Van Phan Thiet naar Ho Chi Minh per trein?

Hoi

we zitten nog wat in ons reisschema te schuiven, daarom volgende vraag:

hoe gaan jullie van Phan Thiet naar Ho Chi Minh? Of wat zijn de beste opties/maatschappijen?

We waren aan het denken om per trein te gaan, is dit goed te doen?

Het is te doen met de trein. Check op de website.
Is duurder dan met bus maar veel leuker en onvergetelijk. (ik heb in Vietnam
3 treinen genomen. hard bed is doenbaar en de zetels zijn ook wel inorde.)
Van de laatste bergen naar het platteland.
Ik ben phan thiet met de bus getrokken naar Saigon.

Hier wat info

Hier je vraag beantwoord:

Hallo Kennel,

Is natuurlijk te doen met de trein.
De bus is eigenlijk een beter alternatief; zoals de Neothesnake al schreef.

Om met de trein te kunnen moet eerst naar het station; klein uur per bus/taxi en dan 3.5/4 uur met de trein naar het station in Saigon.
Met bus kan je vanaf je resort/hotel rechtstreeks naar het busstation in Saigon.
Is goedkoper en net zo snel of misschien nog iets sneller.

gr
Ton.

Hoi,

hier ben ik terug met een vraag:

onze route is nu al even duidelijk, maar we gaan nu toch van HCM naar Phan Thiet. We wilden dit eerst per trein doen, omdat men ventje de bus in Vietnam niet echt ziet zitten omdat de trein veiliger lijkt (?).

Als je een trein ticket 2 dagen op voorhand koopt richting Phan Thiet (Muong Man), dan zal dit wel ruim op tijd zijn zeker?
Nog een bijkomende vraag: hoe lang voor de trein vertrekt ben je best daar?

Hoi Kennel,

Ik weet niet welk hotel / resort je geboekt hebt of wilt boeken.
Maar veel hotels bieden vanaf Saigon de transfer naar Mui ne / Pan Thiet aan voor leuke prijzen…

Misschien is dit ook een overweging; ipv taxi naar busstaion/ treinstation in Saigon, naar Pan Thiet met trein en weer taxi / bus naar hotel van rond 1 uur reizen naar je hotel in Pan Thiet / Mui Nee. Dit kost je mi minimaal 7/8 uur
Terug naar Saigon Idem.

Voor ongeveer 200 dollar ( 175 euro ) kun je ook van hotel Saigon naar Hotel Mui Ne/ Pan Thiet vv gebracht worden in 4/5 uur per rit voor max 4 personenen. Is wel net zo gemakkelijk.
Kost je maximaal 5 uur

gr
Ton.