Plannen vietnam: regenseizoen?

Komend jaar vertrek ik voor 5 maanden richting zuid-oost Azie. Ik ga eerst in april/mei vrijwilligerswerk in Indonesie doen, om vervolgens richting Cambodja en Vietnam af te reizen.
Ik vroeg mij in verband hiermee af hoe het klimaat in Vietnam is in juli/augustus. Is het erg nat? Ik kan best leven met een beetje regen, maar heb niet zo’n zin om mijn hele reis (letterlijk) in het water te zien vallen (is me al eens eerder overkomen in India…) Maakt het dan ook nog verschil of ik van noord naar zuid reis of andersom? Wat raden jullie aan?

Hetzelfde wil ik eigenlijk ook wel weten over Cambodja, waar ik dan ongeveer in juni zal zijn… (t is hier dan wel het Vietnam-forum, maar wellicht hebben jullie enig idee).

Overigens: zijn er nog mensen in deze periode (juli/augustus) in Vietnam? Misschien wel leuk om wat plannen uit te wisselen. Zou ook best een tijdje met iemand op willen reizen, wel zo gezellig!

Bedankt!

begin augustus was ik in het noorden, veel regen gehad. Het was ook wel eens droog, maar toch voornamelijk regen. Over het algemeen niet echt stortbuien. Hoe verder naar het zuiden (eind augustus), hoe droger het werd. Regelmatig wel ergens in de middag een bui gehad.