Wij gaan 5-2 naar Vietnam toe we hebben er zin in!!!
Zo gaande weg het uitstippelen van de route vraag ik me af hoe we van Nha trang naar HoChiMinh het beste kunnen reizen?
Wij willen naar Mui Ne gaan omdat dit minder touristisch is dan Nha Trang heeft iemand ervaring? we zoeken een plek om twee dagen van prachtige stranden te genieten:zon02: geen costa brava effect;)
mijn vrouw en ik gaan ook op 27 januari naar vietnam en verblijven ook in Nha Trang. Wij gaan van Saigon naar Nha Trang met de trein. Kijk dus hier maar even, wellicht is het was
Van Nha Trang naar Mui Ne kun je ook goed met het open busticket doen. Je wordt van A naar B gebracht, is goedkoper dan de trein, sneller, makkelijker dan met het lokale ov en de trein en je kunt gaan wanneer je wilt. Je wordt vaak bij je hotel (of bij een verzamelpunt vlakbij) opgehaald en weer bij hotels afgezet waar je een kijkje kunt nemen of je daar wilt verblijven. Zo niet, dan kun je gewoon op eigen houtje een hotelletje zoeken. Als deze nog bestaat (er worden heel veel guesthouses neergehaald en grote luxe resorts komen er voor terug), dan raad ik het Hong Di Guesthouse in Mui Ne aan. Lowbudget in een bungalowtje aan het strand met op de binnenplaats allemaal hangmatten. Heerlijk…!
De open bustickets zijn te halen bij de vele tourbureautjes in Vietnam en vaak zelfs bij je hotel. Het reizen is er zo makkelijk geregeld! Je kunt kiezen voor een heel (alle plaatsen die je aan wilt doen, heb je dan al tickets voor) ticket of losse tickets te halen in de plaats waar je op dat moment bent.
Van Mui Ne kun je weer met het open busticket naar HCMC. Of misschien zelfs een bezoek brengen aan DaLat
De site van corenwilna is trouwens een goede voor als jullie van tevoren in Nl een treinticket willen boeken!
Dank voor jullie tips, de site die corenwilna aanraden heb ik bekeken en het wordt de nachttrein van nha trang naar HCMC.
En Anne we gaan die bungalow zoeken! klinkt heerlijk zo’n hangmat!
Vanavond gaan we het "starthotel"boeken in Hanoi, nog tips voor een leuk hotel in de old quarter??
Als jullie low budget hotelletjes zoeken, dan raad ik het Star Hotel en Ocean Star Hotel aan. Zitten in hetzelfde straatje, ongeveer schuin tegenover elkaar. Het eerste hotelletje heeft zelfs een bad en beide zijn ze heel schoon.
het is het happy hotel hanoi geworden, op basis van…klinkt wel leuk die drie h’s
t zag er schoon uit, en prima recensies, we zien wel.
groetjes Rebecca