ik ben hier even wat aan het verkennen om eventueel naar vietnam te gaan. Is het zo dat het vervoer van Noord naar Zuid enkel bestaat uit een Krakkemikkige trein en bussen die onvoorzichtig rijden, en als laatste optie via het dure Vietnam Airlines?
Is het een normale prijs om voor van Hanoi naar Ho Chi Ming ongeveer € 450 te betalen heen en terug voor 2 personen? Dit tarief vond ik op Vietnam Airlines.
Of hebben jullie andere budgetvriendelijke , comfortabele en veilige opties?
Eventueel via een tourbureautje daar?
van Saigon naar Hanoi is goed aan de prijs het is ook een flink stuk vliegen. Je betaald een stuk minder als je stops maakt tussen Saigon en Hanoi. Verder vliegt volgens mij www.jetstar.com daar die zijn ook wel oke kwa prijs. Ik heb zelf veel gereisd met de trein en prive vervoer.
Heb even gekeken en Jet Star is meer dan de helft goedkoper. Of zitten er nog veel verdoken kosten bij als je verder klikt? :hihi:
Hopelijk is dit een betrouwbare maatschappij? Wij hebben eerder met Air Asia gevlogen, maar helaas vliegen ze niet tussen deze 2 steden.
Nog een vraagje:
boeken jullie normaal 2 enkeltjes apart vanuit Amsterdam of is het stom om een retour te boeken nrAmsterdam - Hanoi en in tussentijd een vlucht naar Ho Chi Min te nemen en op het einde terug naar Hanoi te vliegen? Want we zouden ook nog naar Phu Quoc willen, dus dan wordt het wel weer een hele rit he?
Jetstar is prima is een de budget maatschappij van Qantas dus een Australische maatschappij. Je moet even goed kijken dat je de prijs neemt dat je 20 kilo erbij hebt want er is ook 1 prijs met alleen handbagage.
Sorry geen ervaring om van Amsterdan naar Vietnam te vliegen. Ik ben al 3 jaar op reis dus ben er geweest binnen azie. Je zou ook kunnen kiezen om van Amsterdam naar Bangkok te vliegen retour en dan met airasia 2x een enkeltje te boeken dus van Bangkok naar Hanoi en dan van Saigon naar Bangkok. Dit is volgens mij makkelijker om te doen en misschien ook wel goedkoper.
Phu Quoc zeker doen ik heb zelf in het La Veranda hotel gezeten is een 5 sterren hotel. Ik natuurlijk niet in welke prijsklasse je het zoek. Je kunt met Vietnam Airlines van Saigon naar Phu Quoc vliegen.
Goede tip van Moira (van Bangok naar Hanoi en terug via HCMC/ Saigon). Mocht je tussen noord en zuid Vietnam nog andere stops willen en dingen willen bezichtigen, kun je ook met een open bus ticket gaan. Dat is een stuk goedkoper en comfortabeler dan met het lokale ov. Je zult hier ook sneller medereizigers ontmoeten: vele reizigers gebruiken dit soort bussen. Je kunt zelf beslissen welke plaatsen je aan wilt doen en boeken via de diverse tourbureautjes daar of vaak zelfs via je hotel. Deze bussen zijn, is mijn ervaring, niet krakkemikkig, maar het verkeer in Vietnam is erg chaotisch. Zelf heb ik het een prima ervaring gevonden, maar als je er niet zo van houdt, lijkt me de tip van Moira een prima idee. Het is maar net wat je zelf wil.
De trein rijdt inderdaad erg langzaam, maar wil je bijvoorbeeld naar Sapa (of een beetje comfortabel) over land van Hue naar Hanoi, dan raad ik toch de trein aan. Wees dan op tijd met boeken: de softsleepers zijn vrij snel volgeboekt (maar de hardsleepers vond ik ook nog wel te doen).
Heb je al een beetje een idee wat voor reis je wil maken?
Ik heb al wat aan het zoeken geweest om inderdaad een vlucht naar bangkok retour en dan 2 enkeltjes te nemen maar dit komt precies duurder uit. Heb nl een retourvlucht gevonden van Amsterdam naar Hanoi voor € 650 pp. Ik denk dat dit een goede prijs is? Met Malaysie Airlines.
Kwestie van vervoer in Vietnam:
We hebben eerder in Thailand de nachttrein genomen van Chiang Mai naar Bangkok, en dit was ons niet echt zo voor 100% meegevallen. We zijn eerder het type dat wel alles zelf regelt ( en ook op voorhand boekt) maar toch nog met een beetje luxe :slywink:
We zijn vorig jaar naar Indonesië geweest en hebben dit ook zo gedaan. Daar heb je wel chauffeurs en bureautjes zat, weet niet of dit ook in Vietnam is?
Vliegen op Hanoi is over het algemeen vrij duur en lastig om mooie vluchttijden voor te vinden. 650 is een hele mooi prijs. Geldig voor het eerste kwartaal van 2011 en je moet voor 13/9 hebben geboekt.
Inderdaad Johan, want ik heb de indruk dat de tickets naar Bangkok nogal in prijs zijn gestegen tov 3 jaar geleden. Toen vlogen we voor amper € 500 van Dusseldorf naar Bangkok. Nu kan ik er geen meer vinden onder de €630.
Vandaar dat het misschien toch goedkoper én comfortabeler is om rechtstreeks te vliegen.