Vietnam in juli

Beste mede-reizigers,

Door de schoolvakanties zitten wij vast aan reisdata in juli en augustus. Dit jaar willen we graag in juli naar Vietnam.
Nu lijkt dat volgens de klimaatgegevens op internet midden in het regenseizoen te zijn, met name in het zuiden. Met forse hoeveelheden neerslag. Terwijl de betaalbare vluchten (EUR 700 pp vanaf Dusseldorf) juist naar Ho Chi Minh City zijn…
Zijn er ervaringsdeskundigen op dit forum voor wat betreft reizen in Vietnam in juli? Is het beter om het zuiden te vermijden of valt het allemaal wel mee? Missen we veel mooie zaken als we niet naar het zuiden zouden gaan?

Ik heb in de afgelopen 15 jaar veel gereisd in zuidoost Azie, ook in de natte maanden en mijn eigen ervaring is dat het allemaal wel meevalt, als je rekening houdt met een voorspelbare plensbui op een vast moment van de dag. Maar goed, iedere plek is toch weer anders.

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Hallo Mirko,

Niemand kan het weer voorspellen, maar volgens de statistieken en mijn ervaring kan er veel regen vallen in het zuiden.

Wil je dus bijv. een strandvakantie in het zuiden kan deze weleens tegenvallen.
Het regent er niet constant.

In het noorden is het bloedheet, dus daar naar sapa en misschien de parken ten zuiden van Hanoi kunnen wat afkoeling geven.

Het strand zou ik pakken bij Hoi An.

Omdat je waarschijnlijk toch vliegt op Saigon en terug, zou ik meteen doorvliegen naar hanoi en vanaf daar mijn vakantie beginnen.
Dus bijv. de stad , Sapa, en de parken, Halong Bay.
Door naar hue en Hoi An.

vervolgens 4 dagen saigon, met 1 of 2 dagen Mekong Delta als het weer mee zit.
Anders bijv naar dalat.

gr.
Ton.

Ton,

Bedankt voor het heldere advies. Dat helpt me zeker bij het uitstippelen van een mooie reis.

Met vriendelijke groet,
Mirko

het is maar watter

ik ga er ook weer heen voor n duur van 88daggen
6x in 15maanden vlieg met klm 14uurtjes >>>

gr remy