Tips na Mekong delta

Hoi allemaal,
Wij zitten nu in ho chi min en vertrekken morgen voor de driedaagse tocht naar de Mekong delta.
Twijfelen wat te doen hierna misschien Dalat en Mui Ne. Of hebben jullie andere plaatsen die meer de moeite waard zijn.
Horen we graag

Vertrekken 14 de febr weer naar Nederland
alvast bedankt,
Groeten Monique

Hoi Monique,

Willen jullie nog door heel Vietnam reizen, of alleen zuid? Wat betreft stranden raad ik Mui Ne of Phu Quoc aan. Een tour door omgeving DaLat met een easyrider vond ik heel gaaf. En Hoi An (centraal) is een heel sfeervol stadje. Raad ik ook aan.

Hele fijne reis, geniet ervan!

Groetjes, Anne

Hallo,

Ik zou zeker 1 dag naar Mui ne gaan. En dan een tourtje regelen zodat je 's morgens de zonsopkomst gaat bekijken bij de zandduinen, erna naar de vissershaven gaat, en ter afsluiting een wandeltocht maakt door een riviertje naar een waterval. De waterval opzich is niets bijzonder, maar de weg ernaar toe wel! Volgens mij noemden ze het ter plekke de “fairy stream”.
Hoi An is natuurlijk ook een aanrader. Leuk gezellig dorp, waar je ook makkelijk met de fiets naar het rustige strand kan gaan.

veel plezier!

ook wij vonden Hoi an het gezelligste stadje die we in vietnam aandeden !
wél héél véél toeristen , maar anderzijds ook de reden dat je er zoveel
sfeerrijke restaurantjes hebt …
het is er aangenaam slenteren langs de kade en op de daar gelegen markt
Naast de fietstocht naar zee ,
is fietsen op het nabijgelegen eilandje kam kim ,tip die ik hier op het forum
meekreeg , ook een aanrader !!!
met het lokaal veerbootje (aanlegplaats tegenaan restaurant " deux amis ",
minder gezellig , maar zéér lekker eten …) zetten ze je voor 10000VD met fiets en al over …

geert,

O, en in Mui Ne kun je ook van de duinen (gele, rode en witte) afglijden (zit je dagen erna ondanks douchen nog onder het zand, hihi). Is zo’n 5000 Dong: kinderen lenen je hun matje en begeleiden je verder. Mocht je wat meer willen geven aan ze, kan dat altijd.

Het gaat inderdaad om de ‘Fairy Stream’. Heel erg mooi.

Groetjes, Anne

Hallo Monique,

Anne-Jitske stelde eigenlijk de belangrijkste vraag ivm weer met jouw vraag.
Blijf je in het zuiden?

Zoals ik het begrijp ben je klaar met de Mekong op 4-2 ( misschien met een aankomst in Saigon?).
Je hebt dan nog 9 dagen om andere steden aan te doen.
Vanaf Saigon is Dalat een uur 6/7 en Mui Nee 5 uur; dus voor beide is een nachtbus of een overnachting nemen in Saigon noodzakelijk denk ik.

Ga je naar het noorden en wil je Sapa en Halong Bay ( = al snel 5 dagen ) dan heb je weing keus meer dan stukken te vliegen.
Dus dan zou ik vliegen vliegen op Danang en dan naar aar Hoi An en van daaruit misschien Hue te bezoeken of alleen Hoi An en hopen op goed weer en daar wat strand.
Dan verder vliegen naar het noorden of met de bus ( lange rit).

Anders
Van de Delta via Saigon - Dalat en Muinee naar Nha Trang Vliegveld naar het noorden.

Blijf je in het zuiden
Ik zou dan vliegen vanaf Saigon naar Hue ( dus niet Danang ) en zo terug gaan naar Saigon ( mits je van daaruit weer vertrekt?)

Dus dan
Mekong Delta - Saigon- Hue - Hai Van Pas - Danang - Hoi An - Quy Nong - Nha Trang - Mui Nee - Dalat - Saigon - Amsterdam?.

De genoemde stadjes door andere mensen genoemd zijn de aanraders.
Zelf vind ik Dalat ook wel leuk; zeker als je in het zuiden zou blijven.
Zo heb je toch wat bergen en mooie vergezichten.

gr.
Ton.

Beste allemaal,
Dank voor al jullie reacties , erg leuk en fijn.
We zijn net een paar uur terug uit de Mekong delta en hebben er van genoten,indrukwekkend.
Bedoeling van ons was inderdaad om wat in het zuiden te blijven en daar wat de tijd voor te nemen en dan nog eens terug te komen in Vietnam voor het midden en noorden.
We gaan jullie opties bekijken en er zeker ons voordeel mee doen.
Groetjes monique