Voorlopig reisschema: iemand tips/aanvullingen/opmerkingen?

Enige dat geboekt is zijn de vliegtickets naar Bangkok en van Bankong naar Hanoi, en terug via Saigon. De rest is voor ons nog vrij te bepalen.

Wat denken jullie? Is dit te druk/teveel? Is Mui Ne de moeite waard? Of beter Phu Quoc? En welk vervoer? Nog een tip om er ergens iets origineels doorheen te gooien along the way? Reis is vooralsnog redelijk volgens de standaard. Maarja, die standaarden zijn er niet voor niets denk ik dan.

We gaan overigens met z’n tweeen.

**Vrijdag 10 oktober – **20:45 vlucht Amsterdam à Bangkok (Nederlandse tijd)

**Zaterdag 11 oktober -**12.30 aankomst Bangkok (Thaise tijd), rest van de dag in Bangkok

**Zondag 12 oktober – **In Bangkok

Maandag 13 oktober - In Bangkok, 18.25 vlucht Bangkok-Hanoi, 20.25 aankomst Hanoi

**Dinsdag 14 oktober – **In Hanoi

Woensdag 15 oktober - In Hanoi, ca. 21.30 nachttrein Sapa

**Donderdag 16 oktober – **ca. 06.00 aankomst Sapa

**Vrijdag 17 oktober – **Sapa, ca. 21 uur trein Hanoi

**Zaterdag 18 oktober –**Hanoi à trip Halong Bay

**Zondag 19 oktober – **Trip Halong bay à Hanoi

Maandag 20 oktober – 10.55 vlucht Hanoi à Hue 12.05

Dinsdag 21 oktober – 10.37 trein Hue à Da Nang bus à Hoi An

**Woensdag 22 oktober - **Hoi An

Donderdag 23 oktober - Hoi An ’s nachts 03.58 trein à Na Thrang

**Vrijdag 24 oktober – **12.37 aankomst Na Thrang

Zaterdag 25 oktober - Na Thrang

**Zondag 26 oktober – **Na Thrang à Mui Ne (via Pan Thiet, BUS OF TREIN?)

Maandag 27 oktober - Mui Ne à Ho Chi Min

Dinsdag 28 oktober - Ho Chi Min

**Woensdag 29 oktober - **Ho Chi Min dagtrip dagtrip Chu Chi tunnels

**Donderdag 30 oktober – **Mekong

Vrijdag 31 oktober - Mekong

Zaterdag 1 november – Ho Chi Min

Zondag 2 november - 17.50 vlucht Ho Chi Min City –Bangkok (Vietnamese tijd). 19.15 aankomst Bangkok (Thaise tijd), 23.55 vlucht Bangkok-Schiphol (Thaise tijd)

Maandag 3 november - 05.50 aankomst Amsterdam (Nederlandse tijd)

dit stukje lijkt me een beetje te vermoeiend. wij konden voor de slaaptrein geen kaartjes meer krijgen en moesten dus zitten. vanuit lao chai (of sapa ) kan je ook naar bac ha hier is op zondag een markt waar vooral mensen uit de bergen naartoe komen. als je hier naartoe zou willen kan je in de planning dinsdag ticket gaan regelen voor de trein dan eerst halong bai doen dan vrijdag naar sapa op zondag een tripje vanuit sapa naar bac ha en je af laten zetten bij het station zodat je nog met de trein van zondag avond terug kunt naar hanoi.

dalat vonden wij erg mooi zie ik niet in jou planning terug maar mss nog de moeite waard om naar toe te gaan.

in nha trang zit in modderbad. heerlijk.

mui ne is wel leuk, je hebt de zandduinen maar het strand is niet zo schoon iig waar wij zaten niet , maar wij vonden persoonlijk nha trang leuker.

Bij Nha Trang krijg ik een massaal Benidorm achtig idee, of heeft het wel degelijk veel meer charme? Mui Ne heeft fraaie resorts waar volgens mij verder niks te doen is dan aan het strand zitten, en da’s wel even lekker relaxed. Maar niet erg schoon daar dus?

nha trang was niet zo druk hoor. alleen er is idd wel hoogbouw. maar als je naar het vissersdorpje gaat dat is wel leuk. het strand kon je trouwens 's middags niet echt gaan liggen het waaide toen veel te hard iedere middag, tot een uur of 2 was het wel te doen.

mui ne vonden wij niet zo leuk omdat het een hele uitgestrekte plaats was. niet zo gezellig. maar idd mooie resorts en die hebben allemaal een eigen strand en dat zal vast wel schoon zijn. wij zaten in een guesthouse met een eigen strand maar dat was niet echt schoon.

in Nha Thrang kun je ook goedkoop duiken. Niet de mooiste locatie op aarde, maar wel een besteding van de dag. (Ik ben niet iemand die graag op het strand zit :))

misschien avontuurlijk ideetje voor als jullie straks in VietNam zijn!?:

**Ontdek ‘the real Nam’… ga met een Easyrider mee! **
Kijk hier maar eens voor mijn ervaring (en meer info + foto’s)

Succes met de voorbereidingen

Groetjes Broniya

:wereld: broniya.reismee.nl

jammer dat jullie dat zo kort doen wij vonden het het mooiste van onze vakantie 3 nachten daar gebleven waaronder 2 homestays echt te gek.
in hoi an hebben we fietsen gehuurd gewoon dr op uit en maar zien waar je terecht komt.
veel plezier

**Dinsdag 14 oktober – **In Hanoi

Woensdag 15 oktober - halong bai
Donderdag 16 oktober – halong bai-hanoi 21 uur naar sapa
Vrijdag 17 oktober – aankomst sapa
Zaterdag 18 oktober –
zondag 19 oktober terug naar hanoi
Maandag 20 oktober – 10.55 vlucht Hanoi à Hue 12.05

zo zou je een dag langer in sapa hebben. vonden wij ook zeer de moeite waard, al was het bij ons maar 2 graden.

Ik zou beter naar Phu Quoc gaan is veel mooier. Witte stranden die erg schoon zijn en helderblauw water. Wij vonden dat het mooiste van Vietnam. Je kunt van Ho Chi Minh vliegen naar het Phuc Quoc en dat ook terug.

gr van Moira