Leuke guesthouse-adresjes in Vietnam

Hooi,
Wie weet een paar leuke/nette/goedkope slaapadresjes in Ho Chi Minh, Nha Trang, Hoi An of daar allemaal tussenin?
Tènks hé

Hoi,

In Hoi An heb ik een heel goede ervaring met het Nhi Nhi Hotel. Heel schoon, betaalbaar (prijzen á la guesthouses) en zelfs een zwembad.

Ga je naar Mui Ne, dan raad ik het Hong Di Guesthouse aan, met allemaal hangmatten en direct aan het strand.

Alvast veel plezier met je reis!

Groetjes,

Anne-Jitske

Hé, bedankt hoor voor je snelle reactie.

Heb je nog tips/raad/ideeën om Zuid-Vietnam te verkennen?
We willen gaan tot Hoi An (niet hoger naar het Noorden)
We willen dolgraag het leven van locals aanschouwen (marktjes,dorpjes,haventjes,…) en niet zozeer gebouwen/oorlogsgedoe.
Of lekker naar t strand maar geen toeristengedoe.
Laat maar horen hé.:dag:

Hai,

In Mui Ne kun je lekker op het strand vertoeven en de omgeving daar bekijken. Is heel mooi met rode, gele en witte duinen waar je vanaf kunt glijden. Je hebt daar veel resorts en wat guesthouses direct aan het strand. Het strand van Hoi An is ook heel mooi, maar best een stuk lopen, of makkelijker te bereiken via een easyrider.

In omgeving Dalat kun je dorpjes van locals bezoeken. Ik vond het leuk om met een easyrider dit te gaan doen i.p.v. met een grote toeristenbus. Ik merkte dat wij meer persoonlijke aandacht kregen van de locals door de kleinschaligheid. Tours in deze omgeving zijn wel prijzig, maar met een easyrider kun je helemaal zelf je programma beslissen en daarmee ook wat invloed uitoefenen op de prijs.

Een boottocht door de Mekong Delta, is ook zeker de moeite waard. Dat heb ik zelf als meest bijzonder moment van de reis ervaren. Maar dan moet je denk ik wel een boottocht doen van meerdere dagen. De kans dat je dan de lokale bevolking ontmoet, is dan ook groter. Wij werden daar trouwens als een soort vips onthaald, met onze blonde haren, hihi. Ik moet wel zeggen dat de eerste dag best toeristisch aandeed, maar hoe meer dagen je door de Mekong Delta tourt, hoe meer toeristen afhaken (de meesten boeken één dag)

Heel veel plezier met uitzoeken wat je allemaal wilt gaan zien!

Groetjes,

Anne-Jitske

Als ik je een tip mag geven! Ga naar Ngoc Phan guesthouse in HCMC/Saigon! Het is een nieuw hotel en ziet er perfect uit. De kamers zijn iets prijziger, (17 USD voor een tweepersoonskamer) maar het is het zeker waard. Midden in het backpackersgedeelte, hele vriendelijke mensen en 's ochtends een heerlijk gratis ontbijt! Wat wil een nederlander nog meer?

Ngoc Phan
35/12 Bui Vien St.,Dist. 1
HCM City Vietnam
plhug_ngoc@vnn.vn

Geniet in ieder geval van je reis! Het is geweldig hier!

Nou, dààr gaan we zeker lekker gaan snurken hoor!!!
Alvast allemaal al bedankt voor de tips.

Hebben zij ook een website?

gr. Elma

:chin:Ja daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar naar de website of wat foto’s.

anne -jitkse hoeveel dagen ben jij de mekong op geweest. Wij vertrekken over 2 weken naar bangkok en van daar naar HCM en de mekong staat bovenaan mijn lijst.
Verder Phu Quoc en misschien Mui Ne. Maar ik wil even weten hoeveel dagen ik voor de mekong moet uittrekken en wil zeker de trip zo ultiem mogelijk ervaren.

Hoi Simone,

Ik ben drie dagen in de Mekong Delta geweest. De meeste mensen kiezen voor twee dagen, maar een dag extra heeft het voor mij extra intens gemaakt. Je ‘duikt’ steeds verder het gebied in en maakt een mooie boottocht waarbij diverse locals naar je willen zwaaien (een rare ervaring trouwens, dat mensen je behandelen als een ‘v.i.p.’). Maar besluit je twee dagen te doen, is dat ook zeker de moeite waard.

Veel succes met het uitpluizen van jullie reizen en veel voorpret gewenst!

Groetjes,

Anne

Thanks. De voorpret is inderdaad begonnen ben erg benieuwd naar Vietnam na een aantal jaar Thailand.