route Mui Ne

We willen in april een paar dagen naar Mui Ne, vertrekkende vanaf HCMC. Nu komen we hierover verschillende adviezen tegen v.w.b. het reizen er naar toe. Er wordt gezegd reizen tot aan Phan Thiet en dan met bus/auto. Andere zeggen dat men tot aan Mui Ne met de trein kan komen, anderen geven dat het niet meer mogelijk is. Compleet busvervoer vanaf HCMC wordt aangeraden. Wat lijkt het beste om te doen?

alvast dank
Ton & Pauline

hallo Pauline en Ton.

Ik zal je uit de droom proberen te helpen.
je kan niet tot aan Mui Nee komen met de trein; er is namelijk geen station daar.
Wanneer je van Saigon komt reis je naar Phan Thiet en dan met taxi of lokale bus naar de resorst; is gemiddeld 20 km afhankelijk van je resort / hostel/hotel.

Goede en goedkope optie is de bus en deze brengt je naar je resort of zeker heel dicht in de buurt.
Dan ben je voor een dollar of 2 a 3 hooguit in je resort, met de taxi, wanneer je niet wilt lopen natuurlijk.
Kans is groot dat je voor je resort kan uitstappen.

Bus is de 1 na beste ( vwb gemak ) optie, maar wel de goedkoopste.

Beste ( vwb gemak ) optie is prive vervoer, maar dan ben je 3 a 4 x zoveel kwijt , maar dan wordt je opgehaald bij je Saigon hotel en afgezet bij je Mui Nee verblijf.

hoop dat dit je wat helderheid geeft?

gr.
Ton.

Je geeft aan dat de trein optie duurder is, maar je bedoelt/adviseert toch met de trein naar Phan Thiet en vandaar uit met de bus naar Mui Ne?
Ik neem aan dat je niet bedoelt om met de bus van Saigon naar Mui Ne te gaan, of toch?

Pauline

Hallo Pauline,

Soms is voor mij het helemaal duidelijk ga dan te snel en kan het zo wat onduidelijk overkomen.

Maar wat ik wou schrijven

Trein is duurder dan de bus en duurt langer dan bus
bus is goedkoper, kortere reistijd en zet je bijna tot aan je resort af of helemaal ( niet helemaal dan max. 2/3 USD taxi kosten of lopen )
Prive vervoer 3 a 4 x zo duur als bus.

keuze laat ik graag aan jullie.

Sorry voor de onduidelijkheid, maar dit is wat ik bedoelde.

gr.
Ton.

dus nog even voor onze duidelijkheid, zodat wij het ook goed begrijpen ;-), van saigon met de bus naar Mui Ne…???

Hallo pauline,

Ja volgens mij wel, maar kan niet in ieders knip kijken en reistijd

Kosten prive naar Mui Nee is 125 USD voor 2 personen
Kosten bus is 20 USD pp ( afhankelijk van je maatschappij keuze natuurlijk ) + eventueel 2 a 3 USD voor jullie tweeën = 44 / 46 USD , dus denk dat de bus dan een goede en beste optie is.

Dus bus zou mijn advies zijn.

gr.
Ton.

Dag Ton,

het gaat dan de bus worden… we moeten even kijken vanaf welk station of welke busmaatschappij, maar dat zal ons vast wel iemand kunnen vertellen. Lijkt me daarnaast ook erg gezellig en weer een andere vorm van reizen.

hartelijke dank voor je effort

groet T&P

1 like