Hallo Corona,
Vanaf Dalat zijn Mui Ne en Nha Trang ongeveer even ver.
Je kan dus kiezen
Dalat naar Mui Ne naar Nha Trang en vliegen/bus/auto naar Saigon.
of
Dalat naar Nha Trang naar Mui Ne en met bus/auto naar Saigon.
Wat je schrijft over alleen zonnen en eten geld voor eigenlijk voor Mui Ne.
Op de duinen, red canyon en een Cham tempel na is er weinig te doen.
Phan Thiet stad heeft een markt, schooltje (= nu museum ) waar HCM les heeft gegeven, een tempel met een skelet van de grootste walvis die daar ooit is aangespoeld en natuurlijk de winkels en haven.
In Nha Trang kun je van alles doen
Goed uitgaan ( eten en drinken ), mooie stranden, leuke boottochten, goed shoppen, snorkelen, diverse musea, grootste liggende boedha van Vietnam.
Misschien heb je een post van mij gelezen over Monkey island in Nha Trang, zoniet even een kleine samenvatting.
Op ongeveer 15 minuten met de auto kun je een bootje nemen ( iets van 75 cent pp ) naar dat eiland.
Het was vroeger een must voor Vietnam, maar omdat er een show is met afgerichte dieren ( apen en honden die fietsen, voetballen enz.) gaan westerse touroperators er niet meer heen om klachten te voorkomen.
De aziaten gaan er nog wel naar toe, maar alleen voor de show en na afloop gaan ze weer weg.
Maar op dat eiland bevind zich een restaurant, souveniershop, barretje, en het mooiste is een geweldig strand met ligbedden en parasol gratis. En daar gaat niemand liggen.
Na 12 uur is het eiland compleet verlaten op het personeel na. Wanneer wij in Nha Trang zijn kun je ons er dan bij tellen; compleet individuele bediening, nergen wachten op een drankje, kortom wij vinden dit geweldig. ook de prijzen zijn super laag. Heineken export voor 55 cent, cola 35 cent en lunch voor 1.25 euro ( crabsoep, garnalen rijst en groenten ).
Op mijn profielpagina staat 1 foto van dit strand ( die met de speedboot ).
Dat Nha Trang touristisch is klopt ook wel, maar dat geld eigenlijk voor alle bekende badplaatsen aan de kust. De meerderheid, ( over 60%) van de bezoekers is Russich ( dus ook in Phu Quoc, Nha Trang Dong Hoi, Mui Ne enz.) en overal zie je dus reclame uitingen in het russisch.
Wanneer je daar wat gereserveerd tegenover staat ben je nu dus een beetje gewaarschuwd.
In Nha Trang verblijf ik altijd in “Nha Trang Lodge”, eenvoudig hotel met een goede ligging. 5 minuten lopen naar het centrum en de straat oversteken voor het strand. Zie de andere foto’s, die zijn genomen vanaf de hotelkamer.
Phuket-toestanden, gis even, openlijke prostitutie???, zie je niet als doorsnee tourist. Wanneer je daar naar op zoek bent is het daar natuurlijk ook zoals overal ter wereld.
Bedoel je dit niet dan lees ik misschien wel je dan bedoeld.
Rest mij je nog veel plezier te wensen met je planning.
Ton.