanneer Mui Ne of Nha Trang niet mocht lukken, is dit misschien ook een alternatief. Een verblijf daar regelen is wel te doen.
gr
Ton.
Hallo Tom & Edq,
Ontzettend bedankt voor jullie tips en het delen van jullie ervaringen. Ik heb een aantal lokale reisorganisaties benaderd en wacht nog even af of ze misschien nog met iets komen in Mui Ne omdat hier toch mijn voorkeur ligt.
Nha Trang is misschien nog een optie omdat ik de zee toch wel heel erg fijn vind. Hoewel Saigon ook wel erg gaaf klinkt! Ik ga er nog maar eens eventjes over na denken, maar niet te lang voordat hier ook alles vol raakt.
groetjes en Tom veel plezier straks met Oud en Nieuw in Saigon!
Marlies
Hallo Ton & Marlies,
Ton heeft gelijk… Mui Ne groeit als kool. Een “aantal” restaurants is wellicht inmiddels een understatement. Wat ik meer bedoel eigenlijk is dat Nha Trang een echte stad is, wat denk ik leuker is om Oud en Nieuw te vieren. Net als in Saigon is hier meer kans op georganiseerde buiten activiteiten. Bekijk bijv. de website: www.sailingclubvietnam.com/scnhatrang.php
Probeer anders een booking.com of agoda.com deze sites hebben vaak nog wel kamers waar veel touroperators worden geweigerd met boekingen. Sommige hotels in Mui Ne houden namelijk kamers achter de hand.
Succes en ik hoop dat je (en Ton) een mooie oud en nieuw kan vieren in Vietnam, ik ben jaloers!
Edwin
Even een berichtje tussendoor: Ton en Edwin, goede tips! Bedankt voor jullie input!
En Ton en Marlies, alvast veel voorpret gewenst voor oud en nieuw. Ik denk dat menig forumgebruiker wel mee wil in jullie koffer. Ik in ieder geval! ![]()
Groetjes, Anne
Ha Ton,
Mui Ne voor een redelijke prijs is me niet gelukt dus ik ga door naar Saigon.
Lijkt me ook wel erg leuk om hier een keer O&N mee te maken. Zijn er nog specifieke stadsdelen waar het leuk is? Ik heb gelezen dat er een backpackers gedeelte is dus hier zijn waarschijnlijk genoeg mensen maar is er ook nog een ander gebied wat er uitspringt qua oud en nieuw viering
gr,
Marlies
Hallo Marlies
Wat Ton al aangaf is dat er veel activiteiten zullen zijn rondom het opera house. Tevens zal er vast vuurwerk zijn bij de rivier. Althans dat was wel het geval tijdens de Tet. In het centrum zal het druk zijn rond de straten Dong Khoi (Opera house is hier gevestigd) en Le Loi.
Het backpackers gedeelte bevind zich rond de straten Pham Ngu Lao en De Tham. Hier zal je meer de cafeetjes vinden en de goedkopere restaurantjes. Een leuk gebied met veel toeristen. Hier vind je ook veel guesthouses!
Hallo Marlies,
Niets aan toe te voegen wat Edwin schreef.
Wel jammer dat je eerste keus niet gelukt is, maar in Saigon is het ook fijn vertoeven en er is van alles te doen.
Ik verblijf zelf in Hotel Continental en heb de kamer gereserveerd op de eerste verdieping op de hoek ( uitzicht in dong koi street, operahouse en le loi ). Nu maar hopen dat ik hem ook daadwerkelijk krijg.
tip
Op you tube staan filmpjes van de diverse lokaties door heel Saigon heen van oudjaarsnacht.
Zo krijg een indruk.
Misschien komen we elkaar wel ergens tegen.
Kijk maar even op de Avatar, de man is overigens Richard Hammond van top gear ( foto is genomen in de ZanZbar in Saigon oktober 2008 ).
Veel plezier in Saigon,
Ton.
Klinkt er leuk allemaal zo rond het operahuis! Bedankt weer voor jullie expertise
en wie weet lopen we elkaar inderdaad nog tegen het lijf!
groet
marlies