- HELP - strand bestemming Vietnam met kids

Hallo iedereen!

In maart gaan we met onze twee kids (2 & 4) voor 4 weken naar Vietnam. We willen het erg rustig aan doen en 4 bestemmingen kiezen en vanuit daar trips maken.

Nu hebben we bedacht:
Ha Noi, Hoi An, Phu Quoc en HCMC
Maar helaas vandaag te horen gekregen dan Phu Quoc malaria gebied is en dat zoeken we toch niet met de kleintjes. Daar gaat ons tropisch eiland :frowning:
We willen zo graag nog in een hutje op het strand zitten.
Maar waar dan?
Kan iemand ons helpen?

We horen veel verhalen over Nha Trang en Mui Ne maar die zijn niet echt positief (druk, vies en veel russen).
Weet het nu echt even niet meer…… heeft iemand een gouden tip? Er moet toch ergens eens idilish plekje zijn die niet te toeristisch is? HELP!!!

Groetjes Danielle

Ik weet (nog) niet of het een idyllischplekje is, maar waarom kijk je niet voor een mooie accommodatie dichtbij het strand van Hoi An ipv in het oude centrum? Qua klimaat zou maart een prima keuze kunnen zijn…ook wij hebben daar op gegokt.

Hallo D,

Helaas, ik denk dat een hutje aan het strand het hem niet gaat worden in Viet Nam.
Vergeet Mui Nee, vergeet Nha Trang want je hebt gelijk veel russen en grote resorts; muv Cham Villa ( is hier nog plek, want dat komt in de richting, maar de prijs is er ook na ).

15 jaar geleden was er voldoende aanbod wat je wilde, maar nu is alles opgekocht door hotelketens op nu Con Dao eiland na, maar ook weer malaria kans.
Dus denk dat de reaktie van Ingrid gewoon goed is ; temperaturen van rond de 30 graden en in de avond zakkend naar 20 a 25 dus goed om te slapen.

Gr.
Ton.

Misschien is Doc Let Beach iets voor jullie. Het ligt vlakbij Nha Trang maar is nog steeds erg rustig als je de noord kant van het strand op zoekt. Ook daar in de buurt is Jungle Beach. Een canadees heeft daar zijn eigen plek gebouwd met houten hutjes. Vooral populair bij de backpacker crowd maar kan net zijn wat jullie zoeken.

Hallo iedereen,
Bedankt voor de tips.
Ik had ook het advies van iemand gehad om richting Cua Dai en Tam Hai te gaan. Dat ligt dicht bij Hoi An. We hebben daar nu het perfecte huisje gevonden via airbnb. Kwam Doc Let inderdaad ook tegen. Ga daar nog eens wat meer op zoeken.
Maar bedankt voor alle advies!
Gr. Danielle