Vietnam in augustus

Hallo allemaal,

Komende zomer ben ik van plan om 2.5 week door Vietnam te trekken. Nu heb ik al veel klimaattabellen geraadpleegd, maar ik kom er niet echt uit wat het weer betreft :vak02:. Liefst zou ik van zuid naar noord, of van noord naar zuid willen (globaal; Hanoi, Halong Bay, misschien Sapa, Ho Chi Minh City en wellicht Hue of Hoi An).

Nu is mijn vraag, wat voor weer kan ik waar verwachten? En zijn er nog plaatsen gebieden die je moet mijden in augustus?

Heel erg bedankt!

Inge

Hoi Inge,

Je kunt in augustus in principe warm, vochtig weer verwachten met veel regenbuien. Het valt in het zomerse regenseizoen. Vanaf juli tot november kunnen tyfoons door Vietnam razen in het centrale gedeelte en noordelijke gedeelte van Vietnam.
Je kunt Vietnam dus in augustus aandoen, met name het zuiden vanwege de kans op tyfoons, maar verwacht erg warme temperaturen en veel regen.

Groetjes,

Anne-Jitske

Wij zijn afgelopen juli/augustus geweest en het is vooral warm en idd af en toe regenbuien. Maar geen hele dagen regen. Als je ook van plan bent om naar Dalat te gaan moet je wel een lange broek mee en een warm vest.
Veel plezier!

Het weer is erg onvoorspelbaar, met name in het seizoen dat typhonen kunnen voorkomen. Het weer kan dan dagen van slag zijn met flink wat regen. Met name flexibiliteit in je programma is dan van groot belang.
Op zich kan je prima reizen in augustus, maar neem wel een poncho mee :wink:

Hihi, zodra het gaat regenen worden er ook pardoes poncho’s op straat verkocht. Mocht je erg lang zijn, dan passen ze helaas niet.

Ben benieuwd naar je reis!

Groetjes,

Anne-Jitske

Bedankt voor de reacties! Ik vind het wel erg lastig om te bepalen wat ik moet gaan doen. misschien is flexibiliteit idd handig… Ik heb ook gedacht om evt. Vietnam apart te doen en nu deze zomer naar andere landen te gaan. Maar wanneer is het beter weer in Vietnam?
En is het noorden echt zo slecht in augustus? Aangezien ik heel graag naar Halong Bay wil…

Hoi Inge,

Wij gaan het "risico"nemen, oftewel we gaan de hele maand juli naar Vietnam.
We beginnen in het noorden en reizen dan naar het zuiden waar we eindigen op Phu Quoc. Het is dan regenseizoen, maar het is toch altijd maar afwachten hoe het weer werkelijk is.
2 jaar geleden waren we in Maleisie en toen was het weer ook van slag.

We hebben er in ieder geval superzin in!

succes met je keuzes!

Hoi Inge,

Wij gaan komende zomer (hele maand juli) naar Vietnam.
We starten in het noorden en eindigen uiteindelijk op Phu Quoc.

Het is natuurlijk wel regenseizoen, maar we nemen graag het “risico”.
Het is altijd lastig te voorspellen hoe het weer werkelijk gaat worden.
2 jaar geleden waren we in Maleisie en toen was het weer ook redelijk van slag (gunstig voor ons…).:zon02:
We zien het dus wel, hebben er ieder geval super veel zin in want volgens mij is Vietnam een mooie bestemming.

Succes in ieder geval met je keuze!

groetjes
Ynes

Wij zijn afgelopen zomer juli/augustus in vietnam geweest. Halong bay was onze afsluiter en prachtig!! Wel een ochtendje regen gehad, maar ach. Verder hebben we in het midden heeeeel warm weer gehad en geen drup. In het noorden waren sommige wegen wat onbegaanbaar :slight_smile: (modder + regen) hihi, maar m’n vriendje heeft zich ontpopt als ware motorcoureur! In ieder geval als je van plan bent naar Vietnam te gaan zeker doen!!! Die paar keer dat je in je poncho moet, maakt echt niet uit!! En Vietnam is fantastisch!

inderdaad laat je door het weer niet tegen houden zie het eerder als een extra uitdaging :lol:
een poncho meenemen is een goed advies zo ook om zeer flexibel te blijven
ik ben eens in halong bay geweest en toen er zwaar weer was moesten we een extra overnachting doen op een prachtig eiland (echt heel erg :smile:) wel dien je er dus rond deze tijd rekening mee te houden dat je èèn of twee dagen over hebt aan het eind voordat je naar huis moet vliegen

groet dirk :chin: