Alweer het weer.... in Juli/Augustus

De meest gestelde vraag over welke vakantiebestemming dan ook: Hoe is het weer in?

In Juli/Augustus wil ik 2 weken naar Vietnam. Nu weet ik al dat ik dan in de tijd met veel regen zit, helaas. Ik zit vast aan een vakantie periode, dus moet het er maar mee doen.

Als ik deze reis ga doen ga ik naar Ho Chi Minh, Hoi an, Hué, halong baai en hanoi.

Wat kan ik verwachten, ja regen dat snap ik, maar het kan ook zon worden. Kan ik de highlights nog bezoeken of is dat uitgesloten? Zijn rivieren onbegaanbaar voor een boot tochtje, parken gesloten, paden veranderd in modderstromen, word m’n camera een onderwatercamera en komt het hotel vanzelf langsdrijven??? Of valt dat nog mee.

Oke ik overdrijf misschien een beetje, maar moet ik er rekening mee houden dat ik vaak voor dichte deuren kom te staan, of heb ik genoeg aan een paraplu en een zonnig humeur?:zon02:

alvast bedankt.

Hoi Mart,

In Vietnam wordt gewoon geanticipeerd op de regen. Zo staan er binnen mum van tijd verkopers op straat met poncho’s en als bijvoorbeeld Hoi An onder water is gelopen, dan gaat men met bootjes door de straten varen.

Ik denk niet dat je meer of ergere dingen hoeft te verwachten tijdens de regenperiode. De meest heftige dingen gebeuren tijdens het orkaanseizoen. Maar het weer blijft lastig voorspellen in Vietnam, het kan soms alle kanten op.

Maar ik zou je in juli en augustus niet laten weerhouden door de regen. Er vallen buien, maar er zijn ook perioden met zon op een dag. Ik zou dus vertrouwen op je paraplu (of poncho :wink: ) en je zonnige humeur :wink:

Groetjes, Anne

1 like

hallo

ik had dezelfde vraag. wij willen maybe juli/ augustus ook 3 weken naar Vietnam… (ook vast aan die vakantieperiode) nu ben ik eerder in vietnam geweest dat was in Februari. Toen was het heerlijk reisweer. goed heet in de steden, nog n paar dagen op t strand in Na Trang en mistig maar prachtig in Sapaa.
Hoe is dat in Juli/augstus. Deze keer willen we graag Ho Chi Ming sowieso…Mekong Delta, ChiChitunnels, dan richtting Na trang en dan dat eilandje bezoeken, Palmeneiland / Whale island?? Daar ben ik nog niet eerder geweest kan iemand mij daar ook meer over vertellen.
En dan met de easyriders vanuit Dalat n paar dagen op tour… afhankelijk van de tijd verder naar het Noorden en nog Sapa bezoeken…

Hoe zijn deze locaties in Juli/Augustus is het strand ook nog t bezoeken waard.
Het eilandje in het zuiden heb ik eventueel ook nog in gedachten…

alle info. welkom…

Tickets kon ik nu trouwens alleen rond de 1000 vinden terwijl ik 2 jaar terug met zn tweeen voor 1500 ben gevlogen… hmmm ? maar z al ook wel door de tijd komen…

Hoi Sanne,

Het zal uiteraard veel warmer zijn dan in februari :wink: en je hebt flink wat meer kans op regenbuien, want het valt in het regenseizoen (met name in het zuiden kun je daar last van hebben). Maar er worden op straat direct bij een regenbui regenponcho’s verkocht en kun je weer verder waar je gebleven was :wink:

Ondanks dat het t regenseizoen is en het weer lastig te voorspellen blijft, zijn er toch vele mensen die Vietnam in deze periode bezoeken. Het is ook niet zo dat het aan één stuk door zal buien (zoals bijvoorbeeld in India), maar er valt zo af en toe op een dag een flinke bui: even schuilen of ene poncho aan en je kunt weer verder is mijn ervaring :wink:

Wat betreft je andere vragen: zou je deze in het Vietnam Reiscafé willen stellen? Daar zijn ze op hun plek en zul je (naast dat de topics overzichtelijk blijven) ook sneller antwoord krijgen op deze vragen. Dank je! En ik hoop natuurlijk dat je veel antwoorden op je vragen gaat krijgen! :slight_smile:

Groetjes, Anne

Hallo Sanne / Mart,

Ik heb iets gepost op het reiscafe.

Maar hier even over het weer.

Anne heeft gelijk, je kan meer regen verwachten in het zuiden.

Hoi An strand en stad gewoon prachtig strandweer, evenals Nha Trang.
Mui Nee kan het wel regenen maar normaal ( wat is normaal tegenwoordig ) hooguit een uurtje en dan weer volop zon.

Eilandje PHu Quoc kan het ook regen idem als Mui Nee.

Hanoi, heet en zonnig, kans op een klein buitje.

Maar het weer kan je toch verrassen.

Was in januari 2009 in Mui Ne, normaal de droogste periode, en ben in 3 dagen weg geregend.
Had nog 1 nacht tegoed maar ben gegaan naar Saigon.

Dus eigenlijk neem het weer zoals het komt en maak er dan het beste van.
gr.
Ton.

Ik zat er afgelopen jaar van half juli tot half augustus en heb er niks voor hoeven te laten. Ben gewoon naar Halong Bay geweest, easy rider tour gedaan, canyoning, zelfs de Fansipan beklommen bij Sapa terwijl ze zeiden dat dat echt niet zou kunnen etc. En ja het regent dan soms HEEL hard, maar er zijn ook heel veel dagen met gewoon lekker weg en zo’n plensbui is zo voorbij en ook niet zo erg omdat het niet koud is etc. Ik vond het af en toe meer dan welkom ;). Ik heb ook gewoon stranddagen gehad en soms zelfs binnen gebleven omdat het zo warm/zonnig was.