Vervoer Ho chi minh - Mui ne - Nha trang

Hoi reizigers,

rijden er treinen van ho chi minh naar mui ne en van mui ne naar Nha Trang?

Hoe zijn jullie ervaringen met de open tour bus? Want ik hoor nogal verhalen dat deze niet veilig zijn en er nogal veel ongevallen met bussen gebeuren in Vietnam.

Ik vermoed dat er een aparte bagageruimte wordt voorzien voor koffers (wij hebben geen trekkerszak maar koffer).

Groetjes

Hallo Kennel,

Er rijden geen treinen van Saigon naar Mui Ne. De trein gaat naar Pan Thiet en dan moet je ( als je het strand bedoeld met de resorts) nog vervoer regelen voor de laatste 20 km.
Er gaan wel bussen naar het strand prijs weet ik niet; reken voor een taxi ergens rond de $10.

Van Mui Ne naar Nha Trang moet je naar een station genaamd Muong Man; ligt rond de 1 uur rijden van Mui Ne beach ( afhankelijk waar je zit) en dan 3 uur treinen. Met de bus naar Nha Trang vanaf Mui Ne beach is rond de de 5 uur

Andere optie is om dit gehele traject te laten verzorgen door een bureau en dit kost je ongeveer in totaal ( dus Saigon - Mui Ne $80 en Mui Ne - Nha Trang $80 ) $160 van hotel naar hotel.
Prijs is natuurlijk afhankelijk van het kantoor; even shoppen dus.

gr
Ton.

gr
Ton.

Ik ben met de opentourbus door Vietnam gereisd. Er zitten zeker chauffeurs tussen waarvan je je afvraagt waar (en of!) ze hebben leren rijden, maar die kun je ook als taxichauffeur treffen of wanneer je bij iemand op de motor stapt. Ik heb de opentourbus dan ook niet als vervelend ervaren.

Je bagage komt deels op het dak te liggen, als ik me goed herinner. Zeiltje erover tegen de regen. Het maakt dus niet uit wat voor een vorm je bagage heeft, het past altijd wel. (Al denk ik dat een rugzak in Vietnam echt makkelijker reist dan een koffer!)

Neem wel een trui en/of een shawl mee de bus in, de AC staat soms erg koud!

Ook ik heb het open bus ticket fijn gevonden. Mijn bagage werd gewoon onderin de bus gelegd (in 2007) en alle soorten bagage kunnen gewoon mee met de bus. Met het open bus ticket kun je zelf bepalen van waar naar waar je naartoe gaat en wanneer en is goedkoop. Je hebt dit zo bij een tourbureautje geregeld, of soms via je hotel. Je wordt ook vaak bij je hotel opgehaald en bij een ander hotel afgezet (om te bezichtigen).

Mijn ervaring ermee is dus goed :wink:

Groetjes, Anne