Op 1 juni dit jaar land ik met beide beentjes in hanoi samen met mijn vriend.
Op 17 juni gaan we dit land weer verlaten ook vanuit hanoi.
Nu willen wij zoveel mogelijk van dit land zien.
Wat wordt aangeraden…
iemand een mooie reisroute die wij kunnen gebruiken?
Ik zou ook een paar dagen best willen touren met easy riders? iemand ervaring mee.
Wij hebben tot dusver alleen nog maar de vliegtickets geboekt.
Ik weet het is niet lang maar zelf hadden we al wel bedacht vana Ho chi mihn city terug te vliegen naar hanoi…
iemand nog informatie over leuke budget vliegtickets… jetstar kom ik niet uit
die geven geen vluchten aan in juni
Je zegt het al, is niet echt lang, maar ik denk dat het toch genoeg is om een indruk te krijgen, mits je bereid bent om wat meer te vliegen dan alleen van Saigon naar Hanoi.
Of nachttreinen of nachtbussen te pakken.
Jetstar
Deze komen rond 3 maanden voor je vertrek met prijzen en vluchttijden.
Bekende prijzen nu voor april zijn 62 dollar met 20 kg bagage
Vietnam Airlines kost 80 dollar met 23 kg bagage voor juni.
Route
Dit wordt moeilijk voor 15 dagen.
Wanneer je rond Hanoi, Sapa en Halong Bay wilt bezoeken ben je meteen
(2 dagen Hanoi, 2 dagen Halong Bay ( als je een overnachting wilt natuurlijk ) en 3 dagen Sapa)
7 dagen kwijt.
De easy riders wil je ook dus dat wordt dan in de omgeving van Hue of Dalat.
Zelf zou ik dan kiezen voor Hue ( DMZ en Hoi An ( hier heb je dan ook meteen strand )).
4 dagen.
Anders
Geen DMZ en Hue en Hoi An
Maar Vliegen op Nha Trang airport en met easyriders naar Mui Nee ( strand ) en dan via Dalat en omgeving naar Saigon.
Ligt aan je interesses.
Saigon + Mekong Delta voor de overige dagen.
Ik denk dat er meer niet inzit en je toch wel wat reisuren moet maken, wanneer je over de weg wilt.
Daarom is het reizen in de avond en nacht een goede optie om overdag wat te ondernemen.
Wanneer je wat meer budget hebt kan vliegen ook een optie zijn.
Ik sluit me bij Ton aan, al raad ik zeker een trip door de Mekong Delta aan om een zo volledig mogelijk beeld van Vietnam te krijgen. Ik vond dit de meest bijzondere provincie van Vietnam; zulke leuke mensen!
Hallo,
Ik zit momenteel in Vietnam, had 3 weken en heb Saigon, mekong, Hoi An en Hue gedaan en nu nog naar Hanoi.
Pas wel op dat je niet van hot naar haar gaat, je bent alleen maar aan het reizen en niet aan het genieten.
Ik heb in Saigon een toer door de Mekong Delta geboekt, heel mooi, maar het mooiste vond ik de homestay en vandaar uit ben ik zelf nog wat verder gegaan.
Het is mij een beetje tegengevallen hoe zo’n reis bureau dat doet, ze dumpen je met z’n allen in bussen, een heel gedoe, want de 1 gaat 1 dag, de andere 2 of 3 en zo schuiven ze nogal wat heen en weer.
En er zaten mensen van verschillende bureautjes bijelkaar dus het maak volgens mij niet uit bij wie je boekt, alleen misschien de prijs.
Ook ging je in grote groepen dezelfde imkers, kweekers en andere dingen af.
Nu ben ik al geen groeps mens, dus dit viel mij tegen.
Maar ja alleen is niet te betalen.
De Mekong delta is inderdaad erg mooi en vele lieve mensen, die je vooral in de straatjes achteraf tegenkomt.
Een goed adres is Homestay Hung in Can Tho.
Hij regelt ook het een en ander voor je.
Hoi An is vooral gezellig.
Hue is een verschrikkelijk vieze stad, ik ben er nu en het heeft vele opdringerige mannen die je met een brommer willen vervoeren.
Als je om oudheden geeft is er het nodige te zien. Fietsen is prima, maar ja daar zullen jullie geen tijd voor hebben denk ik.
veel plezier
whaa het is gewoon zo’n groot land en zoals wij willen doen zo te weinig tijd maarja… sapa slaan we al over en eigenlijk hangt de planning nog een beetje aan de vliegprijzen van jetstar af… (we kunnen nu ook nog niets want de credit card laat ook nog eens op zich wachten)
Va kost voor Saigon naar Hanoi nu 177 dollar voor 2 personen met 23 kg bagage.
Jetstar gaar naar 140 dollar voor 2 personen met 20 kg. bagage.
Dit is voor de laagst mogelijke klasse die beschikbaar is.
Zoals ik lees heb je een beperkt budget?
Ik denk dat je weet dat Easy riders voor 2 personen op 140 dollar komt zonder diner en lunch en drinken gedurende de dag en avond; is dan al snel 180 dollar per dag voor 2 personen.
Dus misschien is een overweging om een nachtbus op een trajekt te nemen.
Dit om je budget wat te sparen?
Zou hierbij denken aan het trajekt Hanoi naar Hue/Hoi An/ Danang.
Of Hoi An naar Saigon.
Zelf zou ik het in Vietnam regelen. Dat is zo makkelijk. Je kunt overal waar je bent in Vietnam al wat regelen van tevoren in de diverse tourbureautjes of je hotel (als ze t aanbieden). En ik denk ook dat jullie goedkoper uit zijn.
tip: bezoek verschillende bureautjes en vergelijk de prijzen.