We zijn ons aan het oriënteren op een rondreis van 3 weken door Vietnam.
We zouden dan graag in het Noorden beginnen en in het Zuiden eindigen, het liefst met een kleine week strand. We hebben alleen vakantie vanaf het laatste weekend augustus, dus eigenlijk met name in september.
Als ik af ga op wat ik op internet lees lijkt september niet echt de tijd om in het zuiden van Vietnam de vakantie af te sluiten gezien het regenseizoen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik begrijp dat je geluk en pech kan hebben, ook Thailand wel eens in het regenseizoen bezocht. Maar als het overwegend regent, dan kunnen we beter deze reis wat anders plannen.
Eventueel iemand dan nog ideeën? Noord en Centraal Vietnam en dan door naar Laos/Cambodja/Thailand?
Ben benieuwd naar de reacties! Bijna een hotel van 11 t/m 15 september geboekt op Phu Quoc, maar is dit eigenlijk wel te doen in september qua weer? En is er uberhaupt íets te doen in september? Is het de moeite om deze dagen ergens anders te spenderen waar het beter weer is? En zo ja, waar?
Jullie weten wel dat ik deze vragen, over het weer, niet kan beantwoorden.
Maar wanneer ik in de situatie zou staan en in september in Viet Nam op vakantie ga, dan zou ik zeker niet naar Phu Quoc gaan.
De kans op een verregende vakantie is daar het grootst.
@ Jolyn,
Ik denk dat je flexibel moet zijn met je weekje strand.
Ik zou gaan voor hoi An voor het strand, maar dat is helaas waarschijnlijk niet aan het einde van je vakantie.
Je zou bijv. enkele dagen kunnen plannen voor Hoi An ipv een hele week.
De overige dagen dan besteden in de regio van Saigon.
Is het weer dan prachtig en strandweer, ben je in 2 uur in Vung Tau en kun je daar die dagen aan het strand doorbrengen.
Is het niet echt strandweer ( te veel regen verwachtingen ), dan kan je je vakantie misschien afsluiten met een mooie meerdaagse Mekong cruise.
Zo eindig je vakantie ook op een relaxte manier.
@ Marrit,
Je hebt het waarschijnlijk al gelezen, Hoi An misschien een optie voor je?
In september is er vanalles te doen in Viet Nam, eigenlijk hetzelfde als de andere maanden van het jaar.
Vervelen hoef je je dus niet en een buitje tussendoor kan verfrissend zijn en heeft ook wel zijn charme.
Gelukkig regent het meestal ( hou een slag om de arm ) niet de gehele dag, maar zijn het buien die dan weer overgaan in een zonnige periode met veel zon.
Allemaal nog veel plezier met de voorbereidingen en zijn er nog meer vragen, laat het meer weten.
Bedankt voor je reactie! Hebben er nog eens over nagedacht en een klein weekje strand in het midden is eigenlijk ook prima… Dus hebben beetje een schema bedacht als leidraad.
Zou zoiets wat zijn?
1 - aankomst Hanoi
2 - Hanoi
3 - Halong Bay tour (1 of 2 nachten?)
4 - Halong Bay (terug in Hanoi avond)
5 - Hanoi
6 - Mai Chau (trekking)
7 - Mai Chau (trekking) - terug in Hanoi
8 - Hanoi - nachttrein/vlucht naar Hoi An (igv vlucht 1 dag langer Hanoi?)
9 t/m 14 - 6 nachten Hoi An
15 - vlucht naar Ho Chi Minh
16 - Mekong Delta
17 - Mekong Delta
18 - Mekong Delta
19 - Ho Chi Minh
20 - Ho Chi Minh
Dank voor de reactie Ton
Hoe zit het met het weer in september in Mui Ne? Heeft een ander klimaat toch?
Een flinke bui eens per dag vinden we helemaal niet erg, maar heel de dag aanhoudende regen iets minder haha
Hoi An zitten we 1,5 week ervoor namelijk altijd een paar dagen en Nha Trang staat ook al ingepland…
Denk dat je Mui Nee goed hebt ingeschat voor september.
Ben zelf 1x eind september in Mui Nee geweest en had toen in 5 dagen slechts 1 goede bui van 3 uur, dus dat was te overzien.
Heb je nog meer te vragen, houd me aanbevolen.
Ton.