Mekong delta of Dalat?

Hallo allemaal,

Ik lees al lange tijd met veel plezier mee en heb besloten nu zelf maar eens gebruik te gaan maken van al jullie tips en adviezen.

Ik vertrek komende zomer (begin juli) voor bijna 5 weken naar Vietnam. Het wordt mijn eerste reis als solo backpacker. Nu heb ik een globaal schema opgesteld met plekken waar ik naar toe wil. Hier tussen wat vrije dagen gepland, zodat ik niet gestresst en gehaast hoef rond te reizen. De planning is als volgt, met als overal een paar dagen:
HCM
Dalat of Mekong delta
Quq Nhon
Hoi An
Phong Nha
Ninh Bihn
Hanoi
Halong Bay
Ha Giang

Omdat ik dus mijn schema niet al te vol wil hebben, moet ik kiezen tussen Mekong delta en Dalat. Aan de ene kant houd ik van actief bezig zijn, dit kan volgens mij goed in Dalat. Maar de delta lijkt me ook erg bijzonder. Ik kom er dus niet uit. Wat raden jullie aan en op basis van wat? Misschien dat de periode (regenseizoen) ook van belang is?

Ik hoor (lees) het graag! :slight_smile:

Hallo S,

Gezien je reisschema zou ik voor de Mekong Delta gaan.
Beetje afhankelijk van het gebied kan je daar de Kmer , Cham en andere Vietnamese culturen tegen komen.

Quy Nhon valt een beetje buiten de route, maar is wel / niet toeristisch en vlakbij het museum van de vietnamese 'willem van oranje " ben de naam even kwijt; beeld staat ook in Saigon.

Dus Qoy Nonh is een omweg.

Over het weer ga ik geen opmerkingen maken want dat kan niet; ben geen Piet.
Zou gewoon even kijken bij de statistieken.

Voor de overige plaatsen gewoon bezoeken en met een wat uitgebreidere informatie kan ik je wat meer informatie geven.

Gr.
Ton.

Hallo Ton,

Dank voor je reactie!

Heb je misschien suggesties voor een andere kustplaats ipv Quq Nhon? Ik wil namelijk graag zo’n twee dagen aan het strand doorbrengen om ff te relaxen, maar zoek een plek die niet helemaal vol zit met toeristen. Een plek als Nha Thrang valt dus meteen af. Misschien iets dat meer in de buurt van Hoi An ligt? Quy Nhon ligt inderdaad niet op de route, maar ik heb tot nu toe niet echt iets anders kunnen vinden. Hopelijk heb je wat tips!

Gr. S

Hallo S,

Wat denk je van Hoi An zelf?
Ook Dong Hoi is een prima stek voor strandvakantie in juli en ligt ook op jullie route.
Strand is ook helemaal goed.

Gr.
Tpn.