regenseizoen, vietnam in juli en augustus

Hallo allemaal,
Ik wil graag naar Vietnam in Juli/augustus. Hoe zit het dan met het regenseizoen?
Is dit een reden om niet naar Vietnam te gaan en een andere vakantiebestemming te zoeken?
Groetjes Amber

Wij zijn vorig jaar de hele maand juli geweest. Het was fantastisch! Wel een paar keer een fikse bui gehad, maar dat duurde nooit lang. Over 2 weken gaan we naar Thailand en ik moet bekennen, dat ik eigenlijk spijt heb, dat het niet opnieuw Vietnam wordt…

1 like

Mijn ervaring tot dusver met het ‘regenseizoen’ is dat je op een bepaald moment van de dag even lekker in een restaurantje of in je hotel moet gaan zitten met een drankje, omdat het even een uur keihard regent, vervolgens is het weer lekker warm en piept het zonnetje er weer tussendoor… Zo heb ik het in Thailand ervaren. En Nunu, Thailand is ook heéél mooi!

1 like

Beste Amber,

Vietnam heeft een heel wisselend klimaat per regio. In juli en augustus is het volop regentijd in geheel noord-Vietnam. Er is een lichte monsoon in noord-centraal Vietnam (smalle deel Vietnam onder Hanoi).Vanaf centraal Vietnam (Hué en Hoi An) naar het zuiden van Vietnam (Centrale zuid-kust met oá Mui Ne en Nha Trang) is het warm én droog. In de centrale hooglanden (tegen Laos aan) is er spraken van een lichte monsoon, ditzelfde geldt voor HCMC en de Mekong Delta. Kortom: Vietnam is een prima reisbestemming in de zomer, vooral als je in de onderste helft van het land blijft. En voor de rest is het helemaal waar wat Nunu en Esther zeggen: de monsoon betekent zo af en toe een dikke stortbui en tussendoor meestal heerlijk weer!

Greetz,

Geachte,
Leuk dat je de mensen helpt met hun vragen te beantwoorden,maar spijtig genoeg moet ik u er op wijze:
Het is niet toegestaan onderwerpen te aan te maken of berichten te plaatsen om reclame te maken voor commerciële diensten waar het lid, die dit plaatst, op wat voor manier dan ook bij betrokken is of voor concurrerende websites (reclame en/of spam)
U haalt de antwoorden uit een concurrerende website!!!
Gelieve je handtekening aan te passen aub alsook is het niet toegestaan om een telefoon nummer te vermelden!
Dank bij voorbaat ;georgessiam Forum Admin.

1 like

Beste Forum Admin,

Laat ons gerust even weten wat wel/niet mag qua handtekening. Onze intentie is tenslotte om mensen goede adviezen te geven, niks meer en niks minder. De handtekening zoals die er nu staat was een advies van één van je voorgangers, maar het is uiteraard prima als deze aangepast moet worden. We horen het graag!